Witam
Jako, że to mój pierwszy sezon pragnąłbym uzyskać łopatologiczną informację co muszę zrobić aby spać spokojnie i nie martwić się w trasie, na: paliwo nie dochodzi
Motocykl zakupiłem w październiku od motocyklisty, który przygotowanie sprzętu robił na koniec sezonu.No nie załapałem się i muszę zrobić to sam.
Z góry bardzo dziękuję za wszelkie porady i nakierowania
P.S.
Dla mnie łopatologicznie to znaczy:
Zrób TO TO TO a i jeszcze TO i nie zapomnij o TYM
Odpowiedz do tematu
: Pierwszy przegląd
:
Sam będziesz robił czy zlecasz? Skoro dopiero kupiłeś to:
- wymiana oleju
- wymiana filtra powietrza
- sprawdzenie / wymiana filtra paliwa
- sprawdzenie / wymiana oleju w kardanie (bo chyba kardan)
- sprawdzenie synchronizacji gaźników.
- wymiana oleju
- wymiana filtra powietrza
- sprawdzenie / wymiana filtra paliwa
- sprawdzenie / wymiana oleju w kardanie (bo chyba kardan)
- sprawdzenie synchronizacji gaźników.
Był Cień 750, jest Złote Skrzydło 1800
:
Od siebie jeszcze dodam:
- sprawdź rok produkcji opon. Nie polecam jeździć na oponach starszych niż 5-cio letnie, nawet jeśli wydają się jeszcze w porządku i mają bieżnik. W zetknięciu z asfaltem będą się zachowywać jak plastik i łatwo o niebezpieczne uślizgi.
- sprawdź wszystkie żarówki. Podstawa bezpieczeństwa to bycie widocznym na drodze.
- sprawdź poziom płynu hamulcowego.
Tyle co mi przychodzi do głowy na szybko, pewnie kolejni koledzy podpowiedzą więcej :)
- sprawdź rok produkcji opon. Nie polecam jeździć na oponach starszych niż 5-cio letnie, nawet jeśli wydają się jeszcze w porządku i mają bieżnik. W zetknięciu z asfaltem będą się zachowywać jak plastik i łatwo o niebezpieczne uślizgi.
- sprawdź wszystkie żarówki. Podstawa bezpieczeństwa to bycie widocznym na drodze.
- sprawdź poziom płynu hamulcowego.
Tyle co mi przychodzi do głowy na szybko, pewnie kolejni koledzy podpowiedzą więcej :)
:
Akumulator i prąd ładowania . Bo to są przykre niespodzianki.
No i obejrzyj go czy nie ma wycieków, czy wszystkie śrubki są jak będziesz go pucował na pewno zapoznacie się bliżej
No i obejrzyj go czy nie ma wycieków, czy wszystkie śrubki są jak będziesz go pucował na pewno zapoznacie się bliżej
Pozdrawialski
Jerson
"Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die!" - Jethro Tull
Jerson
"Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die!" - Jethro Tull
:
Do tego co Szanowni Koledzy już napisali oddałbym jeszcze kontrola/wymiana świec, wymiana płynu hamulcowego i płynu w układzie sprzęgła (o ile w Twoim modelu jest jak w moim- sprzęgło uruchamiane hydraulicznie tym samym rodzajem płynu DOT4 co hamulce)- płyny te lubią "siorbać" wodę z otoczenia a jeśli nie wiesz kiedy były wymieniane zrób to dla świętego spokoju i swojego bezpieczeństwa. Oczywiście kontrola okładzin hamulców, tarcz, możesz też sprawdzić łożysko główki ramy.
:
I ciśnienie bo o tym często się zapomina.
Martyn napisał/a: |
- sprawdź rok produkcji opon. |
I ciśnienie bo o tym często się zapomina.
:
Jeśli masz multimetr sprawdź prąd ładowania akumulatora - dla świętego spokoju.
:
Jak już to napięcie!!! Prądu nie mierzy się.
zemnebedeusz napisał/a: |
Jeśli masz multimetr sprawdź prąd ładowania akumulatora - dla świętego spokoju. |
Jak już to napięcie!!! Prądu nie mierzy się.
:
Masz absolutną rację - napięcię, nie prąd
adam3911 napisał/a: | ||
Jak już to napięcie!!! Prądu nie mierzy się. |
Masz absolutną rację - napięcię, nie prąd
:
Prąd też można zmierzyć chociaż nie każdy ma czym.
Ale już się nie czepiam
adam3911 napisał/a: |
Jak już to napięcie!!! Prądu nie mierzy się. |
Prąd też można zmierzyć chociaż nie każdy ma czym.
Ale już się nie czepiam
:
Nie, nie wprowadzaj laików w błąd...
Prąd mierzy się, ale nie ładowania. Prag alternator da taki jakie jest zapotrzebowanie. Jak się odnieść? Jeśli aku pełne, prądu nie będzie...
Marecki napisał/a: | ||
Prąd też można zmierzyć chociaż nie każdy ma czym. Ale już się nie czepiam |
Nie, nie wprowadzaj laików w błąd...
Prąd mierzy się, ale nie ładowania. Prag alternator da taki jakie jest zapotrzebowanie. Jak się odnieść? Jeśli aku pełne, prądu nie będzie...
:
Dziękuję za tak liczny odzew
Podsumowując-będzie robione:
- wymiana oleju oraz filtra
- wymiana filtra powietrza
- sprawdzenie - wymiana filtra paliwa
- sprawdzenie - wymiana oleju w kardanie
- sprawdzenie poziom płynu hamulcowego
- wymiana świec
- kontrola ewentualna wymiana okładzin hamulców
Te prace wykonam sam z pomocą szwagra
Co do gaźników tutaj bym musiał podjechać pod jakiś warsztat bo tego sami nie ogarniemy
Opony jak i akumulator wymienione we Wrześniu 2020 przy stanie licznika 12875
(mam papier).
Brak jakichkolwiek wycieków -sprawdzane podczas pucowania jej już enty raz
P.S.
Napięcie sprawdza się na odpalonym moto przykładając końcówki multimetru do aku?
Podsumowując-będzie robione:
- wymiana oleju oraz filtra
- wymiana filtra powietrza
- sprawdzenie - wymiana filtra paliwa
- sprawdzenie - wymiana oleju w kardanie
- sprawdzenie poziom płynu hamulcowego
- wymiana świec
- kontrola ewentualna wymiana okładzin hamulców
Te prace wykonam sam z pomocą szwagra
Co do gaźników tutaj bym musiał podjechać pod jakiś warsztat bo tego sami nie ogarniemy
Opony jak i akumulator wymienione we Wrześniu 2020 przy stanie licznika 12875
(mam papier).
Brak jakichkolwiek wycieków -sprawdzane podczas pucowania jej już enty raz
P.S.
Napięcie sprawdza się na odpalonym moto przykładając końcówki multimetru do aku?
:
Tak - multimetr ustaw na pomiar napiecia stałego (DCV)
Zrób jeden pomiar na wolnych obrotach a drugi na podwyższonych.
Większość tych czynności obsługowych nie należy do „czarów czarnej magii” wiec spokojnie sobie poradzicie.
Cytat: |
Napięcie sprawdza się na odpalonym moto przykładając końcówki multimetru do aku? |
Tak - multimetr ustaw na pomiar napiecia stałego (DCV)
Zrób jeden pomiar na wolnych obrotach a drugi na podwyższonych.
Większość tych czynności obsługowych nie należy do „czarów czarnej magii” wiec spokojnie sobie poradzicie.
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Od siebie dodam że nie zapomnij też zerknąć czy zaciski hamulcowe nie blokują (warto oczyścić i przesmarować prowadnice klocków) no i sprawdzić należy stan przewodów hamulcowych. Jeżeli guma jest spękana lub klamka jest gumowa przy wciskaniu to są na bank do wymiany. Wówczas warto zainwestować w te wzmacniane (w oplocie). Poprawiają zdecydowanie skuteczność hamowania.
-> shadow on the road
:
Tu bym się zastanowił nad wymianą no chyba że jesteś pewien że był niedawno wymieniany, a w okienku widać jasny kolor.
Odpowiedz do tematu
rusek8008 napisał/a: |
- sprawdzenie poziom płynu hamulcowego |
Tu bym się zastanowił nad wymianą no chyba że jesteś pewien że był niedawno wymieniany, a w okienku widać jasny kolor.