/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwszy przegląd
Autor Wiadomość
rusek8008 
Krychu8008


Motocykl: HONDA SHADOW VT 750 C4
Wiek: 43
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 64
Skąd: Września WLKP
Wysłany: 2021-03-22, 18:11   Pierwszy przegląd

Witam
Jako, że to mój pierwszy sezon :oops: pragnąłbym uzyskać łopatologiczną informację co muszę zrobić aby spać spokojnie i nie martwić się w trasie, na: paliwo nie dochodzi :mrgreen:
Motocykl zakupiłem w październiku od motocyklisty, który przygotowanie sprzętu robił na koniec sezonu.No nie załapałem się :-P i muszę zrobić to sam. :-?

Z góry bardzo dziękuję za wszelkie porady i nakierowania :thx: :thx: :thx:

P.S.
Dla mnie łopatologicznie to znaczy:
Zrób TO TO TO a i jeszcze TO i nie zapomnij o TYM :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
Vicyn 
Wiktor


Motocykl: GL 1800
Wiek: 43
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 1526
Skąd: Grójec
Wysłany: 2021-03-22, 19:03   

Sam będziesz robił czy zlecasz? Skoro dopiero kupiłeś to:
- wymiana oleju
- wymiana filtra powietrza
- sprawdzenie / wymiana filtra paliwa
- sprawdzenie / wymiana oleju w kardanie (bo chyba kardan)
- sprawdzenie synchronizacji gaźników.
_________________
Był Cień 750, jest Złote Skrzydło 1800
 
 
Martyn 


Motocykl: VT750 Spirit
Dołączył: 16 Wrz 2019
Posty: 30
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2021-03-22, 19:31   

Od siebie jeszcze dodam:
- sprawdź rok produkcji opon. Nie polecam jeździć na oponach starszych niż 5-cio letnie, nawet jeśli wydają się jeszcze w porządku i mają bieżnik. W zetknięciu z asfaltem będą się zachowywać jak plastik i łatwo o niebezpieczne uślizgi.
- sprawdź wszystkie żarówki. Podstawa bezpieczeństwa to bycie widocznym na drodze.
- sprawdź poziom płynu hamulcowego.
Tyle co mi przychodzi do głowy na szybko, pewnie kolejni koledzy podpowiedzą więcej :)
_________________
 
 
Jerson 
Jarek


Motocykl: IKARUS GL 1500
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lut 2016
Posty: 1827
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-22, 19:50   

Akumulator i prąd ładowania . Bo to są przykre niespodzianki.
No i obejrzyj go czy nie ma wycieków, czy wszystkie śrubki są jak będziesz go pucował na pewno zapoznacie się bliżej :-)
_________________
Pozdrawialski
Jerson

"Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die!" - Jethro Tull
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-03-22, 21:52   

Do tego co Szanowni Koledzy już napisali oddałbym jeszcze kontrola/wymiana świec, wymiana płynu hamulcowego i płynu w układzie sprzęgła (o ile w Twoim modelu jest jak w moim- sprzęgło uruchamiane hydraulicznie tym samym rodzajem płynu DOT4 co hamulce)- płyny te lubią "siorbać" wodę z otoczenia a jeśli nie wiesz kiedy były wymieniane zrób to dla świętego spokoju i swojego bezpieczeństwa. Oczywiście kontrola okładzin hamulców, tarcz, możesz też sprawdzić łożysko główki ramy.
 
 
Goldix 
Rafał


Motocykl: Były VT 125, 750. Jest INNY
Wiek: 51
Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 775
Skąd: Marki (Warszawa)
Wysłany: 2021-03-23, 10:27   

Martyn napisał/a:
- sprawdź rok produkcji opon.


I ciśnienie bo o tym często się zapomina.
_________________
To nie było moje marzenie, ale zaskoczyło.

https://www.facebook.com/shadowontheroad/

 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-03-23, 11:09   

Jeśli masz multimetr sprawdź prąd ładowania akumulatora - dla świętego spokoju.
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2114
Skąd: warszawa
Wysłany: 2021-03-23, 11:27   

zemnebedeusz napisał/a:
Jeśli masz multimetr sprawdź prąd ładowania akumulatora - dla świętego spokoju.


Jak już to napięcie!!! Prądu nie mierzy się.
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-03-23, 11:36   

adam3911 napisał/a:
zemnebedeusz napisał/a:
Jeśli masz multimetr sprawdź prąd ładowania akumulatora - dla świętego spokoju.


Jak już to napięcie!!! Prądu nie mierzy się.


Masz absolutną rację - napięcię, nie prąd :toast:
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 956
Skąd: Chełm
Wysłany: 2021-03-23, 12:21   

adam3911 napisał/a:

Jak już to napięcie!!! Prądu nie mierzy się.

Prąd też można zmierzyć chociaż nie każdy ma czym.

Ale już się nie czepiam ;-)
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2114
Skąd: warszawa
Wysłany: 2021-03-23, 14:10   

Marecki napisał/a:
adam3911 napisał/a:

Jak już to napięcie!!! Prądu nie mierzy się.

Prąd też można zmierzyć chociaż nie każdy ma czym.

Ale już się nie czepiam ;-)


Nie, nie wprowadzaj laików w błąd...
Prąd mierzy się, ale nie ładowania. Prag alternator da taki jakie jest zapotrzebowanie. Jak się odnieść? Jeśli aku pełne, prądu nie będzie...
 
 
rusek8008 
Krychu8008


Motocykl: HONDA SHADOW VT 750 C4
Wiek: 43
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 64
Skąd: Września WLKP
Wysłany: 2021-03-23, 17:54   

Dziękuję za tak liczny odzew :thx:

Podsumowując-będzie robione:
- wymiana oleju oraz filtra
- wymiana filtra powietrza
- sprawdzenie - wymiana filtra paliwa
- sprawdzenie - wymiana oleju w kardanie
- sprawdzenie poziom płynu hamulcowego
- wymiana świec
- kontrola ewentualna wymiana okładzin hamulców
Te prace wykonam sam z pomocą szwagra :lol:

Co do gaźników tutaj bym musiał podjechać pod jakiś warsztat bo tego sami nie ogarniemy :shock:

Opony jak i akumulator wymienione we Wrześniu 2020 przy stanie licznika 12875
(mam papier).
Brak jakichkolwiek wycieków -sprawdzane podczas pucowania jej już enty raz :oops:
:oops:

P.S.
Napięcie sprawdza się na odpalonym moto przykładając końcówki multimetru do aku?
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 956
Skąd: Chełm
Wysłany: 2021-03-23, 18:18   

Cytat:
Napięcie sprawdza się na odpalonym moto przykładając końcówki multimetru do aku?

Tak - multimetr ustaw na pomiar napiecia stałego (DCV)
Zrób jeden pomiar na wolnych obrotach a drugi na podwyższonych.

Większość tych czynności obsługowych nie należy do „czarów czarnej magii” wiec spokojnie sobie poradzicie.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Gregi 
Greg


Motocykl: VT 700C (USA) `85
Wiek: 63
Dołączył: 18 Wrz 2020
Posty: 18
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-03-23, 18:23   

Od siebie dodam że nie zapomnij też zerknąć czy zaciski hamulcowe nie blokują (warto oczyścić i przesmarować prowadnice klocków) no i sprawdzić należy stan przewodów hamulcowych. Jeżeli guma jest spękana lub klamka jest gumowa przy wciskaniu to są na bank do wymiany. Wówczas warto zainwestować w te wzmacniane (w oplocie). Poprawiają zdecydowanie skuteczność hamowania. :!:
_________________
-> shadow on the road
 
 
Goldix 
Rafał


Motocykl: Były VT 125, 750. Jest INNY
Wiek: 51
Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 775
Skąd: Marki (Warszawa)
Wysłany: 2021-03-23, 21:29   

rusek8008 napisał/a:
- sprawdzenie poziom płynu hamulcowego


Tu bym się zastanowił nad wymianą no chyba że jesteś pewien że był niedawno wymieniany, a w okienku widać jasny kolor.
_________________
To nie było moje marzenie, ale zaskoczyło.

https://www.facebook.com/shadowontheroad/

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM