Nowe sprzęgło ślizga się Pomocy
Odpowiedz do tematu

: Nowe sprzęgło ślizga się Pomocy
Witam serdecznie… tak jak w temacie... Postanowiłem wymienić stare sprzęgło na nowe… na starym sprzęgle przy odkręceniu manetki tak na 70% motocykl mocno wchodził na obroty, a przyśpieszenia nie było, więc uznałem, że pora wymienić sprzęgło, bo już zaczyna się ślizgać… byłem w sklepie motocyklowym i zamówili mi nowe tarcze „komplet” przyszedł czas wymiany i po rozebraniu starych zauważyłem, że różnią się one od tych nowych… Zdjęcie podglądowy >>>.

Stare Tarcze

Nowe tarcze

Przyznaję się beż bicia, że pierwszy raz robiłem sprzęgło i nie wiem, czy ta różnica ma jakiś wpływ na działanie sprzęgła, ale sklep, który mi zamawiał gwarantował, że będzie pasować… no ale idźmy dalej… Stare sprzęgło wymienione na nowe wszystko dobrze złożone olej nowy zalany i przyszedł czas na jazdę… pierwszy dzień przejechałem z 150 km i nic się nie działo… przyszedł drugi dzień z ekipą chcemy jechać w trasę i po 30-50 km sprzęgło zaczęło się ślizgać gorzej od tego starego… przy odkręceniu manetki w 30-40% obroty wzrastają, a motocykl w ogóle nie jedzie… proszę o pomoc co może być przyczyną… czy te nowe tarczki aby na pewno są ok? Czy jest możliwe by nowe sprzęgło się już spaliło?

PS: Różnica też jest na tarczach stalowych… te stare mają odbite dołki, a te nowe są całe gładkie.

:
Zdjęcia się nie otwierają :-(

:
Jeżeli nowe tarcze dedykowane są do tego modelu motocykla to raczej mało prawdopodobne , że wina ślizgania sprzęgła leży po stronie tarcz sprzęgłowych. Piszesz , że zalałeś nowy olej..i tutaj należy szukać przyczyny , najczęściej "niedomaga" sprzęgło przez zbyt rzadki olej - brak odpowiedniej lepkości . Piszesz , że 30-50 km było dobrze i nagle zaczęło się ślizgać i to właśnie wskazuje na tę "diagnozę" - olej dostał temperatury i lepkość spadła.

Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
:
januszek napisał/a:
Jeżeli nowe tarcze dedykowane są do tego modelu motocykla to raczej mało prawdopodobne , że wina ślizgania sprzęgła leży po stronie tarcz sprzęgłowych. Piszesz , że zalałeś nowy olej..i tutaj należy szukać przyczyny , najczęściej "niedomaga" sprzęgło przez zbyt rzadki olej - brak odpowiedniej lepkości . Piszesz , że 30-50 km było dobrze i nagle zaczęło się ślizgać i to właśnie wskazuje na tę "diagnozę" - olej dostał temperatury i lepkość spadła.


Olej jaki wlałem to MOTUL 5100 10W40 w sumie taki zawsze wlewałem i nic się nie działo...

wrzucam jeszcze raz zdjecia ...

Stare tarcze


Nowe tarcze



:
Czy mierzyłeś grubość starych i nowych tarczek? Jaka jest?
A co ze sprężyną? U Ciebie powinna być centralna/talerzowa. Mierzyłeś jej wysokość?
Nominalnie wys. sprężyny powinna wynosić 3.9 mm. A limit serwisowy to 3.6 mm.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Todek napisał/a:
Czy mierzyłeś grubość starych i nowych tarczek? Jaka jest?
A co ze sprężyną? U Ciebie powinna być centralna/talerzowa. Mierzyłeś jej wysokość?
Nominalnie wys. sprężyny powinna wynosić 3.9 mm. A limit serwisowy to 3.6 mm.


grubość tarczek sie zgadza, ale co do talerzowej "sprężyny" to jej nie mierzyłem ... wrócę z pracy do sprawdze jaki ma wymiar

:
"Wymiana sprzęgła" a sprężyna zostaje stara ? , to jakbyś wskoczył do wanny , a po wyjściu z kąpieli założył bieliznę w której już..tydzień ? chodziłeś.. :omg:

:thx: :thx:

Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
:
januszek napisał/a:
"Wymiana sprzęgła" a sprężyna zostaje stara ? , to jakbyś wskoczył do wanny , a po wyjściu z kąpieli założył bieliznę w której już..tydzień ? chodziłeś.. :omg:

:thx: :thx:


Nigdzie nie napisałem, że zostawiłem starą jedynie, że jej nie mierzyłem… Fakt też nie pisałem, że zakupiłem talerzówkę, ale nie pisałem tego, bo nie sądziłem, że przez nią mogły by być takie objawy… zwłaszcza że na starym już przypalonym sprzęgle motocykl zachowywał się lepiej, niż na tym nowym… wracając do tematu talerzówka też jest nowa i wymiarowo zgadza się to, co w servisówce… a czy np. uszkodzona pompa sprzęgła przy klamce mogłaby powodować takie objawy? Pytam, bo po zdjęciu klamki zobaczyłem, że uszczelki nie są już w najlepszej kondycji. ;/

:
tigerrs napisał/a:
czy np. uszkodzona pompa sprzęgła przy klamce mogłaby powodować takie objawy?


Raczej nie, to ma wpływ na wysprzęglenie, na pewno mogłoby mieć wpływ na szybsze zużycie tarcz

Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
:
tigerrs napisał/a:
Nigdzie nie napisałem, że zostawiłem starą


A ja nie podejrzewałem Cię o taki błąd :lol:
W tej sytuacji , doradzam zmianę oleju o wyższej lepkości w wysokich temperaturach pracy np. 10W50.
Jest gdzieś na forum dyskusja na ten temat .

Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group