/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziurka w rurce od chlodzenia
Autor Wiadomość
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2020-09-12, 14:13   Dziurka w rurce od chlodzenia

Witam znów. Czy takie uszkodzenie jest naprawialne czy silnik nadaje się na wagę?
https://photos.app.goo.gl/s3co5zSaXfg35FEJ8
https://photos.app.goo.gl/Z6o8fnBmAuKSoNir5
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 252
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2020-09-12, 20:03   

To wygląda jak poz. 12 z linku, może jest gdzieś dostępna.
https://www.cmsnl.com/hon...ml#.X10YqEvVLIU
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2020-09-12, 21:44   

AMarek napisał/a:
To wygląda jak poz. 12 z linku, może jest gdzieś dostępna.

To jest dokładnie ta część.. Nie mam pojęcia czy to się wymienia? To jest jakoś na stałe zamocowane w silniku. Próbowałem już z drugiego"dawcy" ruszyć ale ani drgnie. Czymś jest uszczelnione wokół. Tutejsi mastrosy - pytałem dwóch- nigdy czegoś takiego nie naprawiali.
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-09-12, 22:00   

Zapytaj Marudy ale wydaje mi się, że da się pospawać.
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 330
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2020-09-13, 10:35   

Nalutować łatkę metodą lutowania rur miedzianych CO
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2108
Skąd: warszawa
Wysłany: 2020-09-13, 13:20   

Przykręcone śrubka, wciskane z oringiem w silnik, wszystko jest na rysunku! Spróbuj zalutować, czy obojętnie hak uszczelnić, nawet opaska jeśli nie da się lutować. Wyjąć może być czasem ciężko, rdza itp. podlewaj czymś
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 252
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2020-09-13, 21:12   

To jest raczej stalowa rurka i nie da się lutować, można uszczelnić jakąś opaską lub jak nie ma oryginału to dorobić np z miedzi.
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2108
Skąd: warszawa
Wysłany: 2020-09-14, 05:35   

AMarek napisał/a:
To jest raczej stalowa rurka i nie da się lutować, można uszczelnić jakąś opaską lub jak nie ma oryginału to dorobić np z miedzi.


Kwas, twardy lut. Myślę że da się...
Nie w Hondzie, ale kiedyś udało mi się.
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2020-09-14, 05:47   

adam3911 napisał/a:
AMarek napisał/a:
To jest raczej stalowa rurka i nie da się lutować, można uszczelnić jakąś opaską lub jak nie ma oryginału to dorobić np z miedzi.


Kwas, twardy lut. Myślę że da się...
Nie w Hondzie, ale kiedyś udało mi się.

Zacząłem wczoraj właśnie kombinować z opaska. Jeszcze nie przeszła... Co do lutowania to ta dziurka jest z tyłu od strony cylindra i jeszcze druga rurka blokuje dostęp.
 
 
derek99 


Motocykl: VT700 86r.
Wiek: 54
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2020-09-23, 21:58   

adam3911 napisał/a:
AMarek napisał/a:
To jest raczej stalowa rurka i nie da się lutować, można uszczelnić jakąś opaską lub jak nie ma oryginału to dorobić np z miedzi.


Kwas, twardy lut. Myślę że da się...
Nie w Hondzie, ale kiedyś udało mi się.


Może nie kwas ale woda lutownicza ( roztwór chlorku cynku i chlorku amonu) ale lutować się da jak najbardziej.
 
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2020-09-26, 09:15   

https://photos.app.goo.gl/Z6o8fnBmAuKSoNir5
Po naradach z paroma tutejszymi mechanikami stanęło na epoxy. Do lutawania, spawania itd nie było kompletnie dostępu. Epoxy metal, maleńka wygięta szpatułka do nakładania, opaska i płatek blachy aluminiowej 0.5mm. Oczyściłem pędzelkiem powierzchnię rozpuszczalnik em, potem benzynka extrakcyjna, nałożyłem szpatułka klej, na to blaszka z klejem też, opaska w miejscu dziurki plus 2 trytytki na górze i dole. Okazało się przy okazji że z obudowy termostatu zostały tylko wióry. 3 dni lata po mieście bez żadnej keopelki, jutro jadę trochę dalej i zobaczymy.
 
 
zenon407 

Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 387
Skąd: Ustka
Wysłany: 2020-09-30, 10:58   

https://www.shadow.org.pl...pic.php?t=14490
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2020-09-30, 21:22   

zenon407 napisał/a:
https://www.shadow.org.pl/forum/viewtopic.php?t=14490

Myślałem też o polutowaniu, mechanik jednak stwierdził że aby poprawnie wyjąć i zainstalować ta rurkę silnik musi być wyjęty.
Dziurka była totalnie z tyłu - zero dostępu i widoczności.
Dlatego stanęło na kleju.
Obudowa termostatu wyglądala tak...
https://photos.app.goo.gl/gFsu6JimrHwy3NiN6
 
 
Maruda 


Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-10-02, 06:16   

te rurki można wyjąć i zamontować na silniku w ramie bez żadnego problemu tylko gaźniki muszą być wyjęte
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-10-02, 20:11   

O ile dobrze pamiętam to Maruda spawałeś je u mnie bez większego problemu. :mrgreen:
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM