Uszczelniacze i olej do lag???
Odpowiedz do tematu

:
GhoustDragon napisał/a:
czy ktoś z Was ma takie "ustrojstwo"?

Jak to dokładnie wygląda? Zakończone imbusem czy nasadką? Jake wymiary? A może jakiś ciekawy patent na rozebranie?


Temat Cezara: http://www.shadow.org.pl/...opic.php?t=1956

Strona pierwsza, posty Oziego2 (fotka) i Globiego (link do fotki)

:
Z wielką radością informuję wszystkich, że reanimacja zawieszenia zakończona powodzeniem :mrgreen: także strzeżcie się- GhoustDragon znowu na szlaku :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Oczywiście nie obyło się bez problemów ale.... dorobienie klucza, zjeżdżenie całego miasta za segerami i jedną śróbką pomogło :mrgreen:

W wolnej chwili zapodam foto tego klucza- tak dla potomnych :mrgreen:

Dzęki serdeczne wszystkim za podpowiedzi, uwagi i czujność :mrgreen:

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
Olucha
[Usunięty]
:
Trochę stary już ten temat, ale może ktoś się zainteresuje. Cos takiego się nada http://e-motocykl.com/skl...p=info&pid=1382 ? :-)

:
Olucha napisał/a:
Trochę stary już ten temat, ale może ktoś się zainteresuje. Cos takiego się nada http://e-motocykl.com/skl...p=info&pid=1382 ? :-)




Tak, nadają się tylko według mnie trochę drogo ja za swoje dałem jakieś 30-40zł



Poprawka, cena jest normalna nie zauważyłem że te są z kapturkiem przeciwpyłowym ;)

:
No i odgrzejemy.



Początkiem sezonu wymienilem olej i uszczelniacze przedniego zawieszenia bo lała lewa laga. Oczywiście simeringi wyciągane były ściągaczem, cała laga rozkręcona kluczem(udało się dorobić), wszystko wyczyszczone, posmarowane i... poskładane. Cały sezon spokuj, w kołach 10 000km aż tu... lewa laga znowu leje :shock: Tym bardziej mnie to niepokoi bo olej spywa na zacisk hamulcowy.



Oczywiście pierwsza wymiana spowodowana była tym samym — lała lewa laga, a przed przystąpieniem do prac dokładnie zapoznałem się z tematem CEZARA i składałem z manualem.



Pytanie takie — od czego to może być??? Podejżewam jakieś uszkodzenie lagi, tylko nie bardzo mam pomysł co to może być. Raczej nie jest krzywa bo moto nawet przy 120km/h jak puszczę kierownice to prowadzi się jak po sznurku(sprawdziłem dziś wracając z pracy). Czy szanowna "rada starszych" ma może jakieś pomysły, sugestje co sprawdzić, pomierzyć przy wymianie???

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
Koledzy tak sobie czytam o tych cieknących lagach i się mi przypomniał pewien patencik bardzo prosty i tani który przedłuża żywot uszczelniaczy ponoć cudownie :-) Otóż jak twierdzą znawcy tematu najgorszą robote robią owady które poniosły śmierć w zderzeniu z golenią amortyzatora i na niej pozostały - podczas ruchu góra-dół własnie one masakrują uszczelniacze. Oczywiście to dotyczy tylko bryk bez szklanek na lagach. Zmierzam do sedna po przydługim wstępie: są takie plastikowe nakładki-opaski na lagi z taką powiedzmy ścianką z przodu która osłania przed owadami tą część goleni która pracuje suwliwie w drugiej części lagi. Proste i skuteczne. Widziałem to w hamerykanckich sklepach - cruisercustomizing.com np. A niektóre nowsze bryki maja to już fabrycznie - chyba na dragstarze customie widziałem.

:
Tomson napisał/a:
Koledzy tak sobie czytam o tych cieknących lagach i się mi przypomniał pewien patencik bardzo prosty i tani który przedłuża żywot uszczelniaczy ponoć cudownie :-) Otóż jak twierdzą znawcy tematu najgorszą robote robią owady które poniosły śmierć w zderzeniu z golenią amortyzatora i na niej pozostały - podczas ruchu góra-dół własnie one masakrują uszczelniacze. Oczywiście to dotyczy tylko bryk bez szklanek na lagach. Zmierzam do sedna po przydługim wstępie: są takie plastikowe nakładki-opaski na lagi z taką powiedzmy ścianką z przodu która osłania przed owadami tą część goleni która pracuje suwliwie w drugiej części lagi. Proste i skuteczne. Widziałem to w hamerykanckich sklepach - cruisercustomizing.com np. A niektóre nowsze bryki maja to już fabrycznie - chyba na dragstarze customie widziałem.




A mi się wydawało że to co opisujesz to owiewki żeby po nogach nie wiało chyba że o dwóch innych rzeczach myślimy :)

Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :)
:
Masz na myśli deflektory ;-) Nie, nie o tym napisałem - chodziło mi o takie małe plastikowe osłonki, które tylko kawałek lagi osłaniają. Poszukam w wolnej chwili, jak znajdę do zapodam linka.

:
Dokładnie Drag Star 650 Custom ma coś takiego, zawsze zastanawiałem się czemu ma to służyć Tomson zapewne miał namyśli taką osłonę jak tutaj http://images.quebarato.c.../0/670EB0_3.jpg

Ostatnio zmieniony przez radziok16 2009-10-12, 14:55, w całości zmieniany 1 raz
:
Tak jest - dokładnie o to mi chodziło. Yamaha, sorry - Star :-) chyba seryjnie to zapodaje od pewnego czasu ale jestem prawie pewien że gdzieś to widziałem jako część akcesoryjną, może jest też do Shadowa 600-tki i 1100...

:
To zapewne ma swoją nazwę... trudno cokolwiek znaleźć z tego co pamiętam jest to na zacisku więc łatwo zamocować może te podejdą... w zależności od średnicy oczywiście ;) http://www.allegro.pl/ite..._lag_chrom.html

:
Proszę bardzo: :lol:



http://www.emotos.pl/inde...ownicy-56-62-mm

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
OK Panowie wszystko super ale te osłonki mają chronić przed "uszkodzeniem" a w mojej Hance już są uszkodzone!!!



Nie pytałem jak się od tego uchronić tylko co może być przyczyną tak szybkiego(bo uważam, że 10 000km to stanowczo za krótko) zużycia. Tym bardziej, że tylko na jednej ladze.





A tak nawiasem to Yamaha XJ 900 Diversion od 98r. ma takie osłonki seryjnie montowane(zmiana wywołana zmianą na większą średnicy lag).

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
Hmm...może jeździsz w obszarze o podwyższonym stężeniu owadów na metr sześcienny... :mrgreen:

Ciężko powiedziec dlaczego uszczelniacz tak szybko padł - moze był wadliwy po prostu. Moja bryka ma 57.000 zrobione, z czego sam nakreciłem 20.000 i zdaje się że uszczelniacze fabryczne jeszcze...Tylko że właśnie szklaneczki na lagach bardzo pomagają w uzyskaniu takiej trwałości ponoć.

A założenie tych osłonek pomoże następnemu komplecikowi uszczelniaczy, nie? ;-)

:
Tomson napisał/a:
Hmm...może jeździsz w obszarze o podwyższonym stężeniu owadów na metr sześcienny... :mrgreen:





To raczej kamyczki, a nie owady są problemem.

Marcin
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group