Przesunięty przez: Globi 2009-04-11, 20:08 |
Uszczelniacze i olej do lag??? |
Autor |
Wiadomość |
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-04-28, 14:19
|
|
|
GhoustDragon napisał/a: | czy ktoś z Was ma takie "ustrojstwo"?
Jak to dokładnie wygląda? Zakończone imbusem czy nasadką? Jake wymiary? A może jakiś ciekawy patent na rozebranie? |
Temat Cezara: http://www.shadow.org.pl/...opic.php?t=1956
Strona pierwsza, posty Oziego2 (fotka) i Globiego (link do fotki) |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 42 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2009-04-29, 14:36
|
|
|
Z wielką radością informuję wszystkich, że reanimacja zawieszenia zakończona powodzeniem także strzeżcie się- GhoustDragon znowu na szlaku
Oczywiście nie obyło się bez problemów ale.... dorobienie klucza, zjeżdżenie całego miasta za segerami i jedną śróbką pomogło
W wolnej chwili zapodam foto tego klucza- tak dla potomnych
Dzęki serdeczne wszystkim za podpowiedzi, uwagi i czujność |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Olucha [Usunięty]
|
|
|
|
|
radziok16
HAKER
Motocykl: VN 1500 Classic Fi
Wiek: 37 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 337 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2009-06-15, 06:45
|
|
|
Tak, nadają się tylko według mnie trochę drogo ja za swoje dałem jakieś 30-40zł
Poprawka, cena jest normalna nie zauważyłem że te są z kapturkiem przeciwpyłowym ;) |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 42 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2009-10-10, 08:22
|
|
|
No i odgrzejemy.
Początkiem sezonu wymienilem olej i uszczelniacze przedniego zawieszenia bo lała lewa laga. Oczywiście simeringi wyciągane były ściągaczem, cała laga rozkręcona kluczem(udało się dorobić), wszystko wyczyszczone, posmarowane i... poskładane. Cały sezon spokuj, w kołach 10 000km aż tu... lewa laga znowu leje Tym bardziej mnie to niepokoi bo olej spywa na zacisk hamulcowy.
Oczywiście pierwsza wymiana spowodowana była tym samym — lała lewa laga, a przed przystąpieniem do prac dokładnie zapoznałem się z tematem CEZARA i składałem z manualem.
Pytanie takie — od czego to może być??? Podejżewam jakieś uszkodzenie lagi, tylko nie bardzo mam pomysł co to może być. Raczej nie jest krzywa bo moto nawet przy 120km/h jak puszczę kierownice to prowadzi się jak po sznurku(sprawdziłem dziś wracając z pracy). Czy szanowna "rada starszych" ma może jakieś pomysły, sugestje co sprawdzić, pomierzyć przy wymianie??? |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Tomson
Motocykl: Shadow 750C2 ACE-był, Road Star 1600
Wiek: 53 Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 128 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2009-10-10, 21:09
|
|
|
Koledzy tak sobie czytam o tych cieknących lagach i się mi przypomniał pewien patencik bardzo prosty i tani który przedłuża żywot uszczelniaczy ponoć cudownie Otóż jak twierdzą znawcy tematu najgorszą robote robią owady które poniosły śmierć w zderzeniu z golenią amortyzatora i na niej pozostały - podczas ruchu góra-dół własnie one masakrują uszczelniacze. Oczywiście to dotyczy tylko bryk bez szklanek na lagach. Zmierzam do sedna po przydługim wstępie: są takie plastikowe nakładki-opaski na lagi z taką powiedzmy ścianką z przodu która osłania przed owadami tą część goleni która pracuje suwliwie w drugiej części lagi. Proste i skuteczne. Widziałem to w hamerykanckich sklepach - cruisercustomizing.com np. A niektóre nowsze bryki maja to już fabrycznie - chyba na dragstarze customie widziałem. |
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 40 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-10-11, 18:30
|
|
|
Tomson napisał/a: | Koledzy tak sobie czytam o tych cieknących lagach i się mi przypomniał pewien patencik bardzo prosty i tani który przedłuża żywot uszczelniaczy ponoć cudownie Otóż jak twierdzą znawcy tematu najgorszą robote robią owady które poniosły śmierć w zderzeniu z golenią amortyzatora i na niej pozostały - podczas ruchu góra-dół własnie one masakrują uszczelniacze. Oczywiście to dotyczy tylko bryk bez szklanek na lagach. Zmierzam do sedna po przydługim wstępie: są takie plastikowe nakładki-opaski na lagi z taką powiedzmy ścianką z przodu która osłania przed owadami tą część goleni która pracuje suwliwie w drugiej części lagi. Proste i skuteczne. Widziałem to w hamerykanckich sklepach - cruisercustomizing.com np. A niektóre nowsze bryki maja to już fabrycznie - chyba na dragstarze customie widziałem. |
A mi się wydawało że to co opisujesz to owiewki żeby po nogach nie wiało chyba że o dwóch innych rzeczach myślimy :) |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
|
|
|
|
Tomson
Motocykl: Shadow 750C2 ACE-był, Road Star 1600
Wiek: 53 Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 128 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2009-10-11, 22:46
|
|
|
Masz na myśli deflektory Nie, nie o tym napisałem - chodziło mi o takie małe plastikowe osłonki, które tylko kawałek lagi osłaniają. Poszukam w wolnej chwili, jak znajdę do zapodam linka. |
|
|
|
|
radziok16
HAKER
Motocykl: VN 1500 Classic Fi
Wiek: 37 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 337 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2009-10-12, 06:41
|
|
|
Dokładnie Drag Star 650 Custom ma coś takiego, zawsze zastanawiałem się czemu ma to służyć Tomson zapewne miał namyśli taką osłonę jak tutaj http://images.quebarato.c.../0/670EB0_3.jpg |
Ostatnio zmieniony przez radziok16 2009-10-12, 13:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tomson
Motocykl: Shadow 750C2 ACE-był, Road Star 1600
Wiek: 53 Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 128 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2009-10-12, 09:04
|
|
|
Tak jest - dokładnie o to mi chodziło. Yamaha, sorry - Star chyba seryjnie to zapodaje od pewnego czasu ale jestem prawie pewien że gdzieś to widziałem jako część akcesoryjną, może jest też do Shadowa 600-tki i 1100... |
|
|
|
|
radziok16
HAKER
Motocykl: VN 1500 Classic Fi
Wiek: 37 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 337 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2009-10-12, 14:02
|
|
|
To zapewne ma swoją nazwę... trudno cokolwiek znaleźć z tego co pamiętam jest to na zacisku więc łatwo zamocować może te podejdą... w zależności od średnicy oczywiście ;) http://www.allegro.pl/ite..._lag_chrom.html |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9584 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-10-12, 15:18
|
|
|
Proszę bardzo:
http://www.emotos.pl/inde...ownicy-56-62-mm |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 42 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2009-10-12, 16:58
|
|
|
OK Panowie wszystko super ale te osłonki mają chronić przed "uszkodzeniem" a w mojej Hance już są uszkodzone!!!
Nie pytałem jak się od tego uchronić tylko co może być przyczyną tak szybkiego(bo uważam, że 10 000km to stanowczo za krótko) zużycia. Tym bardziej, że tylko na jednej ladze.
A tak nawiasem to Yamaha XJ 900 Diversion od 98r. ma takie osłonki seryjnie montowane(zmiana wywołana zmianą na większą średnicy lag). |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Tomson
Motocykl: Shadow 750C2 ACE-był, Road Star 1600
Wiek: 53 Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 128 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2009-10-12, 19:59
|
|
|
Hmm...może jeździsz w obszarze o podwyższonym stężeniu owadów na metr sześcienny...
Ciężko powiedziec dlaczego uszczelniacz tak szybko padł - moze był wadliwy po prostu. Moja bryka ma 57.000 zrobione, z czego sam nakreciłem 20.000 i zdaje się że uszczelniacze fabryczne jeszcze...Tylko że właśnie szklaneczki na lagach bardzo pomagają w uzyskaniu takiej trwałości ponoć.
A założenie tych osłonek pomoże następnemu komplecikowi uszczelniaczy, nie? |
|
|
|
|
MCY
Marcin
Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 2200 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2009-10-13, 09:55
|
|
|
Tomson napisał/a: | Hmm...może jeździsz w obszarze o podwyższonym stężeniu owadów na metr sześcienny...
|
To raczej kamyczki, a nie owady są problemem. |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
|