/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2009-04-11, 20:08
Uszczelniacze i olej do lag???
Autor Wiadomość
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-28, 14:19   

GhoustDragon napisał/a:
czy ktoś z Was ma takie "ustrojstwo"?

Jak to dokładnie wygląda? Zakończone imbusem czy nasadką? Jake wymiary? A może jakiś ciekawy patent na rozebranie?


Temat Cezara: http://www.shadow.org.pl/...opic.php?t=1956

Strona pierwsza, posty Oziego2 (fotka) i Globiego (link do fotki)
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 42
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2009-04-29, 14:36   

Z wielką radością informuję wszystkich, że reanimacja zawieszenia zakończona powodzeniem :mrgreen: także strzeżcie się- GhoustDragon znowu na szlaku :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Oczywiście nie obyło się bez problemów ale.... dorobienie klucza, zjeżdżenie całego miasta za segerami i jedną śróbką pomogło :mrgreen:

W wolnej chwili zapodam foto tego klucza- tak dla potomnych :mrgreen:

Dzęki serdeczne wszystkim za podpowiedzi, uwagi i czujność :mrgreen:
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Olucha
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-14, 13:49   

Trochę stary już ten temat, ale może ktoś się zainteresuje. Cos takiego się nada http://e-motocykl.com/skl...p=info&pid=1382 ? :-)
 
 
radziok16 
HAKER


Motocykl: VN 1500 Classic Fi
Wiek: 37
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 337
Skąd: Kępno
Wysłany: 2009-06-15, 06:45   

Olucha napisał/a:
Trochę stary już ten temat, ale może ktoś się zainteresuje. Cos takiego się nada http://e-motocykl.com/skl...p=info&pid=1382 ? :-)




Tak, nadają się tylko według mnie trochę drogo ja za swoje dałem jakieś 30-40zł



Poprawka, cena jest normalna nie zauważyłem że te są z kapturkiem przeciwpyłowym ;)
 
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 42
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2009-10-10, 08:22   

No i odgrzejemy.



Początkiem sezonu wymienilem olej i uszczelniacze przedniego zawieszenia bo lała lewa laga. Oczywiście simeringi wyciągane były ściągaczem, cała laga rozkręcona kluczem(udało się dorobić), wszystko wyczyszczone, posmarowane i... poskładane. Cały sezon spokuj, w kołach 10 000km aż tu... lewa laga znowu leje :shock: Tym bardziej mnie to niepokoi bo olej spywa na zacisk hamulcowy.



Oczywiście pierwsza wymiana spowodowana była tym samym — lała lewa laga, a przed przystąpieniem do prac dokładnie zapoznałem się z tematem CEZARA i składałem z manualem.



Pytanie takie — od czego to może być??? Podejżewam jakieś uszkodzenie lagi, tylko nie bardzo mam pomysł co to może być. Raczej nie jest krzywa bo moto nawet przy 120km/h jak puszczę kierownice to prowadzi się jak po sznurku(sprawdziłem dziś wracając z pracy). Czy szanowna "rada starszych" ma może jakieś pomysły, sugestje co sprawdzić, pomierzyć przy wymianie???
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Tomson 


Motocykl: Shadow 750C2 ACE-był, Road Star 1600
Wiek: 53
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 128
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2009-10-10, 21:09   

Koledzy tak sobie czytam o tych cieknących lagach i się mi przypomniał pewien patencik bardzo prosty i tani który przedłuża żywot uszczelniaczy ponoć cudownie :-) Otóż jak twierdzą znawcy tematu najgorszą robote robią owady które poniosły śmierć w zderzeniu z golenią amortyzatora i na niej pozostały - podczas ruchu góra-dół własnie one masakrują uszczelniacze. Oczywiście to dotyczy tylko bryk bez szklanek na lagach. Zmierzam do sedna po przydługim wstępie: są takie plastikowe nakładki-opaski na lagi z taką powiedzmy ścianką z przodu która osłania przed owadami tą część goleni która pracuje suwliwie w drugiej części lagi. Proste i skuteczne. Widziałem to w hamerykanckich sklepach - cruisercustomizing.com np. A niektóre nowsze bryki maja to już fabrycznie - chyba na dragstarze customie widziałem.
 
 
lukasz 


Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 40
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 599
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-10-11, 18:30   

Tomson napisał/a:
Koledzy tak sobie czytam o tych cieknących lagach i się mi przypomniał pewien patencik bardzo prosty i tani który przedłuża żywot uszczelniaczy ponoć cudownie :-) Otóż jak twierdzą znawcy tematu najgorszą robote robią owady które poniosły śmierć w zderzeniu z golenią amortyzatora i na niej pozostały - podczas ruchu góra-dół własnie one masakrują uszczelniacze. Oczywiście to dotyczy tylko bryk bez szklanek na lagach. Zmierzam do sedna po przydługim wstępie: są takie plastikowe nakładki-opaski na lagi z taką powiedzmy ścianką z przodu która osłania przed owadami tą część goleni która pracuje suwliwie w drugiej części lagi. Proste i skuteczne. Widziałem to w hamerykanckich sklepach - cruisercustomizing.com np. A niektóre nowsze bryki maja to już fabrycznie - chyba na dragstarze customie widziałem.




A mi się wydawało że to co opisujesz to owiewki żeby po nogach nie wiało chyba że o dwóch innych rzeczach myślimy :)
_________________
Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :)
 
 
Tomson 


Motocykl: Shadow 750C2 ACE-był, Road Star 1600
Wiek: 53
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 128
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2009-10-11, 22:46   

Masz na myśli deflektory ;-) Nie, nie o tym napisałem - chodziło mi o takie małe plastikowe osłonki, które tylko kawałek lagi osłaniają. Poszukam w wolnej chwili, jak znajdę do zapodam linka.
 
 
radziok16 
HAKER


Motocykl: VN 1500 Classic Fi
Wiek: 37
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 337
Skąd: Kępno
Wysłany: 2009-10-12, 06:41   

Dokładnie Drag Star 650 Custom ma coś takiego, zawsze zastanawiałem się czemu ma to służyć Tomson zapewne miał namyśli taką osłonę jak tutaj http://images.quebarato.c.../0/670EB0_3.jpg
Ostatnio zmieniony przez radziok16 2009-10-12, 13:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tomson 


Motocykl: Shadow 750C2 ACE-był, Road Star 1600
Wiek: 53
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 128
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2009-10-12, 09:04   

Tak jest - dokładnie o to mi chodziło. Yamaha, sorry - Star :-) chyba seryjnie to zapodaje od pewnego czasu ale jestem prawie pewien że gdzieś to widziałem jako część akcesoryjną, może jest też do Shadowa 600-tki i 1100...
 
 
radziok16 
HAKER


Motocykl: VN 1500 Classic Fi
Wiek: 37
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 337
Skąd: Kępno
Wysłany: 2009-10-12, 14:02   

To zapewne ma swoją nazwę... trudno cokolwiek znaleźć z tego co pamiętam jest to na zacisku więc łatwo zamocować może te podejdą... w zależności od średnicy oczywiście ;) http://www.allegro.pl/ite..._lag_chrom.html
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9584
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-10-12, 15:18   

Proszę bardzo: :lol:



http://www.emotos.pl/inde...ownicy-56-62-mm
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 42
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2009-10-12, 16:58   

OK Panowie wszystko super ale te osłonki mają chronić przed "uszkodzeniem" a w mojej Hance już są uszkodzone!!!



Nie pytałem jak się od tego uchronić tylko co może być przyczyną tak szybkiego(bo uważam, że 10 000km to stanowczo za krótko) zużycia. Tym bardziej, że tylko na jednej ladze.





A tak nawiasem to Yamaha XJ 900 Diversion od 98r. ma takie osłonki seryjnie montowane(zmiana wywołana zmianą na większą średnicy lag).
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Tomson 


Motocykl: Shadow 750C2 ACE-był, Road Star 1600
Wiek: 53
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 128
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2009-10-12, 19:59   

Hmm...może jeździsz w obszarze o podwyższonym stężeniu owadów na metr sześcienny... :mrgreen:

Ciężko powiedziec dlaczego uszczelniacz tak szybko padł - moze był wadliwy po prostu. Moja bryka ma 57.000 zrobione, z czego sam nakreciłem 20.000 i zdaje się że uszczelniacze fabryczne jeszcze...Tylko że właśnie szklaneczki na lagach bardzo pomagają w uzyskaniu takiej trwałości ponoć.

A założenie tych osłonek pomoże następnemu komplecikowi uszczelniaczy, nie? ;-)
 
 
MCY 
Marcin


Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 2200
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2009-10-13, 09:55   

Tomson napisał/a:
Hmm...może jeździsz w obszarze o podwyższonym stężeniu owadów na metr sześcienny... :mrgreen:





To raczej kamyczki, a nie owady są problemem.
_________________
Marcin
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM