/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Stukot przy rozruchu.
Autor Wiadomość
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2020-03-26, 18:18   

Nieco to dla mnie skomplikowane. Znaczy się że za wszystko odpowiadają te malutkie sprężynki na obwodzie? Dodam że w porównaniu z tym starym silnik em to duże zębate Koło obraca się do tyłu bardzo lekko. . I policzyłem jeszcze - w tym starym silniku sprężynki na dużej zębatce mają 9 zwojów i siedzą sztywno a w tym obecnie używanym 8 i się ruszają w gniazdach.
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 333
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2020-03-26, 18:34   

ttm750 napisał/a:
Nieco to dla mnie skomplikowane. Znaczy się że za wszystko odpowiadają te malutkie sprężynki na obwodzie? Dodam że w porównaniu z tym starym silnik em to duże zębate Koło obraca się do tyłu bardzo lekko. . I policzyłem jeszcze - w tym starym silniku sprężynki na dużej zębatce mają 9 zwojów i siedzą sztywno a w tym obecnie używanym 8 i się ruszają w gniazdach.

Te sprężynki robią całą robotę . Po zdjęciu kosza z dużego koła wałki się " schodzą "i sprężynki sztywno siedzą , jak mają luz na złożonym koszu to nic z tego nie będzie.
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2020-03-26, 20:27   

Skorupek napisał/a:
Tryby zdejmiesz bez problemu. Z magnesem będzie gorzej bo będziesz potrzebował ściągacza i klucza pneumatycznego. Zgrzyt może pochodzić z luźnych tulei trybów, samych trybów lub koła wolnego sprzęgła ale ono raczej by się ślizgało i nie zazebialo niż strzelało. Nie ma wyjścia , musisz go otworzyć i ocenić stan na własne oczy.

Ten ściągacz to taki zwykły jak do łożysk czy jakieś specjalne ustrojstwo? Klucz pneumatyczny to po prostu zwykła udarowka czy też coś specjalnego?
Ciągle też myślę o przełożeniu silnika. W kolejnym mam 8.5 na przednim cylindrze i 11 na tylnym. To jest akceptowalna różnica?
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9486
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2020-03-26, 21:41   

Ściągacz inny niż do łożysk.
To coś takiego.

Klucz udarowy to klucz pneumatyczny.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 333
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2020-03-26, 21:59   

O ile pamiętam , bo grzebałem w tych okolicach parenaście lat temu , to ściągacz taki jak do komarkowego magneta i nawet chyba pasował jeno trza było śrubę M8 na M10 przeflansować i zdaje się gwint lewy na wale tam jest chyba .
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 333
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2020-03-26, 22:01   

Todek napisał/a:
Ściągacz inny niż do łożysk.
To coś takiego.
Obrazek
Klucz udarowy to klucz pneumatyczny.

Otuż to
 
 
Maruda 


Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-03-27, 08:19   

wystarczy zwykła śruba 20x1.5 długość 5 cm
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2020-03-27, 16:00   

Ponieważ jak pisałem to moje pierwsze doświadczenie z silnikiem od motoru robię wpierw testa.
Zdjąłem ta śrubę z lewym gwintem i teraz żeby zdjąć magnes
powinienem odkręcić te torxy dookoła czy to coś wielkiego pośrodku?
https://drive.google.com/file/d/1yCXGJYFZVMlnb2dMYvM_IEui0wsR92ew/view?usp=drivesdk
 
 
Maruda 


Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-03-27, 16:38   

torksów nie odkręcasz trzeba ściągnąć całość wkręcasz śrube i ściągasz magneto
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2020-03-27, 16:51   

Dzięki. Robię dalej
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2020-03-27, 20:08   

Maruda napisał/a:
wystarczy zwykła śruba 20x1.5 długość 5 cm

Znalazłem coś takiego - gwint odpowiedni, długość - tylko że była z brązu. Zlaczka od klimatyzacji. Chwilę podziałało magnes ruszył sie o prawie 2 mm I gwint na śrubie się zdarł. Raczej niczego podobnego nie znajdę u siebie więc dam chyba spokój. Po niedz może spytam znajomego mechanika czy ma coś takiego.
Dzięki za porady.
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 333
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2020-03-27, 20:34   

ttm750 napisał/a:
Maruda napisał/a:
wystarczy zwykła śruba 20x1.5 długość 5 cm

Znalazłem coś takiego - gwint odpowiedni, długość - tylko że była z brązu. Zlaczka od klimatyzacji. Chwilę podziałało magnes ruszył sie o prawie 2 mm I gwint na śrubie się zdarł. Raczej niczego podobnego nie znajdę u siebie więc dam chyba spokój. Po niedz może spytam znajomego mechanika czy ma coś takiego.
Dzięki za porady.

Tam będzie stożek , 2mm już by załatwło sprawę
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2020-03-27, 21:25   

mamamuszi napisał/a:

Tam będzie stożek , 2mm już by załatwło sprawę

Przed rozpoczęciem głębokość po środku w otworze była 12. potem prawie 14 ale śruba z brązu zrobiła się lekko gładka. Nie idzie już nic wkrecic a nie chce niczym podważać z boku żeby czegoś nie uszkodzić.
Pierwsze cwiczenie prawie zaliczone.
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2020-04-22, 17:34   

Powracam do tematu. Kupiłem dzisiaj śrubę M20x1.5 i poszło gładko. Mam teraz pytanko, może że dwa do bardziej dosw kolegów. Dwa magneta i dwa walki są różne - jeden z klinem i pod śruba z lewym gwintem jest taka większą podkładka. Drugi bez klina tylko na wcisk .
Tu pierwsze pytanie czy cały zestaw bez klina może być założony na walek przystosowany pod klin?
Drugie - czy ten pierscien pod magnetem powinien się obracać, czy nie? Na jednym się kręci, na drugim jest sztywne.
Pytam o pierscien widoczny na ostatnim zdjęciu z 3 otworami
https://photos.app.goo.gl/6rwVq4t5Up33dCyeA
 
 
Maruda 


Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-04-22, 18:08   

po pierwsze można po drugie nie powinien sie obracać
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM