/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Stukot przy rozruchu.
Autor Wiadomość
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2020-03-24, 15:10   

Za takie objawy może odpowiadać tryb pośredni rozrusznika podobny do tego https://allegro.pl/oferta/trybo-posrednie-rozrusznika-vt1300-cs-sabre-8038836382
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-24, 15:38   

ttm750 napisał/a:
Tyle że jak zamkną to żaden mechanik mi tego nie obejrzy do 13/04

przecież można jeździć do sklepu i do roboty ... a ty masz motocykl do roboty ;)
mechanik do pracy też może jeździć.
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2020-03-24, 20:30   

Skorupek napisał/a:
Za takie objawy może odpowiadać tryb pośredni rozrusznika podobny do tego

Odkopałem głęboko w garażu spalony silnik-silnik z motoru, który mi się spalił.
Zacząłem się uczyć - która z tych części to jest to o czym piszesz?


Nie mogę wstawić zdjecia g poszło

https://photos.app.goo.gl/6rwVq4t5Up33dCyeA
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2020-03-24, 21:40   

Wygląda na tą bardziej zardzewiała. Powinna się zazębiać z nią oś rozrusznika
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2020-03-24, 21:49   

https://www.partzilla.com...ing-driven-gear numer 1 do 4 sprawdź stan tych tulei i zazębień
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2020-03-24, 22:01   

Aha. Serdeczne dzięki. Jutro rozbiorę właściwy silnik i zobaczę.
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2020-03-24, 22:25   

mamamuszi napisał/a:
Wszakże bez sciągacza koła magnesowego nie ma co się brać za to .

Tylko dopytam - będę tego potrzebował? Wygląda że te Kółka schodzą bez ruszania tego magnesu.
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2020-03-25, 07:44   

Tryby zdejmiesz bez problemu. Z magnesem będzie gorzej bo będziesz potrzebował ściągacza i klucza pneumatycznego. Zgrzyt może pochodzić z luźnych tulei trybów, samych trybów lub koła wolnego sprzęgła ale ono raczej by się ślizgało i nie zazebialo niż strzelało. Nie ma wyjścia , musisz go otworzyć i ocenić stan na własne oczy.
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2020-03-25, 13:46   

https://drive.google.com/file/d/1m9yvzsfQSkk2WXX1qIrCHLv_TlRVMCmg/view?usp=drivesdk
To jest zdjęcie po otworzeniu lewej pokrywy.
Trzpień od tej środkowej zębatki ma leciutki luz. Nic wielkiego, ale w porównaniu z zębatka od rozrusznika - jest luz. Tamten drugi jest zupełnie sztywny. Czy to jest OK?
Duże koło zębate do tyłu kręci się bez słyszalnych hałasów. Gdy kluczem obracam silnik nic nie klekocze wewnątrz.
Jeszcze jedno pytanie - czy na trzpieniach od małych zębatek-już pod pokrywa powinny być jakieś podkładki czy nie? Zdjęcie drugie.
Dzięki z góry za podpowiedzi . Mam nadz że opisałem jakoś zrozumiale.
https://drive.google.com/file/d/1m9zP-bEtKUFyFKQWEWMHnHAH3T6Dykr3/view?usp=drivesdk
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2020-03-25, 14:11   

Heej, udostępnij te linki :-)
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2020-03-25, 14:52   

Zrobione. Sorki.
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2020-03-25, 15:26   

Wg schematu hondy nie ma tam podkładek. Obejrzyj pokrywę czy ten luz nie spowodował uszkodzenia pokrywy w okolicy otworów na ośki trybów
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2020-03-25, 15:49   

Skorupek napisał/a:
Wg schematu hondy nie ma tam podkładek. Obejrzyj pokrywę czy ten luz nie spowodował uszkodzenia pokrywy w okolicy otworów na ośki trybów

Nie. Nawet w otworach w pokrywie same trzpienie nie mają wcale luzu. Siedzą stabilniej niż w bloku silnika. Po prostu pytałem, ponieważ ta strona była rozbierana zanim kupiłem motor. Sprzedawca mówił że naprawiał coś przy fly wheel - ale też nie on tylko jakiś kumpel. Było tu od zakupu parę niespodzianek - niby zregenerowany rozrusznik i nowy akumulator. Wyczyszczony i naprawiony rozrusznik miał w sobie cały pozostały pył że starych szczotek i jedna podkładka wpadła obok wirnika- tak że zablokował się chyba już po 2 dniach. Zapalał wyłącznie po podłączeniu do aku z samochodu. Na szczęście nie poleciałem do sklepu bo baterie.
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2020-03-26, 16:41   

Poskładałem, poskręcałem wszystko, podłączyłem aku, włączam starter i...dupa. Stuknęło raz w silniku a potem już kilka razy kręciłem i tylko słychać jak kręci się rozrusznik. Żadnego dźwięku z wnętrza silnika. Jakby się nie zazebialo. Zauważyłem że jeżeli tym dużym zębatym kołem obrócę trochę w kierunku tyłu to potem disc długo kręci się do przodu bez żadnego oporu. Dopiero po chwili kręcenia blokuję się z tym magnesem. Czy tak ma być? Czy to sprzęgło pod magnesem trza wymienić?
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 333
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2020-03-26, 17:54   

To duże koło musi musi łapać od razu a w przeciwną , z" suwliwym" oporem puszczać . Przy składaniu tego koła do magnesowego , niejako trzeba rozsunąc wałki . To ustrojstwo działa tak że po uruchomieniu motora ,siła odśrodkowa odsuwa wałki od bieżni dużego koła a po zgaszeniu spręzynuje się ony munsztunk przylegając na powrót do onej bieżni . Jak się ustrojstwo " rozsprężynuje " to wałki nie klinują a odskakują i z tąd cała chryja .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM