/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciśnienie w cylindrach vs rozruch ?
Autor Wiadomość
piotret 

Motocykl: Shadow VT 750 Custom
Dołączył: 03 Paź 2019
Posty: 5
Skąd: Błonie
Wysłany: 2020-03-14, 09:03   Ciśnienie w cylindrach vs rozruch ?

Czołem,
Na jesieni kupiłem 750-tkę z 83 roku. Badam ją i zaczynają wychodzić różne kwiatki.

Ale po kolei.

Niedawno wymieniłem olej robiąc wcześniej płukankę. Po tym "zabiegu" zauważyłem że silnik zaczął chodzić trochę nierówno. np. po przygazowaniu do 3-4 tyś obroty spadają do 500 (silnik niemal gaśnie) a następnie powoli wracają do 900.
Płukankę robiłem dlatego bo trochę bierze olej i za namową kolegi zrobiłem to licząc że może zapiekł się jakiś pierścień. Czy dalej bierze to nie wiem bo jeszcze za mało jeździłem.

Postanowiłem zmierzyć ciśnienie w cylindrach i wyszło coś takiego.
Lewy 70, 100, 115 po wlaniu oleju dobiło do 150
Prawy 50,75,100, pol oleju 125.
Nie wiem czy dobrze to zrobiłem ale po pierwszym naciśnięciu startera dobiło do pierwszej wartości, po ponownym (bez kasowania ciśnienia) do drugiej itd.

Resumując podejrzewam że silnik do roboty ale czy to że słabo pali to wina niskiego ciśnienia (mieszanka nie chce się zapalić) czy to jednak akumulator. Bo gdy porządnie go podładuję to pali w zasadzie z pierwszego.

Co o tym sądzicie ?
Dzięki z góry za wszelkie sugestie.
Pozdro
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2020-03-14, 12:08   

Skoro przy próbie olejowej (bo tak rozumiem to że dolałeś olej) silnik Ci się uszczelnił to masz przed sobą solidny remont i nowy akumulator tego nie zmieni. Przy okazji zrób górę, to nie będziesz 2x czekał na motocykl. Ja w swojej 750tce z 1985r. miałem podobne objawy i skończyło się na kapitalnym remoncie u Marudy.
 
 
piotret 

Motocykl: Shadow VT 750 Custom
Dołączył: 03 Paź 2019
Posty: 5
Skąd: Błonie
Wysłany: 2020-03-14, 14:35   

Dokładnie. Chodziło o próbę olejową.
Co rozumiesz jako "górę" sprawdzenie / naprawa uszczelniaczy zaworowych ?
I jaki to jest koszt mniej więcej za całość tj. pierścienie i zawory ?
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2020-03-14, 15:55   

Poszło na priv.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2020-03-14, 22:57   

Co to za wartości ciśnienia? ;-)
Ja miałem podobny kłopot - tez popijał mi olej w sporych ilościach.
Zmierzyłem ciśnienie i na jednym cylindrze miałem 11bar a na drugim .... tylko 7
Po podlaniu olejem pojawiło się ok 14 barów na obu.
Niestety - trzeba było robić remont silnika, który wiązał się z .... wymianą tulei cylindrów bo były takie wżery, że aż dziw brał ze to działało.
Podejrzewam, że moto stało w szopie u Holendra parę lat niezabezpieczone i niejezdzone.
Koszty takiej zabawy niestety nie są małe ale cóż - jeździć z bańką oleju to tak trochę „siara” :lol:
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM