Rolgaz po przerwie zimowej
Odpowiedz do tematu

: Rolgaz po przerwie zimowej
Witam wszystkich . Wiosna coraz bliżej więc pora odpalić sprzęt i tutaj napotkałem na mały problem . Dość topornie rolgaz wraca do swojego położenia myślę że doświadczeni użytkownicy vt 750 c mają na to jakiś patent :) W tamtym roku wszystko było ok teraz po przerwie zimowej problem powstał .

Seba
:
Może obie linki za bardzo naciągnięte są?

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Myślę że są tak samo naciągnięte jak w tamtym sezonie . Nie zrobiłem zbyt dużo kilometrów z braku prawa jazdy ale wszystko było ok wtedy .Rozumiem że te linki potrzebują smarowania co jakiś czas tylko czym najlepiej to zrobić ?

Seba
:
Marecki napisał/a:
Może obie linki za bardzo naciągnięte są?

ale, skoro było wszystko okej w ubiegłym sezonie, to raczej się nie naciągnęły przez zimę. Obstawiam za nasmarowanie i powinno wystarczyć. No chyba, że linka została zagięta :koso:

:
Też tak miałem po 2.5 mies przerwy. Poluzowalem śrubkę regulacyjna, i wpuscilem do środka pancerza oliwki. Parę ruchów manetki i wszystko wróciło do normy.

:
ttm750 napisał/a:
Też tak miałem po 2.5 mies przerwy. Poluzowalem śrubkę regulacyjna, i wpuscilem do środka pancerza oliwki. Parę ruchów manetki i wszystko wróciło do normy.
Oliwki ??? Czyli jaki specyfik będzie najlepszy ?

Seba
:
Jeśli Oliwka to może Bambino, czy jak to się dziś nazywa. :lol:
A tak na poważnie to polecam olej silikonowy. Lub silnikowy, parafina ciekła etc.
Strzykawka z cieniuteńką igłą i tak po kropelce. Jak się wchłonie to następną i następną i .....Jak wkropisz 0,5 do 1 ml będzie OK

:
W_T_G napisał/a:
Jeśli Oliwka to może Bambino, czy jak to się dziś nazywa. :lol:
A tak na poważnie to polecam olej silikonowy. Lub silnikowy, parafina ciekła etc.
Strzykawka z cieniuteńką igłą i tak po kropelce. Jak się wchłonie to następną i następną i .....Jak wkropisz 0,5 do 1 ml będzie OK
. Jutro spróbuję ogarnąć to twoim sposobem dam znać jak efekty :)

Seba
:
W_T_G napisał/a:
Jeśli Oliwka to może Bambino, czy jak to się dziś nazywa. :lol:

Very funny...
I dobrze, nie można brać wszystkiego serio. Ja używam takiej oliwki do smarowania pistoletów do kołków.
Myślę że wszystko procz WD 40 będzie dobre.

:
stiv10 - smarowanie jej nie zaszkodzi ale po poluzowaniu linek nawet nienasmarowane będą miały lżej ;-)

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Wymieszaj 1:1 olej silnikowy z benzyną.
Dzięki temu łatwiej i szybciej nasmarujesz linki.
Benzyna odparuje i zostanie sam olej.

:
Dla pewności zdejmij linki z rolgazu i sprawdź przy gaźnikach czy lużno pracują (palcem wystarczy ;) ). Ja mam z kolei inny problem z rolgazem -kupiłem do Hanki magiczne manetki od dostawców znanego wirusa i rolgaz trze o coś - linki luźne, przesmarowane, a mam permanentny tempomat manualny ;)

:
Zemnebedeuszu. JAk się dobrze przyjrzysz, po rozebraniu, to powinieneś dostrzec w którym miejscu szoruje.
Wtedy pilniczek lub papierek i dopracować.
A jak ciężko znaleźć gdzie ociera to ołówek twardości B i zarysować podejrzane miejsca.
Złożyć, poheblować, rozłożyć i poszykać miejsc gdzie ołówek się starł.
Wtedy pilniczek...…..

Ostatnio zmieniony przez W_T_G 2020-03-04, 18:56, w całości zmieniany 2 razy
:
Dzięki za rady Panowie . Sprzęt odpalił dzisiaj bez większych problemów więc przejechałem z 10 kilometrów rolgaz trochę przeszkadza przy zmianie biegów więc postanowiłem za radą zalać linki olejem silikonowym . Jutro cały dzień w pracy więc efekty poznam w piątek i podzielę się spostrzeżeniami.

Seba
:
Przypadkiem dowiedziałem się, że trzeba smarować linki :o

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group