Uszczelka pod głowicą.
Odpowiedz do tematu

: Uszczelka pod głowicą.
Witam.
W ubiegłym sezonie wydmuchało mi uszczelką II cylindra. Wyjąłem uszczelkę wygląda fatalnie . Moje pytanie co mogło ją tak zniszczyć . Z ciekawości wyjąłem z I cylindra i była ok. Dlaczego w I cylindrze jest OK a w II tak jakby przegrzana. Uszczelki Victor Reintz.
Zdjęcia uszczelek I i II cylindra w linku.

https://www.fotosik.pl/u/wiesgaj/album/2534927

:
Głowica była planowana?

:
Właśnie jak wygląda głowica, cylinder w miejscu przylgni?

Vel Thomas
:
Nie mam pojęcia. A gdyby była to co ?. Można to jakoś sprawdzić?
Zrobię jeszcze kilka zdjęć cylindra i głowicy.

:
Powierzchnia przylegania głowicy do powierzchni cylindra musi być idealnie równa, planowanie to wyrównanie powierzchni głowicy. Normalnie sprawdza się na stole traserskim, amatorsko np. na równej szybie.

:
Wrzuciłem kilka zdjęć cylindra i głowicy. Moim zdaniem cylinder wygląda znośnie bez rys i progów. Jeśli cylinder czy głowica były planowane to czy można jeszcze to zrobić.

https://www.fotosik.pl/u/wiesgaj/album/2534927

Jeszcze pytanie o uszczelki , mogą być Alpina za 140zł/1 szt. w Intermotors.

:
Na zdjęciu nie wygląda dobrze szczególnie ten cylinder, a w nim są jakieś rysy na gładzi czy inne ubytki?

Vel Thomas
:
Jak napisałem wyżej nie ma rys ani progów. Tłok biały bez przebarwień. Może cylinder bez szału ale to już dziadek. Myślę że można jeszcze pojeździć . Martwi mnie dlaczego tak zniszczyło uszczelkę.

:
Daj do splanowania cylinder i głowicę. Można dać też grubszą uszczelkę. Ten temat na forum gdzieś jest poszukaj.

Vel Thomas
:
Jak zdjęta głowica to może przemyśl temat ew. wymiany pierścieni i regeneracji głowicy?
Zobacz na ile wyciągnięte są łańcuchy rozrządu.
A uszczelki kompozytowe cóż - czasem potrafią być wydmuchanie bez szczególnych przyczyn takich jak np przegrzanie silnika.
Zapytaj zresztą Marudy - on ma trochę więcej doświadczenia.

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Szczerze- skontaktuj się z Marudą. W temacie planowania głowicy doradzi co i jak. Jeśli oddasz do planowania do warsztatu, który nie ma doświadczenia w głowicach motocyklowych możesz się wkopać w duże koszty - zbiorą za dużo materiału z głowicy i będzie konieczna jej wymiana na nową /niesplanowaną.

:
Drugi cylinder ,z racji położenia jest zawsze bardziej ciepły i to przegrzanie było powodem (najprawdopodobniej ) wydmuchnięcie uszczelki . U siebie w VT-750 wymieniałem też na tylnym cylindrze tylko ,że u mnie kapał olej . Uszczelki kupiłem w salonie Hondy
https://photos.app.goo.gl/iEhp2M5zZJ83siLe7
Pamiętaj też o uszczelkach pod cylindrami .Po wymianie zabudowałem dodatkowy wyłącznik wentylatora i w korku włączam i wył. za miastem i tak już paręnaście tyś daje radę .lata ostatnio coraz cieplejsze i podobne usterki będą też częstsze .W/w wyłącznik polecam wszystkim :-)8 .Przyjemnej zabawy :koso: .

:
Jak pisałem z ciekawości rozebrałem I cylinder a był w porządku , szkoda że to zrobiłem.
Czy muszę planować, czy wystarczy nowa uszczelka. Ten II cylinder to planuje się samą głowicę czy cylinder też.

:
1 cylinder należy ocenić,(niektórzy twierdzą że zawsze przy wymianie uszczelki) normalnie planuje się tylko głowicę bo jest z aluminium, cylinder mniej się odkształca, trzeba ocenić , nawet suwmiarką czy płaszczyzna jest równa. Żeliwnych cylindrów raczej nie.

:
Jak w salonie HONDY chciałem początkowo zlecić naprawę ,ale ( z ciekawości ) zapytałem jak to będzie robione :oops: ,to tylko się w... i zrobiłem sam .Oni o żadnym planowaniu nawet nie myśleli ,mało powiedzieli ,że to zrobią bez wyciągania silnika z ramy :shock: ,szyli na dirko i git stare uszczelki ,bo nowej pod cylinder nie wciśniesz bez wyciągnięcia w/w ,a w ramie się nie da .Co do planowania ,dałem zrobić bo mam ślusarza w familii ,ale może nie trzeba było (musisz sam zdecydować czy są wżery ?? ). Podobno teraz wszyscy zamiast planowania skręcają na dirko (nawet głowy ???) co mnie zdziwiło ,ale jak rozkręciłem swoją to też była tak uszczelniona ,a od kupna do wycieku 30k zrobiłem i nie wiem kiedy było to robione ?? .

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group