/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelka pod głowicą.
Autor Wiadomość
wiesgaj 


Motocykl: VT500c 84
Wiek: 57
Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-02-23, 10:38   Uszczelka pod głowicą.

Witam.
W ubiegłym sezonie wydmuchało mi uszczelką II cylindra. Wyjąłem uszczelkę wygląda fatalnie . Moje pytanie co mogło ją tak zniszczyć . Z ciekawości wyjąłem z I cylindra i była ok. Dlaczego w I cylindrze jest OK a w II tak jakby przegrzana. Uszczelki Victor Reintz.
Zdjęcia uszczelek I i II cylindra w linku.

https://www.fotosik.pl/u/wiesgaj/album/2534927
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2020-02-23, 12:17   

Głowica była planowana?
 
 
Woder 
Woder


Motocykl: VT 500 C 86, WSK M06 KOS 85
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 629
Skąd: Nysa, Malary
Wysłany: 2020-02-23, 12:47   

Właśnie jak wygląda głowica, cylinder w miejscu przylgni?
_________________
Vel Thomas
 
 
wiesgaj 


Motocykl: VT500c 84
Wiek: 57
Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-02-23, 12:48   

Nie mam pojęcia. A gdyby była to co ?. Można to jakoś sprawdzić?
Zrobię jeszcze kilka zdjęć cylindra i głowicy.
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2020-02-23, 12:56   

Powierzchnia przylegania głowicy do powierzchni cylindra musi być idealnie równa, planowanie to wyrównanie powierzchni głowicy. Normalnie sprawdza się na stole traserskim, amatorsko np. na równej szybie.
 
 
wiesgaj 


Motocykl: VT500c 84
Wiek: 57
Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-02-23, 13:03   

Wrzuciłem kilka zdjęć cylindra i głowicy. Moim zdaniem cylinder wygląda znośnie bez rys i progów. Jeśli cylinder czy głowica były planowane to czy można jeszcze to zrobić.

https://www.fotosik.pl/u/wiesgaj/album/2534927

Jeszcze pytanie o uszczelki , mogą być Alpina za 140zł/1 szt. w Intermotors.
 
 
Woder 
Woder


Motocykl: VT 500 C 86, WSK M06 KOS 85
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 629
Skąd: Nysa, Malary
Wysłany: 2020-02-23, 18:27   

Na zdjęciu nie wygląda dobrze szczególnie ten cylinder, a w nim są jakieś rysy na gładzi czy inne ubytki?
_________________
Vel Thomas
 
 
wiesgaj 


Motocykl: VT500c 84
Wiek: 57
Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-02-23, 18:33   

Jak napisałem wyżej nie ma rys ani progów. Tłok biały bez przebarwień. Może cylinder bez szału ale to już dziadek. Myślę że można jeszcze pojeździć . Martwi mnie dlaczego tak zniszczyło uszczelkę.
 
 
Woder 
Woder


Motocykl: VT 500 C 86, WSK M06 KOS 85
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 629
Skąd: Nysa, Malary
Wysłany: 2020-02-23, 18:41   

Daj do splanowania cylinder i głowicę. Można dać też grubszą uszczelkę. Ten temat na forum gdzieś jest poszukaj.
_________________
Vel Thomas
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 954
Skąd: Chełm
Wysłany: 2020-02-23, 19:42   

Jak zdjęta głowica to może przemyśl temat ew. wymiany pierścieni i regeneracji głowicy?
Zobacz na ile wyciągnięte są łańcuchy rozrządu.
A uszczelki kompozytowe cóż - czasem potrafią być wydmuchanie bez szczególnych przyczyn takich jak np przegrzanie silnika.
Zapytaj zresztą Marudy - on ma trochę więcej doświadczenia.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2020-02-24, 22:18   

Szczerze- skontaktuj się z Marudą. W temacie planowania głowicy doradzi co i jak. Jeśli oddasz do planowania do warsztatu, który nie ma doświadczenia w głowicach motocyklowych możesz się wkopać w duże koszty - zbiorą za dużo materiału z głowicy i będzie konieczna jej wymiana na nową /niesplanowaną.
 
 
powolny 
Show must go on


Motocykl: VT 750
Dołączył: 10 Wrz 2016
Posty: 311
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2020-02-25, 10:43   

Drugi cylinder ,z racji położenia jest zawsze bardziej ciepły i to przegrzanie było powodem (najprawdopodobniej ) wydmuchnięcie uszczelki . U siebie w VT-750 wymieniałem też na tylnym cylindrze tylko ,że u mnie kapał olej . Uszczelki kupiłem w salonie Hondy
https://photos.app.goo.gl/iEhp2M5zZJ83siLe7
Pamiętaj też o uszczelkach pod cylindrami .Po wymianie zabudowałem dodatkowy wyłącznik wentylatora i w korku włączam i wył. za miastem i tak już paręnaście tyś daje radę .lata ostatnio coraz cieplejsze i podobne usterki będą też częstsze .W/w wyłącznik polecam wszystkim :-)8 .Przyjemnej zabawy :koso: .
 
 
wiesgaj 


Motocykl: VT500c 84
Wiek: 57
Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-02-25, 11:02   

Jak pisałem z ciekawości rozebrałem I cylinder a był w porządku , szkoda że to zrobiłem.
Czy muszę planować, czy wystarczy nowa uszczelka. Ten II cylinder to planuje się samą głowicę czy cylinder też.
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2020-02-25, 14:27   

1 cylinder należy ocenić,(niektórzy twierdzą że zawsze przy wymianie uszczelki) normalnie planuje się tylko głowicę bo jest z aluminium, cylinder mniej się odkształca, trzeba ocenić , nawet suwmiarką czy płaszczyzna jest równa. Żeliwnych cylindrów raczej nie.
 
 
powolny 
Show must go on


Motocykl: VT 750
Dołączył: 10 Wrz 2016
Posty: 311
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2020-02-25, 15:49   

Jak w salonie HONDY chciałem początkowo zlecić naprawę ,ale ( z ciekawości ) zapytałem jak to będzie robione :oops: ,to tylko się w... i zrobiłem sam .Oni o żadnym planowaniu nawet nie myśleli ,mało powiedzieli ,że to zrobią bez wyciągania silnika z ramy :shock: ,szyli na dirko i git stare uszczelki ,bo nowej pod cylinder nie wciśniesz bez wyciągnięcia w/w ,a w ramie się nie da .Co do planowania ,dałem zrobić bo mam ślusarza w familii ,ale może nie trzeba było (musisz sam zdecydować czy są wżery ?? ). Podobno teraz wszyscy zamiast planowania skręcają na dirko (nawet głowy ???) co mnie zdziwiło ,ale jak rozkręciłem swoją to też była tak uszczelniona ,a od kupna do wycieku 30k zrobiłem i nie wiem kiedy było to robione ?? .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM