Ładowanie VT1100 spirit
Odpowiedz do tematu

: Ładowanie VT1100 spirit
Witam szanowne grono. Mam mały problem ze słabym ładowaniem a mianowicie mój motocykl wersja amerykańska więc światła przód, tył i kierunki palą się non stop. Kupiłem nowy regulator zmierzony alternator na każdym przewodzie wartości podobne ze wzrostem obrotów wzrasta wartość V ponad 70. Przebicia brak na ramę, akumulator ładowany specjalnie przeznaczoną ładowarką/prostownik i w pełni naładowany ma wartość 12,5V. Po dwóch dniach stania akumulator ma wartość 12,4V. Pomiar ładowania na starym i nowym regulatorze jest rzędu 12,3-12,6V. Czy macie może jakiś pomysł gdzie szukać jeszcze problemu słabego ładowania.
Nadmienię iż wcześniej nie sprawdzałem po zakupie wartości ładowania problem zaczął się 2 tyg. temu jak podczas jazdy motocykl stracił siłę, kichał, strzelał i nie równo pracował, a okazało się że gaźnik wyrwało z krućca i dostawał lewe powietrze. Zgasł mi może 5-8 razy i padł akumulator na odcinku około 20km. No i zaczęły się pomiary, zakup nowego regulatora ale nic się nie zmieniło wartości były te same. Znaczna uległa poprawa pracy silnika jak gaźnik wylądował na swym miejscu ale dalej wartości ładowania zostały te same.
Może macie jakieś pomysły co może być przyczyną tego rodzaju słabego ładowania.

Cień 1100C 2004r.
:
No dobrze, gaźniki są na swoim miejscu. I teraz pytanie, czy masz problemy z odpalaniem moto? Czy też moto odpala i jeździ tak jak trzeba?

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Hej Todku myśłąme że do roboty pojechałeś. Motocykl odpala pięknie za pierwszym obrotem wałem w sumie czyli znakomicie. Czy jeździ normalnie nie mogę powiedzieć bo nie zrobiłem długiej trasy po jak to można nazwać naprawie gdyż martwię się że mogę załatwić alternator a tego chciałbym uniknąć ale przejechałem się kawałek i motocykl chodzi wkręca się jedzie normalnie.

Cień 1100C 2004r.
:
Ładowanie powinno być miedzy 13,8V a 14,4V. jeśli jest tak jak piszesz w okolicach 12 to jest za niskie. Powody mogą być dwa - akumulator padlina, regulator mimo, że nowy wcale nie musi być OK.

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
Względnie jak u mnie - alternator szlag trafił - niby dawał co trzeba ale jakiś kiepski prąd był ;-)

-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
:
To zupełnie tak samo jak siwucha kupowana kiedyś na melinie - niby flaszka pełna, a kopało tak jakoś słabo... :-)8

Nigdy nie piję przed piątą po południu.
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.

Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300
:
To teraz pytanie jak bez rozbierania sprawdzić alternator jeżeli tak jak pisałem wcześniej na każdym przewodzie miał po 70V i ponad po przykręceniu obrotów.

[ Dodano: 2015-07-20, 16:38 ]
Nowe wieści są następujące zabawa dzisiejsza z miernikiem. Jeśli alternator rozłączę z regulatorem na przewodach tak jak pisałem jest 70 V i ponad ale w momencie gdy zepnę kostki i prąd popłynie do regulatora czyli dostanie obciążenie wartość napięcia na kostce spada do 11-12V. Co Wy na to czy to alternator padł?

Cień 1100C 2004r.
:
Korzonek napisał/a:
To teraz pytanie jak bez rozbierania sprawdzić alternator jeżeli tak jak pisałem wcześniej na każdym przewodzie miał po 70V i ponad po przykręceniu obrotów.

[ Dodano: 2015-07-20, 16:38 ]
Nowe wieści są następujące zabawa dzisiejsza z miernikiem. Jeśli alternator rozłączę z regulatorem na przewodach tak jak pisałem jest 70 V i ponad ale w momencie gdy zepnę kostki i prąd popłynie do regulatora czyli dostanie obciążenie wartość napięcia na kostce spada do 11-12V. Co Wy na to czy to alternator padł?


Ważny jest jeszcze stan połączenia między alternatorem a regulatorem - ta kostka z konektorami. Często tam tkwi problem. Wystarczy, że są styki przegrzane i / lub luźne, co stanowi dodatkowy opór na tej drodze. Spróbuj to wyeliminować. Jeśli napięcie z alternatora jest takie jak piszesz i to na wszystkich przewodach w każdej konfiguracji i nie ma przebicia do masy to może właśnie to połączenie jest do kitu.

Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
:
Sasin napisał/a:
Korzonek napisał/a:
To teraz pytanie jak bez rozbierania sprawdzić alternator jeżeli tak jak pisałem wcześniej na każdym przewodzie miał po 70V i ponad po przykręceniu obrotów.

[ Dodano: 2015-07-20, 16:38 ]
Nowe wieści są następujące zabawa dzisiejsza z miernikiem. Jeśli alternator rozłączę z regulatorem na przewodach tak jak pisałem jest 70 V i ponad ale w momencie gdy zepnę kostki i prąd popłynie do regulatora czyli dostanie obciążenie wartość napięcia na kostce spada do 11-12V. Co Wy na to czy to alternator padł?


Ważny jest jeszcze stan połączenia między alternatorem a regulatorem - ta kostka z konektorami. Często tam tkwi problem. Wystarczy, że są styki przegrzane i / lub luźne, co stanowi dodatkowy opór na tej drodze. Spróbuj to wyeliminować. Jeśli napięcie z alternatora jest takie jak piszesz i to na wszystkich przewodach w każdej konfiguracji i nie ma przebicia do masy to może właśnie to połączenie jest do kitu.

Przewód od alternatora nagrzewa się jak i kostka ale to normalne nic nie wskazuje na luźne połączenie bądź jakieś objawy złego styku nawet popodginaliśmy konektory sądząc że może jest zły styk ale nic na to nie wskazuje po prostu kostki rozpięte napięcie na alternatorze +70 kostka złączona napięcie na przewodzie alternatora 11-12V

Cień 1100C 2004r.
:
Na sam początek bym sprawdził na innym akumulatorze. Dane z pierwszego posta są niejasne. Napięcie na naładowanym akumulatorze przy włączonym moto powinno wynosić około 14,4V. Później bym sprawdził jaki prąd płynie za regulatorem. Może gdzieś dalej jest jakieś zwarcie, może spalił się jakiś element i przez to pobiera duży prąd i alternator i regulator nie daje rady i napięcie siada. Możliwości jest dużo, stwierdzenie że "alternator do wymiany" zostawił bym na sam koniec jak już się będzie pewnym że to na 100% alternator.

:
Chrusta napisał/a:
Na sam początek bym sprawdził na innym akumulatorze. Dane z pierwszego posta są niejasne. Napięcie na naładowanym akumulatorze przy włączonym moto powinno wynosić około 14,4V. Później bym sprawdził jaki prąd płynie za regulatorem. Może gdzieś dalej jest jakieś zwarcie, może spalił się jakiś element i przez to pobiera duży prąd i alternator i regulator nie daje rady i napięcie siada. Możliwości jest dużo, stwierdzenie że "alternator do wymiany" zostawił bym na sam koniec jak już się będzie pewnym że to na 100% alternator.

Podmiana akumulatora nic nie dała wartości mierzone są takie same. Poradziłem się Marudy z forum i dziś jak zdążę i wrócę wcześniej z pracy zrobię pomiar jeszcze raz wg. Zaleceń w/w osoby.
A połączenie niby ok

[ Dodano: 2015-07-24, 20:55 ]
Dobry wieczór po konsultacji z Marudą wyjąłem alternator i niestety jedno uzwojenie powoli zaczęło się topić więc Pan z Suwałk będzie miał troszkę pracy gdyż już wysłałem alternator do przewinięcia.

Cień 1100C 2004r.
:
Witam żeby nie zakładać nowego tematu, w lipcu wymieniłem aku motor palił super. Byłem na urlopie przez 3 tyg wczoraj chce odpalić i nic. Podłączyłem do prostownika po 2 min odpalił i zostawiłem go do momentu włączenia sie chłodnicy. Dzisiaj chcę odpalił i nic. Czy to jest normalne czy coś jest nie tak?

:
Prawdopodobnie jakiś wadliwy akumulator, albo"coś" wysysa Ci z niego prąd :D

Ideologia jest dla ludzi którzy nie mają własnego rozumu...
:
QBUS, Przerabiałem temat na wiosnę. Zapraszam do siebie - coś poradzimy może. mam dziś wolne :-)
Albo ja podjadę - taki sloneczny dzień :mrgreen:

:
QBUS napisał/a:
Witam żeby nie zakładać nowego tematu, w lipcu wymieniłem aku motor palił super. Byłem na urlopie przez 3 tyg wczoraj chce odpalić i nic. Podłączyłem do prostownika po 2 min odpalił i zostawiłem go do momentu włączenia sie chłodnicy. Dzisiaj chcę odpalił i nic. Czy to jest normalne czy coś jest nie tak?


Na samym początku zmierz jakie masz ładowanie. Jeśli będzie ok to pozostaje szukać dalej czy prąd nigdzie nie "ucieka" albo masz wadliwy akumulator.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group