/
|
Kompendium wiedzy podstawowej małego cienia |
Autor |
Wiadomość |
HunterMMz
Motocykl: Wszyscy mają Shadow, mam i ja :)
Wiek: 31 Dołączył: 18 Mar 2016 Posty: 22 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2017-01-23, 01:47 Kompendium wiedzy podstawowej małego cienia
|
|
|
Witajcie.
Zaczynam tworzyć kompendium, na bieżąco postarać się je moderować.
Oczywiście mam nadzieję, że pomożecie mi w tym co robię.
Proszę o komentarze lub PW gdyby coś było nie tak.
Mały edit w trakcie tworzenia: przeczytałem chyba dobrze ponad 100 tematów związanych z naszym małym cieniem. Powypisywałem rzeczy, które uważałem za ważne, bądź przydatne, wybaczcie mi, że nie cytowałem nikogo, ale ogrom informacji jaki uzyskałem trochę mnie przytłoczył i byłoby mi cholernie ciężko każdego wstawić w odpowiednie miejsce co kto napisał(niezbędne info zapisywałem sobie na kartkach).
Dla przyszłych pokoleń chciałbym tylko nadmienić, że ja tej wiedzy nie miałem, nie pisałem tego wszystkiego ja na forum, a wiedzę pozyskałem od pozostałej braci motocyklowej, wszystkie ich pomysły i rady zebrałem do jednego miejsca i usystematyzowałem.
AVE WAM WSZYSTKIM!
Pozdrawiam
ELEKTRYKA
AKUMULATOR
Akumulator powinien mieć następujące parametry:
Kod producenta - YTX7L-BS lub PTX7L-BS lub CTX7L-BS
Napięcie - 12V
Pojemność - 6,3Ah lub 6Ah
Prąd rozruchowy - 100A
Polaryzacja - prawy plus
Polecani producenci(ponoć trzeba uważać na podróbki na allegro):
YUASA YTX7L-BS (sam osobiście posiadam i nawet jak moto stało miesiąc ponad po wypadku odpalił praktycznie na dotyk)
EXIDE(dawna poznańska Centra) YTX7L-BS
VARTA YTX7L-BS
Motobatt MBTX7U
ALTERNATOR
Alternator - moc 260 W
NAPĘD
ŁAŃCUCH
Ilość ogniw - 112(fabryczne ułożenie zębatek)
Polecani producenci - DID, RK
Fabryczne oznaczenie łańcucha - REG1350RNV2
Są różne wersje łańcuchów - standard, o-ring, x-ring.
Jeżeli ktoś Wam wmawia, że np. o-ringa lub x-ringa nie trzeba smarować, ponieważ są zakute i wewnątrz jest smar to go nie słuchajcie tylko dbajcie o łańcuch jak o standard - dłużej Wam posłuży, na rynku jest dużo smarów/sprayów itp. do konserwacji.
Do naszych małych cieni standard wystarczy, ale jeżeli ktoś chce mieć wzmocniony to polecany jest O-RING, mocniejszy nie ma racji bytu przy tej mocy.
ZĘBATKI
Fabryczne ustawienie zębatek - przód(14 zębów) tył (41 zębów)
Jeżeli ktoś życzy sobie modyfikować ilość zębów, aby uzyskać lepsze przyspieszenie kosztem V-MAX lub na odwrót to są pewne zasady:
Mniej zębów na tyle - więcej zębów na przodzie = większy V-MAX
Więcej zębów na tyle - mniej zębów na przodzie = większe przyspieszenie i dynamika
Przykłady:
15 zębów przód - V-MAX +~7%
39 zębów tył - V-MAX +~5%
38 zębów tył - V-MAX +~8%
Dodatkowo wrzucam link z kalkulatorem zębatek:
Kalkulator zębatek i przełożeń V-MAX/DYNAMIKA
Polecani producenci zębatek:
SUNSTAR
JT
Oznaczenie fabryczne zębatek:
przód - FE 892014
tył - 5453-41 FE
Dodatkowe porady podczas zakupu - jeżeli kupujecie tylną zębatkę powinna ona być płaska i nie zawierać frezu(przeszkadza on w funkcjonowaniu zębatki)
Konserwacja - zębatki smarują się od łańcucha(czyli czym posmarujemy łańcuch tym samym będą smarować się zębatki.
FILTRY
FILTR POWIETRZA
Ogólnie temat rzeka i nawet podwieszony temat na górze działu 125(oryginalna dyskusja liczy sobie 8 stron).
Konkrety:
oznaczenie fabryczne: HM MTV K1
numer katalogowy: 17213MAV000
wymiary:
średnica zew. - 120 mm
średnica wew. - 87 mm
wysokość - 68 mm
Gdzie można kupić i co?
Jeżeli chcemy oryginalny to musimy liczyć się ze sporym wydatkiem(ponad 100 zł).
Filtra powietrza nie powinno się myć itp., więc lepiej wymienić.
Strona wemoto oferuje oryginalny w oryginalnym pudełku za ok. 125 zł z wysyłką na dzień 23.01.2017r.
Filtr powietrza - wemoto
Można również próbować szukać na Ebayu(najprędzej niemiecki, bo i wysyłka przystępna cenowo i czasowo)
lub dzięki tematowi poruszonemu na forum i zbiórce 15 userów do wspólnego zamówienia udało się dogadać z polską firmą FILTROMEX i tak oto powstał polski zamiennik(ludzie z forum, którzy zakupili filtr od tej firmy chwalą go sobie i mówią, że funkcyjnie niczym się nie różni od ori) Filtr powietrza - FILTROMEX
FILTR OLEJU
Ogólnie filtr oleju spokojnie możemy stosować zamienniki i polecane są:
HiFLO HF113
K&N kn113
FILTR PALIWA
Może być stosowany zwykły uniwersalny, znajduje się on w zbiorniku, żeby go wydostać należy wykręcić kranik i powinien filtr wyjść razem z kranikiem.
PŁYNY
OLEJ SILNIKOWY
Ogólnie wystarczy półsyntetyk, jeżeli ktoś ma fantazje i nie chce oszczędzać na Hani może zalać pełny syntetyk.
Według książki serwisowej wchodzi do naszego moto ok. 1,3L oleju.
Polecani producenci:
MOTUL 5100 - półsyntetyk 10W40
(w motulu jest również wersja oleju o oznaczeniu MH2 jest to opcja, która dba podobno o mokre sprzęgło i skrzynię)
MOTUL 7100 - pełny syntetyk 10W40
Olej w silniku i skrzyni biegów jest ten sam.
Stan oleju powinniśmy sprawdzać bagnetem, który jest z prawej strony silnika, motocykl musi stać prosto(nie oparty na nóżce/kosie).
PŁYN HAMULCOWY
Płyn hamulcowy musi być o oznaczeniu DOT 3 lub 4, opcjonalnie można również zastosować DOT 5.1, ponieważ jest on mieszalny(DOT 5 nie jest mieszalny).
Płyn hamulcowy zalewa się do zbiorniczka i pompuje klamką hamulcową, a potem odpowietrza odpowietrznikiem.
PŁYN CHŁODNICZY
Płyn chłodniczy musi być kupiony oczywiście motocyklowy z przeznaczeniem do chłodnic aluminiowych!
Można również zastosować glikol etylowy w stosunku 1:1 z wodą.
Polecani producenci:
CASTROL
MOTUL
Jest kilka opcji wymiany płynu chłodniczego, podam te, które były najczęściej przytaczane:
1. Podstawiamy miskę pod chłodnicę, odkręcamy opaskę uciskową z węża na dole chłodnicy(przed pompą wody) i ściąga wąż z kroćca pompy, żeby spuścić płyn ze zbiorniczka wyrównawczego należy zdjąć wężyk gumowy podłączony do spodniej części od strony koła nad wahaczem dodatkowo zdejmujemy czapeczkę ze zbiorniczka, aby uniknąć podciśnienia.
2.(sposób zalecany przez producenta)
Na pompie wody w jej najniższym punkcie jest śrubka spustowa i to za jej pomocą spuszczamy płyn chłodniczy.
Ważna uwaga, układ chłodniczy odpowietrza się samoczynnie, lecz można go wspomóc - należy odpalić moto na ok. 2 minuty, zgasić i z lewej strony ścisnąć przewód od chłodnicy.
Korek do spuszczenia płynu znajduje się po prawej stronie silnika. Na pompie są śrubki, korek jest najjaśniejszą i ma uszczelkę pod spodem.
Gdy chcemy nalać płynu wtedy otwieramy powoli wlew do chłodnicy(wszystko robimy na zimnym moto!), wlewamy płyn(wchodzi go ok. 1,2L), do chłodnicy lejemy pod korek, natomiast do zbiorniczka wyrównawczego określoną ilość(jest wskaźnik max poziomu).
OPONY
Wymiary podane przez producenta:
Przód: 100 x 90 x 17 - 100/90-17M/C 55P
Tył: 130 x 90 x 15 - 130/90-15M/C 66P
Producenci według uznania, warto poczytać, bo w tej materii zmienia się prawie co sezon.
Bardzo ważne na oponach nie warto oszczędzać tak jak na hamulcach, są to jedyne elementy naszego motocykla, które stykają się bezpośrednio z podłożem! Dodatkowo nie warto kupować zleżałych opon(najlepsze są jak najmłodsze).
Cena kompletu przód i tył to ok. 600-700 zł z lepszej półki.
Oczywiście opony mamy w wersji z dętką(z racji szprych) czyli w naszym przypadku oznaczenie to TT.
WYDECH
Tutaj również temat rzeka, więc w telegraficznym skrócie.
Oryginalny wydech jeżeli chcemy pogłośnić musimy przewiercić przegrody + usunąć DB Killery(warto je zostawić w garażu na wypadek upierdliwej kontroli policji i wizyty w SKP).
To jednak jest modyfikacja chałupnicza, której nie popieram osobiście.
Jestem za tym, aby modyfikacją zajął się fachowiec.
Ogromny ukłon w tym momencie dla naszego forumowego kolegi Edzia.
Co prawda nie słyszałem live jego wyrobów, ale na YT jest pełno nagrań tylko zadowolonych klientów. Efekt jest bardzo zadowalający w stosunku do ceny i jakość niesamowita!
Polecam firmę Edhaust z Nowego Dworu Mazowieckiego.
Możemy również zamontować wydechy dedykowane do naszych cieni, polecani producenci:
SILVERTAIL K02
BSM
LEO VINCE
Przypominam również, że po każdej modyfikacji wydechu należy przeprowadzić synchronizację gaźników, a także skład mieszanki poprawić.
ŚWIECE
W naszym cieniu są dwie świece.
Można je wymienić na standardowe lub na wypasie irydowe.
Fabryczne oznaczenie: X05FJM
Polecani producenci:
Standard:
DENSO U24FER9
NGK CR8EH-9
Irydowe:
NGK CR8EHIX-9
Przy wymianie świec niczym ich nie smarujemy!
OŚWIETLENIE
Reflektor przedni
Regulacja przedniego reflektora odbywa się poprzez kręcenie dwoma śrubami na krzyżach.
Lightbary
Wyczerpujący temat znajduje się na forum i warto poczytać, ponieważ jest tam kilka istotnych rozwiązań technicznych:
Lightbary - forum
Kupiłem Cienia, co muszę przy nim zrobić, aby spokojnie nim wyjechać
Po pierwsze gratuluję wyboru i decyzji cienia, to wdzięczny motocykl i przyciąga uwagę, nie wygląda również na taką małą pojemność.
Co jest zalecane:
1. Wymiana świec
2. Czyszczenie i regulacja gaźników
3. Wymiana filtrów(powietrza, oleju, benzyny)
4. Wymiana płynów(oleju silnika i skrzyni, płynu chłodniczego, hamulcowego)
5. Wymiana napędu(łańcuch + zębatki przód i tył), jeżeli poprzedni jest wątpliwy
6. Sprawdzenie zaworów
7. Sprawdzenie rozrządu(ponoć rozrząd w Hondzie ma wytrzymać do 200 tyś km)
8. Wymiana kloców hamulcowych, sprawdzenie szczęk
9. Sprawdzenie łożyska główki ramy
10. Cieszyć się z wydanej kasy i radości z jazdy!
KLOCKI HAMULCOWE
Polecane:
EBC - FA197
AKCESORIA
Temat rzeka, ale wymienię najważniejsze i można bawić się w szukanie pod swój gust
szyba(szybę należy dopasować do siebie pod względem jazdy i naszej wysokości, szybę należy przymierzyć do siebie, powinna kończyć się na linii brody, powinna być pod naszym wzrokiem, polecana jest z 4 punktowym mocowaniem - do kierownicy i lagów)
gmole(osobiście polecam zakup w pierwszej kolejności, ratują podczas upadku motocyklistę i motocykl przed poważnymi obrażeniami)
relingi na błotniki
krawat na bak paliwa
piórnik pod kierownicę
stelaże pod sakwy boczne wraz z sakwami
oparcie kierowcy
oparcie dla pasażera(sisibar - polecam, nie zgubicie plecaczka )
bagażnik
osłona chłodnicy
itp. itd. etc.
PALIWO
Często padały pytania co lać do Hani - tak naprawdę bez znaczenia(oby to było powyżej 82 oktanów i zielone )
Różnica pomiędzy 95 i 98 jest tylko w cenie i naszym portfelu dla motocykla nieodczuwalne.
SKRYTKA
W naszej 125tce jest ukryty schowek, niektórzy nawet znaleźli tam skarby, o których nie mieli pojęcia istnienia(jest to zazwyczaj instrukcja użytkownika + komplet kluczy).
Znajduje się on po lewej stronie motocykla pod osłoną.
Obrotomierz
Rzecz ciężka do zrobienia(brak fabrycznych akcesoriów), aczkolwiek nasz kolega saxo udowodnił, że jak Polak chce to zrobi to.
Obrotomierz warto zakupić za pośrednictwem portalu Aliexpress i nie dać się naciąć na polskim allegro, gdzie sprzedają dokładnie ten sam towar z marżą 400% prawie.
Podrzucam link do schematu podłączenia obrotomierza i film z prezentacji jego działania udostępniony dzięki koledze saxo
Schemat saxo - obrotomierz
FILM z działania
Co prawda lekko przekłamuje podobno, ale ta różnica jest do zniesienia.
ŚRUBA DO REGULACJI OBROTÓW
Śruba do regulacji obrotów biegu jałowego znajduje się pod dźwignią ssania paliwa. Jest to czarne pokrętło z rowkiem pośrodku.
UWAGA: Obroty biegu jałowego reguluje się na rozgrzanym silniku!
CZYSZCZENIE PRZEŁĄCZNIKÓW KIERUNKOWSKAZÓW
Temat dość powszechny, kierunkowskazy chodzą ciężko, często się zacinają i/lub mają opóźnienie.
Co do opóźnienia, to są to płytki bimetaliczne i są one wrażliwe na temperaturę - im chłodniej tym większe mają opóźnienie.
FILM - jak rozebrać przełącznik kierunkowskazów
Co do czyszczenia to warto zabrać przełącznik do domu i na stole go wyczyścić ze względu na znajdujące się w nim małe elementy + kulki/kulkę, która potrafi się łatwo zgubić.
Po rozebraniu przełącznika na elementy pierwsze należy to wszystko dobrze przeczyścić przy pomocy WD40, wysuszyć, spryskać sprayem kolekcjonerskim do czyszczenia lub styków elektrycznych(musi być nalot zabezpieczający, aby blaszki się nie zatarły).
Wszystkie żarówki w kierunkowskazach powinny mieć tą samą moc - 21W
BLOKADY
Otóż, V-MAX wynosi 110/120 km/h i nikt mi nie powie, że jechał więcej(chyba, że z górki z huraganem w plecy).
Jeżeli ktoś ma blokadę założoną to ona dusi motocykl przy prędkości ok. 80 km/h(przy 4 biegu zaczyna mulić).
Wychodziły dwie wersje silnikowe:
wersja A - bez blokady
wersja B - z blokadą(produkowana podobno na rynek niemiecki, aby spełnić tamtejsze wymogi co do jazdy motocyklem na kat. B)
Jeżeli trafił Ci się silnik z blokadą to współczuję, bo temat na forum nie został rozgryziony i nie da się zdjąć tej blokady(chyba, że coś się zmieniło to proszę o poprawkę).
PRZYDATNE LINKI
Samodzielna obsługa małego motocykla
SKLEP - prawie wszystkie części do naszego cienia
Uff, to chyba na razie wszystko na chwilę obecną, jak czegoś brakuje lub powinno się to zmienić to dawajcie znać!
|
_________________ Życie zaczyna się tam, gdzie kończy się zasięg karabinu. |
|
|
|
|
Zamek1200
Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 36 Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 514 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2017-01-23, 20:19
|
|
|
HunterMMz napisał/a: |
Jeżeli trafił Ci się silnik z blokadą to współczuję, bo temat na forum nie został rozgryziony i nie da się zdjąć tej blokady
|
ośmielę sie wypowiedzieć na ten temat. producent podaje Vmax w okolicy 100km/h, różne strony internetowe podają 110 a niektórzy twierdzą że mknęli nawet 130. utarło się że może być blokada do 80 i do 103km/h, no i oczywiście trzecia opcja odblokowany. wg. mnie istnieje tylko 1 blokada - do 80km/h. reszta zależy tylko i wyłącznie od kondycji danego egzemplarza, zastosowanych dysz, poprawności wszelkich regulacji i strojeń no i warunków drogowych w danym momencie - wielkość i masa ridera, kierunek i siła wiatru, pochylenie drogi i rodzaj nawierzchni. ma to ogromne znaczenie bo nasze maszynki są po prostu słabe. mocy jest na tyle mało że byle podmuch może nas spowolnić. w moim przypadku występowała poważna usterka silnika polegająca na rozsypanych łożyskach wałków rozrządu przez co zawory jednego z cylindrów otwierały się tylko do połowy. prócz tego miałem moduł ograniczający do 80km/h. po wymianie na "szybszy" moduł niewiele się zmieniło. po wymianie łożysk moto zupełnie inaczej jeździ. podczas remontu mechanik założył mi dysze mniejsze niż przewidział producent i mimo to maszynka bez trudu przyspiesza do 100km/h a potem powolutku do 103.. 105.. 108.. znowu 105.. w zależności od warunków na drodze.
nie chce wywołać gównoburzy. chcę jedynie zwrócić uwagę żeby nie trzymać się kurczowo tego że każda mała Hania poleci 120. ktoś na siłe będzie szukał jakiegoś ogranicznika a tu może się okazać że trzeba wykonać jakąś naprawę i pełna moc powróci. a poza tym uważam że te 100km/h dla naszych maszynek to jest dużo. za dużo żeby z taką prędkością jeździć ale to tylko moje zdanie :)
przytocze jeszcze jeden argument: a jak jest z samochodami? są w różnym stanie, z różnym przebiegiem, kiedyś jeszcze w latach 90' mój ojciec ze swoim kolegą kupili sobie takie same samochody: Ople Vectry A, obie z 93', obie z silnikami 2L 8V o szalonej mocy 115Qnia, nawet miały taki sam kolor - śliwka/bordo (coś takiego) i niby to samo ale fura kolegi miała lepsze odejście. po prostu była szybsza. i zupełnie to samo dzieje się z naszymi maszynkami. jeśli Hania śmiga ok 100km/h to uważam że nie ma co szukać mocy na siłę. co najwyżej można się zabawić w wymianę dysz.
powtórzę raz jeszcze nie chcę gównoburzy, jeśli się nie zgadzacie to po prostu skasujemy tego posta i nie było tematu. ale jeśli jednak uznacie że coś w tym jest to może ktoś krótko zwięźle i na temat ujmie całą moją wypowiedź w 1 zdaniu i niech to będzie "gwiazdka" gdzies tam w tekscie, a posta mozna skasować bo sie rozpisałem jak klecha podczas kazania przed wyborami
Ahoy |
_________________
|
|
|
|
|
Krzychu
Krzychu
Motocykl: Yamaha Stratoliner XV1900
Wiek: 37 Dołączył: 15 Paź 2015 Posty: 271 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2017-01-23, 20:41
|
|
|
Zamek1200, wedlug mnie Twoj post trafia w 100% w sedno sprawy. Miałem w Swoich rękach do tej pory trzy małe Shadowki, w tym jedną swoją i dwie Taty. Moja była z 2000 roku, Taty pierwsza z 99'. Obie miały zębatki wg fabryki, moja miała Silvertaila, a jego oryginalny wydech. Jeździły praktycznie tak samo, około 105 km/h max. W tamtym roku Tata kupił Cienia z 2006 roku. Motocykl z oryginalnym wydechem, zebatki w oryginale, moduł jak w tamtych. Moto bez problemu leci licznikowe 125 - 128 km/h. Tak więc uważam, ze to zależy od stanu silnika, ewentualnie gaźnika. Pozdrawiam |
_________________ Jest: Yamaha Stratoliner XV1900
Był: Honda VTX 1300S, Honda Shadow VT750 C4, Honda Shadow VT125, Romet Chart 50... |
|
|
|
|
powolny
Show must go on
Motocykl: VT 750
Dołączył: 10 Wrz 2016 Posty: 312 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2017-01-23, 20:56
|
|
|
125-tką ,przez ostatnie 4 sezony zrobiłem grubo ponad 30k i jest ona teraz pierwszym moto w mojej stajni ,w której są jeszcze 4 jednoślady. Fakt ,że jest to chiński KSL nie powinien mieć większego znaczenia ,ponieważ przez ostatnie lata spotkałem wielu pasjonatów jeżdżących różnymi 125-kami i esencja tych rozmów jest taka ,iż czegokolwiek by w tej pojemności nie wymyślić i zrobić ,to prędkość miła dla silników to 90km/h .Usuwanie zabezpieczeń ,katalizatorów ,dziurawienie tłumików ,daje .... tyle co (prawie) nic ,a na pewno nic dobrego .Powyżej w/w progu silniki 125-tek idą na tak wysokich obrotach ,że po prostu ich szkoda .Najnowszy mój nabytek ,to 750-tka ,i też jadę nią z podobnymi prędkościami i największym plusem nadmiaru mocy jest to ,że mogę wyprzedzić TIR-a, bez najmniejszego problemu ,a maluch troszkę się męczy z tym zadaniem .Wprawdzie prawko mam od ponad 30 lat ,nie miałem i nie mam problemu z tym żeby śmigać 125-ką ,po mieście i w kolo komina ,ale jak komuś marzy się POWER ,to niestety ...trzeba nabyć coś większego .Największym jednak plusem powrotu po latach do zabawy na jednośladzie jest to ,że spotkałem wielu super ludzi i przeżyłem mnóstwo przygód i tego wszystkim zaczynającym przygodę życzę i do zobaczenia w trasie . |
|
|
|
|
Krzychu
Krzychu
Motocykl: Yamaha Stratoliner XV1900
Wiek: 37 Dołączył: 15 Paź 2015 Posty: 271 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2017-01-23, 22:39
|
|
|
Faktem jest, że tego typu motocykl nie powstał po to, żeby się nim ścigać. Sam przesiadlem się na VT 750, ale właśnie ze wzgledu na to, że jeżdżę z plecakiem i 125 byla trochę za słaba, zwłaszcza tu w Małopolsce gdzie gór nie brakuje.
powolny masz rację, najprzyjemniej się jeździ do 90 km/h czy to 125 czy 750. Jeździłem 1100 i mimo wszystko do 100 km/h jeździ sie przyjemnie, później jest coraz gorzej.
Ale mimo wszystko mała Hanka może sporo jak na tak mały silnik, ale jej osiagi wg mnie zależą od użytkowania przez wcześniejszych właścicieli. |
_________________ Jest: Yamaha Stratoliner XV1900
Był: Honda VTX 1300S, Honda Shadow VT750 C4, Honda Shadow VT125, Romet Chart 50... |
|
|
|
|
HunterMMz
Motocykl: Wszyscy mają Shadow, mam i ja :)
Wiek: 31 Dołączył: 18 Mar 2016 Posty: 22 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2017-01-24, 13:24
|
|
|
Koledzy, wypisałem to co powszechnie jest napisane na forum oraz z własnych doświadczeń. Jeżdżę zazwyczaj na trasie Mińsk Mazowiecki - Warszawa i wiem, że to nie jest wyścigówka, ale dostosowuję się do reszty pojazdów poruszających się tą trasą i jest to zazwyczaj 80-100 km/h. Łańcuch i zebatki fabryczne, waga moja to okolice 100, wzrost 185 cm więc niezły obszar żagla ma na sobie cień i licznikowo i gpsem mierzone bez problemu 105-108 wchodzi, później mi go już szkoda |
_________________ Życie zaczyna się tam, gdzie kończy się zasięg karabinu. |
|
|
|
|
arturro
Motocykl: Shadow VT125
Dołączył: 21 Wrz 2016 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-01-25, 14:46
|
|
|
Co do dokładności obrotomierza - może to kwestia podłączenie pod dwie cewki a nie tylko jedną?! Znalazłem taki schemat obrotomierza uniwersalnego:
Schemat podłączenia obrotomierza
Niestety nie jestem elektronikiem i nie wiem czy to coś pomoże. Może ktoś bardziej załapany to ogranie? :) |
_________________ Pozdrawiam,
Arturro |
|
|
|
|
Krzychu
Krzychu
Motocykl: Yamaha Stratoliner XV1900
Wiek: 37 Dołączył: 15 Paź 2015 Posty: 271 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2017-01-25, 18:25
|
|
|
Sam odczyt obrotów z cewki jest mało precyzyjny. W obrotomierzu jest regulacja dokładności ale gdy się ją podkreci to wskazówka zaczyna wariować, w sensie mocno skacze.
Sam montowłlem w swojej Hance obrotomierz według instrukcji Saxo i wszystko pięknie śmigało, także polecm. W znacznym stopniu pomaga wyczuć motocykl, a w szczególności znika problem z "szóstym biegiem" |
_________________ Jest: Yamaha Stratoliner XV1900
Był: Honda VTX 1300S, Honda Shadow VT750 C4, Honda Shadow VT125, Romet Chart 50... |
|
|
|
|
HunterMMz
Motocykl: Wszyscy mają Shadow, mam i ja :)
Wiek: 31 Dołączył: 18 Mar 2016 Posty: 22 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2017-02-04, 18:19
|
|
|
Btw. Możemy podpiąć temat na górze razem z identyfikacją filtra powietrza? Uważam, że sporo ważnych rzeczy jest zawarte w tym temacie. |
_________________ Życie zaczyna się tam, gdzie kończy się zasięg karabinu. |
|
|
|
|
se_bol_
Motocykl: Honda Shadow VT125
Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 3 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2017-02-16, 11:07
|
|
|
Witam.
Czytam, szukam i nie mogę znaleźć. By nie zakładać kolejnego tematu a w tym się przyda :) proszę o pomoc o podanie ( kto posiada ) wymiarów osłony chłodnicy dla Shadow VT125. Pomierzyłem sobie co prawda chodnicę i mocowanie,jednak nie jestem przekonany czy to zda egzamin i wolałbym się oprzeć na sprawdzonych i używanych modelach.
Jeśli ktoś posiada taką i mógłby pomierzyć byłbym bardzo wdzięczny.
Osłona robi swoje
Dziękuje i pozdrawiam |
|
|
|
|
Iceman31
Lord Hindenburg
Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 51 Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 218 Skąd: Śląsk - Zabrze
|
Wysłany: 2017-02-16, 12:03
|
|
|
se_bol_ napisał/a: | Witam.
Czytam, szukam i nie mogę znaleźć. By nie zakładać kolejnego tematu a w tym się przyda :) proszę o pomoc o podanie ( kto posiada ) wymiarów osłony chłodnicy dla Shadow VT125. Pomierzyłem sobie co prawda chodnicę i mocowanie,jednak nie jestem przekonany czy to zda egzamin i wolałbym się oprzeć na sprawdzonych i używanych modelach.
Jeśli ktoś posiada taką i mógłby pomierzyć byłbym bardzo wdzięczny.
Osłona robi swoje
Dziękuje i pozdrawiam |
Czekaj bo nie łapię... po co chcesz to mierzyć? Przecież kupisz osłonę dedykowaną do VT125 i będzie pasować. No chyba że chcesz coś innego dopasować? |
|
|
|
|
se_bol_
Motocykl: Honda Shadow VT125
Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 3 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2017-02-16, 12:34
|
|
|
Mam możliwość wycięcia sobie na profesjonalnej maszynie z własnym motywem.
Kupić zawsze mogę :) ale w tym przypadku mogę sam sobie zaprojektować. |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-02-16, 13:06
|
|
|
skoro sam możesz zaprojektować to jaki problem - suwmiarka w łapę i do moto maszeruj mierzyć odległości ;)
a to: "osłona robi swoje" to co to znaczy?
chcesz być pierwszym, któremu termostat się otworzył w małym cieniu? |
|
|
|
|
se_bol_
Motocykl: Honda Shadow VT125
Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 3 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2017-02-16, 13:48
|
|
|
Mam pomierzone ale czy dobrze ?
Wolałbym porównać z profesjonalnie wykonaną a nie kupować kolejny pakiet blachy dla poprawek.
"robi swoje" - wizualnie |
|
|
|
|
jacekb7
Motocykl: K750, Honda Shadow 125
Wiek: 58 Dołączył: 14 Wrz 2016 Posty: 11 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-02-19, 05:40
|
|
|
Co do "Kupiłem Cienia, co muszę przy nim zrobić, aby spokojnie nim wyjechać" dodałbym jeszcze sprawdzenie gum mocowania amortyzatorów tył. Wczoraj wykręciłem do czyszczenia, wybite ok 5mm. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|