/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
VT750 '83 by Kitek
Autor Wiadomość
Kitek 

Motocykl: VT750C '83
Wiek: 35
Dołączył: 28 Kwi 2019
Posty: 81
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-10-06, 20:28   VT750 '83 by Kitek

Jako, że nastąpił dzisiaj wielki dzień i odebrałem babcię z długiego pobytu w sanatorium, a i mam zamiar dołożyć kilka dobrych słów na konto klubowego czarodzieja to i wypada rozpocząć własny wątek na forum. Ale po kolei :)

Historia mojego cienia rozpoczyna się w styczniu tego roku, kiedy jeszcze będąc w stanie zawieszenia na kursie prawa jazdy ( zanim wysypała się pogoda jesienią zdążyłem zdać egzamin teoretyczny ), odebrałem telefon od kumpla - jest to kupienia pierwszy Shadow, 83 rok, 750, zabiedzony, ale do ogarnięcia. A wyglądało to tak:

https://drive.google.com/file/d/17UvPYRb7GWW8VXD8ANYgCllCUb9Rs54k/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/146cB7FhxQ3hzoIlRlSPBHo01z3y-CddR/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/15LuAGiSIg1kV6QHgkIk_cSWR472rGL8q/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/15DUlNEVO3nvO7mR-6DXmXffg8vVX7bIi/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/14r_y8CNLjYGOPuwYIQ5K52OMj-yEGiZH/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/17SmWAdP8s2jWPC2mBvLvTJ4s4Q_yYhww/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/12kC6MD8cQ3ak-vKIBHGI5ROSHUSU3hme/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/16veVS8n2vqYT7qxtXVqGvwA1NJqf8Kfy/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/16jjFbvX7gwjVN7KSybcuJrm3sWjnyPGz/view?usp=sharing

powyższe fotki jeszcze na placu po sprowadzeniu. Motocykl do Polski przyjechał z Holandii. Ze znanej nam historii wiadomo tyle, że długo stał - trudno powiedzieć jak długo, ale sądząc po grubej warstwie brudu WSZĘDZIE, rozpadającej się gąbce filtra powietrza i oponach z 3 znakowym oznaczeniem DOT.... DŁUGO. Silnik został odpalony, motocykl jest w stanie jeździć o własnych siłach - "będą z niego ludzie". Już na zdjęciach widać jak dużo pracy będzie wymagał by choć wyglądać zaczął jakby nie przeleżał na dnie jeziora... więc zakochałem się od razu. Od razu widać, że Holender nawet srajtaśmą nie nakrył, żeby odpowiednio ją dla mnie przygotować :) Niedługo potem Honda, zapakowana na busa przyjechała do Ząbek.

https://drive.google.com/file/d/17Or2PiKjqvRaNIP1I7jAjf7aBx4xj6ED/view?usp=sharing

portret szczęśliwego posiadacza pierwszego własnego motocykla, jednocześnie nieposiadającego jeszcze prawa jazdy, zatytułowany "on jeszcze nie wie". Widać po twarzy ;)

https://drive.google.com/file/d/16T3YnGOSCdRU7Guy7HlRZ9v4bKOvBX2U/view?usp=sharing

Czasu do ciepłych dni było wiele, więc Honda kolejne 3 miesiące stała u kumpla w garażu czekając na to aż zacznę kurs praktyczny i znajdzie się czas na pierwsze prace. W maju zaczęło się od mycia, wymiany filtrów, płynów, opon, pompy paliwa, zgaszenia pozycji w kierunkowskazach. Pierwsza przymiarka sprawiła, że zapragnąłem wymiany kierownicy, a skoro do tego doszło to i dołożyliśmy grzane manetki, wymieniliśmy pompy na dostosowane do prostej kierownicy, przełącznik świateł na taki z cięgnem ssania (wszak oryginalna dźwignia umieszczona jest na pompie ) i pewnie jeszcze masa innych dupereli, o których w tej chwili nie pamiętam, ale pewnie wspominałem w innych wątkach na forum. Kilka fotek:

https://drive.google.com/file/d/13EqwNaZiux_KTAMD5p6AVFRuDqRs8ZEP/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/13RKv03mhWbSuzXlyhFPylX554YPQzq7z/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/12mcXpRtM1AZKgCdTLpRLwZuMd65Fws6o/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/151OS2UcNeDCbGnfEnI_tz3pyAA2ASxgg/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/16Jq9TI-0YlUqtY6JNRtOX7zfY0fu0npY/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/17lxMK0dhk8Zhd_WriY2xKTgmO6HtkpBj/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/15MJjtoV4jVIOaSMbdt25mAl0oy0ccs_1/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/13xH54ueGVGyJPFCACg6i1w1ozsrvm-sl/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/12w7SYoZKRNrBVEVy2AP4UMGBQcdp7q7C/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/16My2eHi19nQMeSj4VbHP1RSxI5sHu8Sb/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/148tph535MzAJ0TgT55KbTcxzRcH_zAB2/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/16em46f4eBlNFzV_2RnXeveFZQhW2AOwd/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/16L6-O4qnFi1kQaf88X34pE7LDWw9_PbB/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/17mc5gle9yEou-Muuc1GFLkyu4podJF-Y/view?usp=sharing

Skoro wszystko zostało ogarnięte, a ja w międzyczasie ( w czerwcu ) zdałem egzamin praktyczny przyszedł czas na pierwsze kilometry na pierwszym własnym motocyklu. Tym przyjemniejsze im więcej pracy kosztowało odkrycie, że pod nakryciem z kilku kilogramów brudu, śladowych ilości rdzy i całego morza patyny faktycznie był motocykl :)

https://drive.google.com/file/d/13JO5pZ74WYl_7RLS8eW6_taHzgcqnb7w/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/12h2_EgQms6VVamZ23zusPOmKQmvxo7j-/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/16do7b_Ahy43xtVcrIGKiYeR1fi5I_Tdj/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1488X1EWQyhv2u5JW50lxDSj8FOpasOo3/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/14cRdRUzjtuxzUcd5SJXzjh80DmHdOdz_/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/16YqJx7U4fK0hpGhVB13Um2pYREQ2OjWj/view?usp=sharing

3500 km zrobione, pierwsze doświadczenia zebrane, a jak okazjonalne podzwanianie z silnika było tak znikać nie chciało. O zużyciu oleju nie wspominając. Jako, że zaprzyjaźniony mechanik skończył prace przy VT500 kolegi ( czarnula na jednym z ww. zdjęć z bluesową półką pod lihtbary ;) ) to w połowie sierpnia i moja Honda pojechała co by problem zdiagnozować i zlikwidować. Podejrzenia? A może kasatory luzu? A może rozrząd? Któż to może wiedzieć. Problem okazał się grubszy, więc silnik poszedł do rozbiórki. Diagnoza: wałki i krzywki szlag trafił. Skończyło się więc tak:

https://drive.google.com/file/d/13Hxx_or7cuizBugZnfN6TkBJ0p6chUCL/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/15ThThTmcPCroVt-ZlqzWznlwgLKhZFoN/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/13-wvkKGukk4uk9O7pctH_GUgwKBDFZyU/view?usp=sharing

Próbowałem kupić wałki i krzywki jednak jak to bywa, to co z odległości 200 km jest chwalone jako idealne, na miejscu okazuje się zużyte jak to co wyjęto z mojego silnika. Tutaj na scenę wkracza wspomniany wcześniej choć nie z nicka - Maruda :)

Założyłem temat - kupię, na gwałt potrzebne, DEJ mam horo Honde. Zasugerowano kontakt z Marudą, tak też uczyniłem, tego samego dnia jeszcze wisieliśmy na telefonie. Tych, którzy Marudę już poznali pewnie nie zaskoczę, ale kontakt nie ograniczył się do doraźnej transakcji handlowej, ale dużej wymiany informacji, skontaktowania mojego mechanika z Marudą, który koniec końców przejął prace nad samym silnikiem, dostarczył wszystkich niezbędnych części i nieocenionej wiedzy, doświadczenia i rad. Silnik od stóp do głów przejrzany i odmłodzony, w tym pierścienie, cylindry, gruntowna obróbka głowic, nowy rozrząd, wspomniane wałki i krzywki, uszczelniony... krótko mówiąc, praktycznie poddany kapitalnemu remontowi. W międzyczasie odbywałem swoje 31 urodziny i znajomi postanowili sprawić mi nowy lakier :) wymarzona czarna perła, źródłem była paleta Mercedesa. Jeśli są tu jacyś puryści przywiązani do oryginału - wybaczcie, ale efekt naprawdę cieszy moje oczy :) Z resztą, oceńcie sami:

https://drive.google.com/file/d/13EVztbR-Vhx15ES-cCC83aX5YaaX1HM_/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/16zSHaIOSBPHepZ8spK3RLsrnvDnv12jw/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/16Ku3olrBwW-eInEJ8Vie5H-uOrRX7DnL/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/16okhXz3IpsGIC3adzmErsI45rAB3wtz0/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/13S3Q2L_1k1TabgncYdgZbZTZIEX9GKip/view?usp=sharing

I dziś, korzystając z braku deszczu ( choć temperatura nie rozpieszczała ) odebrałem wyremontowaną i odmłodzoną Hondę. Wrzesień przejeździłem na pożyczonej maszynie, Yamaha FZX750 ( widoczna na paru zdjęciach ), ale przyznam Wam, że nigdy jak dziś nie czułem dlaczego kupiłem taki a nie inny motocykl, dodatkowo ciesząc się z ogromnych zmian jakie moja maszyna przeszła. Silnik pracuje wzorowo, nabrał kultury i choć na razie nie pozwalam sobie na skorzystanie z pełnej mocy to wyraźnie czuję, że Honda chce jechać, nie wariuje przy powolnej jeździe, świetnie odpala czy zimna czy ciepła i niesamowicie mnie cieszy już samym swoim wyglądem. :)

Wielkie podziękowania dla Marudy za to, że tak chętnie dzieli się wiedzą, dostępem do części i własnymi umiejętnościami, że szczerze zainteresował się po co w ogóle potrzebuję takich a nie innych części i mimo napiętego grafika zajął się moim silnikiem praktycznie od ręki. Nie mieliśmy teraz okazji spotkać się na żywo, ale podziękowanie zostanie zaakcentowane w sposób stosowny ( płynny i wysokogatunkowy :) ) jak tylko będzie ku temu możliwość by pokazać na żywo efekty jego pracy. Wiele osób przede mną już na pewno się o tym przekonało, a tym którzy się zastanawiają z serca polecam. Nawet jeśli musicie ileś-set kilometrów wieźć wasze motocykle - warto!

Plany? Dołożyć lightbary (lampy są, w przerwie zimowej pozostaje dobrać stelaż i dorobić elektrykę ), dołożyć stelaże i sakwy, wymienić lusterka lub dołożyć pod nie risery ( niestety w aktualnej konfiguracji mam monstrualne martwe pole + widok własnych ramion na pół lusterek ), a poza tym jeździć! No i mam nadzieję w przyszłym roku pojawić się na zlocie. Już nie będzie wstydu stanąć przy innych zadbanych maszynach. :)
 
 
Woder 
Woder


Motocykl: VT 500 C 86, WSK M06 KOS 85
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 629
Skąd: Nysa, Malary
Wysłany: 2019-10-08, 22:25   

Przy takiej kierze marzną ręce, a mi dodatkowo cierpną(i nie tylko mi). Oryginał kierownica bardziej praktyczna!
_________________
Vel Thomas
 
 
Kitek 

Motocykl: VT750C '83
Wiek: 35
Dołączył: 28 Kwi 2019
Posty: 81
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-10-09, 06:08   

Myślę, że to bardzo indywidualna kwestia. Po 3500 km wybór kierownicy oceniam pozytywnie, na oryginalnej miałem wrażenie, że zasiadam za blisko niej. Pewnie w dużej mierze jest to wynik rozmiarów motocykla do mojego wzrostu ( 181 cm ). Ręce mi nie cierpną, kłopotów z marznięciem też u siebie nie odnotowałem, jeździ mi się po prostu wygodnie, szczególnie kiedy wyciągam nogi na spacerówki. :)
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-10-09, 12:37   

Fajna sprawa. Fajna robota. Fajna relacja.
A ten czarny kolor.... nadał jej powagi.
Mi się podoba
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2019-10-18, 17:48   

Moja pierwsza też taka ladna czarna była, zanim się spaliła...
 
 
żyto 

Motocykl: Honda Shadow 600
Dołączył: 06 Paź 2019
Posty: 8
Skąd: Świdnica,
Wysłany: 2019-10-18, 20:40   

Cześć Kitek
Aaa bak ile ma litrów ???
 
 
Kitek 

Motocykl: VT750C '83
Wiek: 35
Dołączył: 28 Kwi 2019
Posty: 81
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-10-19, 06:06   

ttm750, żywię nadzieję ze moja jednak nie zmieni mnie w ghost ridera :) szczegolnie kiedy od idealnego stanu oddziela mnie malowanie ramy I wymiana wydechów ;)

żyto, standard, czyli 12 w tym 2 rezerwa :) z początku zdawało mi się mało, ale na ostatniej trasie juz po remoncie osiągnąłem wynik 3,6, wiec nie ma dramatu z zasięgiem, a przy moch miejskich przebiegach zbiornik wystarcza mi na 190-200 km. Doslownie wczoraj po 204 km, zalalem 11,57 litrow.
 
 
Leo 


Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 3111
Skąd: Otwock
Wysłany: 2019-10-19, 06:38   

dawaj z nami dzisiaj do krzychoo na kociołek :lol:
_________________
never as good as the first time
 
 
żyto 

Motocykl: Honda Shadow 600
Dołączył: 06 Paź 2019
Posty: 8
Skąd: Świdnica,
Wysłany: 2019-10-19, 17:00   

250km i 11l to normalne spalanie u mnie ale prędkość 40 / 80 km/h
Wydawał się wiekszy ten Twój bak
Szukam takiego 16 / 18 litrów
Pozdrawiam
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2019-10-20, 23:41   

żyto, ale na ostatniej trasie juz po remoncie osiągnąłem wynik 3,6, wiec nie ma dramatu z zasięgiem, a przy moch miejskich przebiegach zbiornik wystarcza mi na 190-200 km. [/quote]

Rany- jak Wy to robicie? Czy to ja jeżdżę tak ostro?
Na trasie prawie 5.5 a w mieście to nawet już nie sprawdzam tylko leje jak mi mrugnie czerwonym oczkiem.
 
 
Kitek 

Motocykl: VT750C '83
Wiek: 35
Dołączył: 28 Kwi 2019
Posty: 81
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-10-21, 06:35   

Leo, niestety, ale w sobotę miałem szkolenie i dlatego też się nie wychylałem :)

ttm750, warto zaznaczyć, że podróż w 70% odbywała się z prędkościami 80-90, bo jeszcze na dotarciu, a poza tym jechał z nami w grupie kolega na Jawie 350 :) ale tak poza tym to fakt, że raczej delikatnie traktuję manetkę. Zmiany biegów najczęściej 3500-4500 obrotów, rzadko mi się zdarza mocniej kręcić, raczej tylko przy wyprzedzaniu, a i to nie zawsze ;)

na ostateczne, realne wyniki przyjdzie czas kiedy zrobię trasę po dotarciu, z tempem marszowym 110-120, ale to pewnie dopiero w kolejnym sezonie. :)
 
 
dexter07 

Motocykl: Honda Shadow 750
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-10-22, 19:11   

Mam VT750 z 84r.Fajna relacja, też pomógł mi dużo Sławek Maruda -porządny gość !
Jak będziesz szukał szerszych gmoli i znajdziesz, to daj znać, kto robi.Moje swoje zrobiły i muszę wymienić(miałem takie same jak Twoje) a nauczony doświadczeniem, chciałbym teraz szersze i wyższe...Pozdrawiam
 
 
Kitek 

Motocykl: VT750C '83
Wiek: 35
Dołączył: 28 Kwi 2019
Posty: 81
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-10-22, 20:11   

dexter07, trzeba polowac na rozbiorki lub szukac na ebay, ja zmiany w tej kwestii nie planuje, ale tez nie mam porownania. Na razie priorytet to stelaze I sakwy. :)
 
 
Wojmil 

Motocykl: VT700C - 85
Dołączył: 26 Lut 2020
Posty: 23
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 2020-04-26, 22:59   

Kitek, Cześć, czytam i szukam różny informacji o VT700/750 i wiem jedno w moim egzemplarzu muszę tę oryginalną kierownicę wymienić. Ta twoja mi bardzo się spodobała ale niestety nie potrafię namierzyć co to jest - czy byłbyś tak miły i podzielił się tą wiedzą - jaka to jest kierownica?
 
 
Kitek 

Motocykl: VT750C '83
Wiek: 35
Dołączył: 28 Kwi 2019
Posty: 81
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-04-27, 08:20   

przykładowa oferta dokładnie z moim modelem kierownicy:

https://motoluka.pl/kierownice/112486-kierownica-niska-chrom-trw-classic-lucas-mcl111sc.html

czego nie napisałem w PW, jeśli zmieniasz z oryginalnej to staniesz jeszcze przed kwestią pomp do sprzęgła i hamulca ( na prostej kierownicy wiszą pod sporym kątem ) - i co prawda widziałem też maszyny gdzie tak to ktoś zostawiał to trzeba jeszcze mieć na uwadze, że tam jest też gniazdo lusterka i nie zobaczysz w nich już NIC ;) O ile pamiętam udało mi się nabyć obie pompy z VF ( ale nie magny ), nie była to prosta sprawa, bo to ten sam rocznik... idąc dalej przeróbka cięgna ssania ( w oryginalnej wersji jest na pompie, ja dorwałem przełączniki świateł z taką możliwością, żeby zostawić ssanie na kierownicy ). Jest jeszcze chyba jeden model z cięgnem ssania na pompie, żeby było P&P, ale mi się nie udało tego kupić.

Generalnie wszystko i tak wymagało mocno indywidualnego podejścia i kolega, który mi w tym pomagał od czasu do czasu z rozrzewnieniem spoglądał na kanister z benzyną.... ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM