Witam .
Jestem świeżym posiadaczem vt125, dziś wymieniłem olej świece , filtr powietrza. Myślałem że zniwelują one trapiące mnie odgłosy. Sprawa wygląda tak, Na ciepłym silniku jak pracuje na wolnych obrotach ( niby równo a czasem po tłumiku słychać nie równa prace ) daje się słychać stukanie ( coś takiego jakby diesla palił na plaku ) Dzwięk ja bym to nazwał zbyt dużej ilości paliwa podawanej przez gaźnik. Jak chodzi sobie na wolnych obrotach i dodam dynamicznie gazu słychać na poczatku właśnie takie stukanie. Wymiana filtrów nie pomogła,myslę popatrze na luzy zaworowe. No i zauważyłem na łożyskach ( kulkach łożysk ) wżerki czyli nie są one gładkie. Po zdjęciu "koników" naciskających na zawory złapałem za łożysko i gibie się na boki z 3mm więc jest zużyte na bank. Znalazłem już jakie łożyska można zastosować a mianowicie 6003 c3 które jutro zakupię. Pytanie czy to stukanie przy dodawaniu gazu mogło być spowodowane luzem na łożysku ? Drugie pytanie odnośnie łańcucha rozrządu czy wymieniać ( przebiego 50tyś) probowałm go podnosic od koła zębatego to nie da sie ale juz na boki można nim poruszać, do wymiany czy normalne ? Jeżeli te stuki nie od łożysk to może tzreba wyregulować gaźniki ? Zapach z tłumika dość ostry jakby dostawał dużo paliwa.
Proszę o porady i serdecznie pozdrawiam posiadaczy shadowek
Odpowiedz do tematu
: Łożyska wałka i stukanie przy dodawaniu gazu na wolnych obro
:
Dźwięk zużytych/rozsypanych łożysk niesie się aż w okolice wału korbowego i sprzęgła.. jest to metaliczny dźwięk.. są na youtube filmiki z dźwiekiem przed i po wymianie.. można porównać..
Przy takim przebiegu możesz zweryfikować też dysze główne w gaźnikach.. z doświadczenia wiem że mogą być już rozkalibrowane.. a koszt nowych (nieorginalnych) to jakies 10pln za sztukę.. trzeba szukać do Keihin na gwint M5.
Przy takim przebiegu możesz zweryfikować też dysze główne w gaźnikach.. z doświadczenia wiem że mogą być już rozkalibrowane.. a koszt nowych (nieorginalnych) to jakies 10pln za sztukę.. trzeba szukać do Keihin na gwint M5.
:
Właśnie mi przyszły łożyska 4szt ntn 6003LU made in Tajwan będą takie ?
:
Pięknie jest bez podpisu ...
:
Te numery wziąłem właśnie z forum z tematu kolegi odnośnie łożysk. Pytanie czy szukać żeby były made in japan? Czy te z Tajwanu będą tez ciche i posłużą długo ?
:
Mam tez SKF made in Italy , może te lepiej założyć ?
:
Masakra.
:
Na drugiej stronie było to samo , bardziej zużyte były łożyska te z przysłonięta jedna stroną uszczelnieniem
:
Cześć i jak problem powrócił czy został rozwiązany? Bo czytałem wypowiedzi niektórych użytkowników że po wymianie łożysk na nieoryginalne dosyć często one padają.
„Bądźmy niewolnikami prawa, abyśmy mogli być wolni”
:
Odpowiedz do tematu
Jak na razie jest ok, a od wymiany trochę już kilometrów się zrobiło