/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
HONDA SHADOW ACE 1100
Autor Wiadomość
Patryk_352 

Motocykl: VT1100 86'
Dołączył: 19 Cze 2019
Posty: 4
Skąd: Kielce
  Wysłany: 2019-06-19, 14:38   HONDA SHADOW ACE 1100

Witam,

Niedawno nabyłem Honde Shadow ACE 1100 z 86, motocyklem zrobiłem blisko 300 mil bez problemowo do ostatniego weekendu. Ostatnio podczas jazdy na wyższym biegu przykładowo 50kmph na blacie bieg 3 dałem mu więcej gazu a motocykl zamiast przyspieszyć to zaczęło coś strzelać jakby jakieś zębatki podczas tego szarpać. Co to może być? Zaznaczę, że wcześniej tak kilkukrotnie jeździłem i nic nie było słychać tylko motocykl poprostu się zbierał i jechał dalej. Jest to mój pierwszy motocykl napędzany wałem kardana i trochę się obawiam teraz o koszta.

Proszę o pomoc,
Pozdrawiam forumowiczów i gości :)
 
 
czachar 
czachar

Motocykl: honda shadow VT1100C3 aero
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lip 2018
Posty: 248
Skąd: Grójec
Wysłany: 2019-06-19, 19:17   

Patryk_352 wpadnij też tutaj ... https://www.shadow.org.pl/forum/viewforum.php?f=24
_________________
Pięknie jest bez podpisu ...
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2019-06-19, 20:55   

Czy po zakupie robiłeś serwis wału kardana?
 
 
Patryk_352 

Motocykl: VT1100 86'
Dołączył: 19 Cze 2019
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-06-20, 08:29   

Nie robiłem, poprzedni sprzedający zapewnił mnie że motocykl jest po wszelkich serwisach i przygotowany na ten sezon.
 
 
Woder 
Woder


Motocykl: VT 500 C 86, WSK M06 KOS 85
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 629
Skąd: Nysa, Malary
Wysłany: 2019-06-20, 09:37   

Tylko na trzecim biegu tak szarpie? Jeśli tak to w skrzyni biegów
_________________
Vel Thomas
 
 
Patryk_352 

Motocykl: VT1100 86'
Dołączył: 19 Cze 2019
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-06-20, 12:00   

Na każdym biegu przy próbie gwałtownego przyspieszenia.
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2019-06-20, 12:10   

Jeśli na każdym biegu to istnieje możliwość że to kardan. Zapytaj Marudę- co prawda na odległość będzie ciężko postawić diagnozę, ale jeśli masz zestaw kluczy i trochę odwagi to Maruda może podpowiedzieć co robić i gdzie szukać przyczyny.
A co do zapewnień sprzedającego- mnie koleś od którego kupiłem też zapewniał że perełka, że nie śmigany itp. No i kupiłem złomka. Gdyby nie Kolega Maruda i jego wiedza moja Hanka cieszyła by się emeryturą na złomowisku. A tak śmiga aż miło... Regularny serwis i kontrola wału kardana to podstawa jego bezawaryjnej pracy na lata.
 
 
Maruda 


Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-06-20, 22:42   

przyczyną takiego szarpania mogą być gaźniki
 
 
Gabriel 

Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 810
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2019-06-21, 06:47   

Raz miałem odczynienia z uszkodzonym kardanem, ale hałasował cały czas. Dziwne że tu tylko przy przyspieszeniu? Zawsze można spuścić olej z kardana i zobaczyć nie nie ma w nim opiłków metalu.
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-21, 08:15   

gdyby nie shadowisko to by się posypało... jak 1986 rok, to nie ACE.
może jakiś brud polazł dalej w gaźniki ..

czy olej w kardanie zwyczajowo tak śmierdzi? czy tylko jak się przypali? ;) bo mój przed wymianą walił ostro.. wymieniłem na przekładniowy SAE80w90

ja mam pytanie przed dalszym przyglądaniem się swojej sprawie:
po wrzuceniu chyba tylko na piątkę, dodając niewiele gazu pojawia się efekt nadal jakby hamowania silnikiem.
do tej pory miałem wrażenie, że dając nawet tę odrobinę gazu - hamowanie silnikiem zanikało a tutaj wyraźnie muszę dodać więcej gazu, żeby się napędzać dalej a przestać hamować.

druga sprawa - jeśli przy niskiej prędkości po wrzuceniu wysokiego biegu i dodaniu gazu - silnik wchodzi na obroty a motocykl nie przyspiesza, to badać w kierunku ślizgania się sprzęgła? coś mogę jeszcze sprawdzić zanim oddam do ewentualnej roboty?

i trzecia sprawa - każdy kolejny wyższy bieg wchodzi jakby ciężej. czasem trudno złapać na postoju luz.

(i do pełni szczęścia chyba jeszcze ładowanie pada bo odczyty rzędu 12V na niskich oraz maks 13v na wysokich obrotach nie daje rady ładować aku)
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2019-06-24, 09:16   

MARQ napisał/a:


druga sprawa - jeśli przy niskiej prędkości po wrzuceniu wysokiego biegu i dodaniu gazu - silnik wchodzi na obroty a motocykl nie przyspiesza, to badać w kierunku ślizgania się sprzęgła? coś mogę jeszcze sprawdzić zanim oddam do ewentualnej roboty?


Mam to samo, upierdliwe na trasie jak chcesz wyprzedzić. Mechanik powiedział, że sprzęgło się ślizga i do wymiany. Masz luz na klamce sprzęgła ?
_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
Gabriel 

Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 810
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2019-06-24, 10:23   

Ładowanie sprawdź na innym akumulatorze, jeśli jest uszkodzony może "zabierać" cały prąd, prądnica wtedy nie wyrabia. Co do sprzęgła zalałem kiedyś MOTULem kupionym na allegro po 400km znikło sprzęgło, wymiana oleju na kupiony w sklepie i sprzęgło wróciło.
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-24, 13:15   

garnett napisał/a:
MARQ napisał/a:


druga sprawa - jeśli przy niskiej prędkości po wrzuceniu wysokiego biegu i dodaniu gazu - silnik wchodzi na obroty a motocykl nie przyspiesza, to badać w kierunku ślizgania się sprzęgła? coś mogę jeszcze sprawdzić zanim oddam do ewentualnej roboty?


Mam to samo, upierdliwe na trasie jak chcesz wyprzedzić. Mechanik powiedział, że sprzęgło się ślizga i do wymiany. Masz luz na klamce sprzęgła ?


Aż tak to jeszcze nie upierdliwe ;) wystarczy odpuścić odrobinę i cisnąć dalej - jestem jeszcze na początku tej śliskiej drogi chyba.
luz na klamce raczej jest - przynajmniej ostatnio był - ok 2cm powinno się gibać.

akumulator wymieniłem w ubiegłym roku na nowy, ale chyba coś z niego "pociekło" bo klema dodatnia była po niedługim czasie cała w zielonobiałym mchu. najwyżej trzeba będzie znów kupić.. może to od wtedy nieładnie ładuje?

poświęcę wieczór na zewnętrzny miernik (a nie zabawka w zapalniczkę) i zobaczymy jak wyniki na alternatorze i volty po regulatorze..

a już jak zaśmiecam - czy przegląd mi podbiją jak nie mam zupełnie "pozycji" z przodu?
Moto nie ma przewidzianego włącznika/przełącznika - żeby zgasić H4 a zostawić pozycję.

z ciekawości rozkręciłem lampę a tam od pozycji dziura pusta - bez oprawki nawet.. i obcięty kawałek instalacji.
patrzyłem w serwisówkę, do ace nie powinno być tam raczej pozycji, tylko w migaczach 3 kable. ale w migaczach też chyba nie mam, nie przyglądałem się.
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2019-06-24, 14:57   

MARQ napisał/a:

Aż tak to jeszcze nie upierdliwe ;) wystarczy odpuścić odrobinę i cisnąć dalej - jestem jeszcze na początku tej śliskiej drogi chyba.
luz na klamce raczej jest - przynajmniej ostatnio był - ok 2cm powinno się gibać.


Dokładnie takie same objawy, luz na klamce też mam ok 1-2cm

Co do lampy to też nie mam pozycji ( lampa włącza się po przekręceniu kluczyka i przygasa przy rozruchu ) i nigdy nie miałem problemu z przeglądem.
_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-24, 22:38   

rozgrzewający się silnik w garażu na wolnych obrotach - 12,0V mierzone na baterii.
pierwsze znalezisko: upalona wtyczka z trzema żółtymi kablami, czyli alternator.
pomiędzy upalonymi kablami próba pomiaru na razie ohmomierzem - wszędzie brak połączenia.

ta wtyczka to koniec czy początek poszukiwań?
szukać nowej? czy na krótko lutować...

(wieczny dylemat forumowy: dla takiej pierdoły / zapytania - nie warto zakładać tematu... ale komu tu pospamować?)
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM