Potwierdzenie diagnozy - braku ładowania |
Autor |
Wiadomość |
darosław
Motocykl: VT125 XL700 GL1500SE, była VT750C5
Wiek: 55 Dołączył: 09 Sie 2017 Posty: 506 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-06-30, 19:47
|
|
|
U mnie w 750 Aero 2006 nie ma uszczelki, pytałem w serwisie i potwierdzili. |
_________________ Apetyt rośnie w miarę jeżdżenia |
|
|
|
|
kaj3reczka
Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-06-30, 21:52
|
|
|
czyli tak jak myślałem :) to teraz czy olej można wlewać zaraz po zasilikonowaniu czy lepiej poczekać?? |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 956 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-06-30, 22:27
|
|
|
Poczekaj lepiej z jakieś 20 min i śmiało wlewaj.
Użyj dobrej masy uszczelniającej (Wurth, Dirko).
Koniecznie odtłuść powierzchnie przed nakładaniem masy. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
kaj3reczka
Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-07-01, 09:28
|
|
|
Marecki266, właśnie dirko polecali mi w larsonie :) dość drogawa zabawa no ale co zrobić. Dzisiaj składam. |
|
|
|
|
Kenet
Motocykl: Shadow 600 '90
Wiek: 37 Dołączył: 26 Cze 2018 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-07-01, 10:56
|
|
|
Co do dirko to zalecane jest 30 minut od złożenia do zalania olejem, ale jak Ci się nie spieszy to lepiej poczekać trochę dłużej. No i bardzo ważne - nie nakładaj dużo. |
|
|
|
|
kaj3reczka
Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-07-01, 21:16
|
|
|
silnik zmontowany. Alternator sprawdzony, każda para (żółty z żółtym) zaczyna od napięcia koło 13V (zimny silnik, włączone światła, wolne obroty) przy mocniejszym przegazowaniu napięcie skocze spokojnie do 60V i pewnie gdybym dłużej go przytrzymał na obrotach to i 70V bym osiągnął. Czyli co regulator czy może np walnięte aktu? kupione na początku sezonu :( |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 956 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-07-01, 22:10
|
|
|
kaj3reczka - pomiary robiłeś na odłączonym regulatorze? |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2019-07-01, 23:35
|
|
|
Dla pewności zrobiłbym pomiar z obciążeniem samego alternatora, akumulator pewnie dobry skoro silnik zapalił i świeciły światła, na napięcie samego alternatora z odłączonym regulatorem włączone światła nie mają znaczenia bo obciążają jedynie akumulator. |
|
|
|
|
kaj3reczka
Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-07-02, 00:02
|
|
|
Tak, pomiar robiony na odpiętym regulatorze. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 956 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-07-02, 06:11
|
|
|
kaj3reczka - skoro masz takie wyniki to jest dobrze.
Zmierz napięcie na akumulatorze w funkcji obrotów po podłączeniu regulatora. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
kaj3reczka
Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-07-02, 07:59
|
|
|
Marecki266, jakieś know how? Napięcie mierzyłem wczoraj. Multimetr na 20 produ stałego i do aku. Wynik na zgaszonym moto 13.4, na odpalonym ze światłami koło 12.3 |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 956 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-07-02, 09:14
|
|
|
Na wolnych obrotach zazwyczaj accu nie będzie doładowane.
Ale jak obroty podniesiesz to już powinno być lepiej. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
kaj3reczka
Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-07-02, 09:58
|
|
|
tak jak pisałem w 1 poście
Cytat: | Na wysokich obrotach ~12.8
- Niskie obroty ~12
- Niskie obroty + zgaszone lampy ~12.3 |
Ale jeszcze dla pewności sprawdzę to po powrocie z pracy.
Moto sprawdzone ponownie nie wiem na jakie obroty wykręciłem moto ale było głośno (na bank na drodze do takich obrotów motocykl nie dochodzi) i faktycznie doszło powyżej 14V.
Natomiast mam inny problem, mianowicie skrzynia biegów ma focha. Skrzynia nie schodzi poniżej 2 biegu. jakby coś ją blokowało. czy mogłem coś źle złożyć?
Tutaj na szczęście wystarczyła regulacja sprzęgła. dzięki adam3911
Zauważyłem tez że mniejsza zębatka jest strasznie blisko „drążka” od skrzyni biegów. Czy tak powinno być?
Dodam tylko że zębatka ma 17 zębów czyli tyle ile podaje manual.
|
|
|
|
|
kaj3reczka
Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-07-14, 12:51
|
|
|
Panowie update problemu. Problemem była upalona kostka regulator-alternator która wcale na upaloną na wyglądała. Prawdopodobnie ona pomogła regulatorowi w zakończeniu życia. Zamienników brak, w larssonie polecili mi regulator od cbr 600. Lądowanie jest jak dzwon, nawet wydaje mi się za wysokie.
Bez świateł
Normalne obroty 13.1-13.41v
Wyższe obroty 14.85v
Ze światłami
Normalne obroty 12.8v
Wyższe obroty 14.67v
Czy to może być błąd pomiaru multimetru czy coś jest dalej skopane? |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 956 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-07-14, 14:20
|
|
|
Jest dobrze i nie kombinuj
Przebieg napięcia może być odkształcony i tanie mierniki nie zawsze dobrze sobie z tym radzą jeśli chodzi o dokładność pomiaru.
U mnie też na wolnych obrotach napięcia wysokiego nie mam a jeśli się do tego włączy wentylator chłodnicy to raptem mam tylko może z 11V
Jednak wystarczy aby silnik złapał te 2kRPM i już wszystko wraca do normy. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
|