Akcja REANIMACJA VT 600 1994
Odpowiedz do tematu

: Akcja REANIMACJA VT 600 1994
Witam Was serdecznie. Przyszedł czas aby podzielić się wrażeniami i zdjęciami z odbudowy zmęczonego życiem cienia. Jechałem po niego 300 km i musiałem na kilka rzeczy przymknąć oko.Kupiłem go od gościa z forum a w zasadzie przez pośrednika, jak się okazało w średnim stanie ale postanowiłem dać mu drugą szansę i sprawić, żeby wyglądał jak dawniej. Nie żywię urazy, żeby nie było. Widziały gały co brały ;-) A tak przy okazji zmieniłem styl i teraz bardziej mi się podoba. Jest wygodniej i tak jakoś bardziej po męsku ;-) . Nie ma już wysokiej kierownicy , sakw i oparcia. Jest szeroko, nisko i harleyowo :-) Dzięki niej odnalazłem wygodę i luz. Bez pośpiechu, byle do przodu i z V2 pod tyłkiem.

P.S. Renowacja trwała dokładnie pół roku. Praktycznie całą zimę spędziłem w moim warsztaciku dopieszczając maszynę. Zdjęcia będę wrzucał sukcesywnie bo jest tego trochę. Miłego oglądania.

W wielkim skrócie:

- piaskowanie ramy i wahacza
- malowanie proszkowe
- czyszczenie szprych
- mycie silnika
- polerka wszystkich pokryw silnika
- malowanie proszkowe setów
- wymiana wszystkich łożysk (m.in. główki ramy, wahacza, kół)
- wymiana wszystkich uszczelek, oringów, zimmeringów itp.
- wymiana uszczelniaczy zaworowych oryginały
- wymiana łańcucha napędu pompy oleju
- wymiana kompletnego sprzęgła z nowym oryginalnym dociskiem
- mycie gaźników w myjce ultradźwiękowej, nowe uszczelki, króćce , regulacja i synchro
- wymiana świec, oleju i filtrów
- regulacja luzów zaworowych
- kontrola łańcuchów rozrządu
- czyszczenie i smarowanie napędu
- wymiana klocków, czyszczenie i smarowanie zacisku
- wymiana kierownicy na szeroką Lucas, stalowe manetki, lusterka custom, nowe risery
- nowa pikowana kanapa
- malowanie błotników
- przegląd i naprawa instalacji, wtyczek zjedzonych przez smar od łańcucha ( ile tego syfu było to szok)
- wymiana oleju w lagach
- czyszczenie układu chłodzenia i nowy płyn
- wymiana termostatu
- mycie i płukanie wszystkich gumowych przewodów
- polerka obudów wyłączników
- polerka klamek
- nowe małe kierunki tylne
- i w praniu wyjdzie co jeszcze bo już się pogubiłem :-)

Na zdjęciach wyglądała pięknie, na żywo już nie koniecznie... ale jakoś tak zakochałem się w niej ;-) Aktualnie zrobiła już ze mną jakieś 11 tyś km i jest dobrze :-)

Zaraz po zakupie:




i rozbiórka:






PZL Świdnik 1983
:
zawsze jest jakiś powód sprzedaży i jakieś wyobrażenia co do nabytku, chwała, że się chce, kosztów nikt nie zwróci, ale niektórzy faceci tak mają, że lubią drogie zabawki ;)

:
Kawał dobrej roboty. Masz zdjęcia po renowacji?

: Reanimacja
Zdjęcia będę wrzucał stopniowo aż do finału ;-) Nie mogę od razu odkryć kart :-) Jest sezon i Cień robi kilometry a ja nie mam nawet czasu wrzucać kolejnych fotek. Jutro coś podziałam po pracy bo będzie lało to i jazdy nie będzie :-(

PZL Świdnik 1983
: cd ..
Kolejne etapy rozbiórki






























Ostatnio zmieniony przez Walther77 2019-05-28, 18:34, w całości zmieniany 1 raz
PZL Świdnik 1983
: cd..
Porno gaźnikowe














PZL Świdnik 1983
: cd..
działamy dalej




















PZL Świdnik 1983
: cd..
Czas na silnik, mycie, regulacje, wymiany itp.






































PZL Świdnik 1983
: cd..
Spalone sprzęgło ...







i polerka pokryw












PZL Świdnik 1983
: łańcuch pompy
pokazuję czy warto wymieniać luźny łańcuch pompy oleju...

przed wymianą:

https://youtu.be/Y1bDnDY9l-g

po wymianie:

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

chyba warto, co? :toast:

PZL Świdnik 1983
: rama laser w salonie kosmetycznym
przy okazji , że rama było dosłownie goła zafundowałem jej zabieg laserowy :-)







RAMA PROSTA, LAGI TEŻ - mam potwierdzenie na piśmie i odetchnąłem...

PZL Świdnik 1983
: zawory
i podstawa metalu, nowe uszczelki pokryw zaworów

https://youtu.be/d9a0XI3hulg

PZL Świdnik 1983
:
Warto reanimować takie cudeńka. Poświęcić trzeba sporo czasu, nerwów i pieniędzy ale efekty są warte zachodu. Te motocykle mają po prostu klasę.

:
Piękna robota, szczególnie odmłodniał silnik. U mnie aż takiego zakresu prac nie było ( nie wyciągałem silnika, poza wnętrzem zbiornika paliwa nic nie lakierowałem ), ale jestem w stanie wyobrazić sobie ten dodatkowy wysiłek.

Czekam na dalsze etapy relacji :chytrusek:

:
Pięknie to wygląda 8-)

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group