Powitanie, pierwsze wątpliwości |
Autor |
Wiadomość |
TOB_BUR
Motocykl: VT500C PC08 1985
Wiek: 45 Dołączył: 24 Kwi 2019 Posty: 12 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2019-04-24, 08:30 Powitanie, pierwsze wątpliwości
|
|
|
Dzień Dobry,
Aktualnie próbuję ogarnąć temat poskładania vt500c z 85 roku, która przeleżała w kartonach kilkanaście lat, ( jedynie silnik w całości , reszta rozłożona do pojedynczej śrubki ). Mam sporo czasu i woli aby przywrócić to cacko do porządku,
Nie spieszy mi się i jestem gotowy ponosić spore koszty aby wszystko było tip top ostatecznie.
Ponieważ nie mam doświadczenia to szukam pomocy i tak trafiłem tutaj, na forum shadow,
Liczę bardzo na Waszą pomoc oraz cierpliwość i wyrozumiałość w przypadku zadawania durnych pytań,
Tak wyszło że na pierwszy ogień poszedł układ chłodzenia i tu pierwsze pytanie do Was:
- jak rozumiem pompa wody pompuje przez magistrale wody do cylindrów, potem przez rurki które znajdują się w głowicy i dalej do termostatu,
nie znalazłem natomiast żadnego powrotu płynu w sytuacji jeśli termostat jest zamknięty bo temperatura płynu nie osiągnęła jeszcze tych 80-84 stopni. nie ma małego układu / obiegu ?,
duży obieg jak rozumiem załączy się po puszczeniu termostatu ale co się dzieje z płynem który dociera do termostatu i tam jest blokowany zanim osiągniemy temp 80-84? ,
z góry dziękuję za pomoc,
pozdrawiam |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1176 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2019-04-24, 13:56
|
|
|
W termostacie masz otwór którym przepływa ciecz a po osiągnięciu właściwej temperatury następuje otwarcie |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 946 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-04-24, 14:05
|
|
|
Witaj!
Szczerze też nad tym się kiedyś zastanawiałem i .... później przeszedłem nad tym do innych tematów moto.
Jak będziesz potrzebował jakichś fotek itp to pisz śmiało.
P.S. Ale nie zaszkodzi jak się przedstawisz na Forum tutaj:
https://www.shadow.org.pl/forum/viewforum.php?f=24 |
|
|
|
|
maciejka
Motocykl: Autobus
Wiek: 64 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1277 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2019-04-24, 15:11
|
|
|
przepływ cieczy w układzie jest zawsze gdy silnik pracuje, termostat nigdy nie jest 100% szczelny, przy zamkniętym termostacie przepływ jest minimalny umożliwiają to nieszczelności tzw grzybki lub otwory w talerzykach lub przetłoczenia . Gdy temperatura wzrasta zwiększa się przepływ bo termostat tzw się otwiera, powoduje to nic innego jak zwiększenie przepływu , większy przepływ chłodziwa większe chłodzenie. proste |
|
|
|
|
TOB_BUR
Motocykl: VT500C PC08 1985
Wiek: 45 Dołączył: 24 Kwi 2019 Posty: 12 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2019-04-25, 10:09
|
|
|
wczoraj rozebrałem termostat, faktycznie jest tam jeden otwór o średnicy jakiś 3mm, płyn się tamtędy bezie przesączał nawet jeśli termostat będzie zamknięty,
nie zmienia to i tak mojej wątpliwości dlaczego nie ma w pełni funkcjonalnego powrotu do pompy przed termostatem.
działanie tego przed otwarciem termostatu trochę przypomina dmuchanie w zamkniętą z drugiej strony rurkę ale zapewne inżynierowie z lat 80 wiedzieli co robią,
dzięki za wszelkie informacje, w powitalni już też się opublikowałem,
pzdr
Tomek |
|
|
|
|
|