Problem z ładowaniem - alternator?
Odpowiedz do tematu

: Problem z ładowaniem - alternator?
Witam.

Mam problem z ładowaniem. Napięcie na wolnych obrotach przy włączonych światłach, mierzone na klemach to ok 12,2V, to zdecydowanie za mało.
Proszę o informację w jaki sposób zmierzyć, sprawdzić stan alternatora. czy mierząc prąd czy po prostu można to zrobić omomierzem? Dobrałem się już do trzech żółtych przewodów wychodzących z alternatora.

:
Witam,

Możesz zacząć się martwić, kiedy po dodaniu gazu napięcie nie wzrasta wcale. W moim przypadku, około 13,5V - 14V pojawia się dopiero przy 1500 -1700 obrotach silnika (przy włączonym oświetleniu). Na wolnych obrotach spada poniżej 13V, kiedy jadę, napięcie wzrasta do 14,5V 14,7V (obroty silnika w zakresie 2000 - 5000).

Pozdrawiam
Marcin

:
Hydrant napisał/a:
Napięcie na wolnych obrotach przy włączonych światłach, mierzone na klemach to ok 12,2V


Najpierw naładuj porządnie akumulator i dopiero później sprawdzaj, gdyż takie napięcie jest zbyt małe i może być tak, że akumulator ciągnie Ci maksymalny prąd jaki jest w stanie wytworzyć w tym momencie alternator, przez co napięcie nie będzie wzrastać...

Po drugie sprawdź wszystkie kostki łączeniowe i wsuwki czy nie są poprzepalane/zaśniedziałe

:
Hydrant - jakie masz napięcie na accu przy np 2000 czy 5000 RPM?

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Nie mam obrotomierza, ale przy naładowanym aku na wolnych obrotach jest ok 12.2-12.5v jak mu podgazuje to podejdze pod 13.6,-13.8 v. Niepokoi mnie to napięcie na niskich obrotach. Zresztą wczoraj aku mi padł.

:
Hydrant napisał/a:
ale przy naładowanym aku na wolnych obrotach jest ok 12.2-12.5v


Kolego naładowane aku, to napięcie rzędu 12,7-12,8 V. Jeśli spada poniżej 12,5 powinno już się go podładować... Tyle w sprawie aku. A do tego jeśli piszesz, że Ci padł, to tym bardziej może teraz nadal nie mieć swojej pojemności i przez to pobierać za duży prąd...

Ale jeśli po naładowaniu po kilku godzinach utrzyma Ci się minimum napięcie 12,6 , to możesz robić testy dalej.

Co do alternatora, to sprawdź najpierw czy uzwojenia nie mają przebicia na masę. Omomierz w dłoń i sprawdzasz pomiędzy żółtymi, a masą... Wszędzie powinna wynosić nieskończoność. Jeśli nie ma przebicia, wtedy sprawdzasz czy jest ciągłość w połączeniach cewek, czyli omomierzem sprawdzasz pomiędzy wszystkimi 3-ma żółtymi... Wszędzie powinno być max kilka Ohmów.

Jeśli to będziesz miał zmierzone, to wtedy sprawdzasz napięcie międzyfazowe, czyli multimetr przełączasz na napięcie przemienne (VAC) na zakres 200V i sprawdzasz pomiędzy wszystkimi żółtymi... Powinno być w granicach kilkudziesięciu V i wszędzie jednakowe...


:-)8

:
Dzięki za info.
Po pomiarach wyszło że uzwojenia alternatora do wymiany/regeneracji. Przy jednym pomiarze międzyfazowym mam tylko ok.8V.

:
No i rodzi się kolejne pytanie.
Czy przy zdejmowaniu lewego dekla muszę spuszczać olej?

:
Niektórzy tylko przechylili bardziej moto na prawą stronę i obyło się bez spuszczania oleju.
Niestety - masz gdzieś zwarcie miedzyzwojowe i stąd takie różnice w napięciach.

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
I po problemie. okazało się że jeden z przewodów wychodzących z alternatora do regulatora całkowicie się przetarł na styku z ramą. Jutro to lutuję, i po temacie.
A tak na marginesie to ciekawe że mimo pracujących tylko dwóch fazach ładowanie było ponad 12V.

:
:shock:

To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
:
No i polutowane.

Przewód nie przetarł się na połączeniu z ramą. Ktoś kiedyś coś w tym rejonie robił i przewód od alternatora puścił swobodnie zamiast podczepić go na dwóch przeznaczonych dla niego przelotkach. Wynikiem tego przewód obcierał o łańcuch napędowy. Ot cala przyczyna.

:
Grunt, że znalazłeś usterkę przed demontażem stojana :-)

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group