/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Longi
2020-03-12, 09:26
Moduł zapłonowy- czy spiepszyłem?
Autor Wiadomość
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2019-03-18, 13:47   

Marecki266 napisał/a:
Moim zdaniem to nawet jakbyś założył cewkę z PF126 to też powinno zadziałać

Tak niekoniecznie. Kiedyś do Audi 80 założyłem taką srebrną cewkę z pF125p, i niestety nie było tak jak trzeba. Dopiero po założeniu cewki o identycznym nr działało dobrze.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 956
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-03-18, 14:19   

W_T_G napisał/a:
... Wy wiecie ile ja się w sobotę nasłuchałem od mojej pani.
....


Co się nasłuchałeś to Twoje :-D

Wcale nie twierdzę, że będzie idealnie - miałem na myśli tylko i wyłącznie próby.

Todek
Ja za to podobnie jak Ty kiedyś w swoim starym Audi 80 (B2 bodajże) zamontowałem jakąś posiadaną cewkę od "czegoś" i to nawet hulało zanim na szrocie nie trafiłem na taką jak być powinna.
Przykłady takie można mnożyć ale ... nie o tym jest przecież ten temat.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Manchis 
Maniek


Motocykl: Honda Shadow 600 VLX
Wiek: 35
Dołączył: 20 Gru 2018
Posty: 103
Skąd: Wadowice / KWA
Wysłany: 2019-03-19, 07:19   

W_T_G napisał/a:
Marecki266 napisał/a:
Raczej na 99% powinno hulać więc ... nieco więcej optymizmu :-)
Wy wiecie ile ja się w sobotę nasłuchałem od mojej pani.
Trzy razy wracała do tematu i wierciła mi dziurę w brzuchu, a ma ku temu predyspozycje.
Wieczorem syn dodał " no to mamusia na ciebie wsiadła...….. ale wiesz ze to jeszcze nie koniec"


Ale dlaczego się nasłuchałeś? Mieliście gdzieś jechać i powiedziałeś, że jednak moto niedomaga przez Ciebie? Takich rzeczy "babom" się nie mówi, że coś spieprzone przez przypadek. W ogóle się nie mówi o sprawie motocykla :) :ride: :toast:
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 956
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-03-19, 08:24   

Manchis napisał/a:
Takich rzeczy "babom" się nie mówi, że coś spieprzone przez przypadek.


Lepiej i bezpieczniej powiedzieć, że "samo z siebie się popsuło".
Tym bardziej, jeśli akurat ta "baba" ma trochę więcej pojęcia niż typowa blondynka ;-)
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-03-20, 13:52   

Wczoraj zabrałem sie za demontaż cewek.
Ciekawe zajecie :omg:
To jakby ginekolog przez .… zęba plombował.
Przyjemniej w moim przypadku to tak wyglądało.
Dostęp zerowy. Musiałem pod ramą rozkręcić wszystko na czynniki pierwsze i wyjąć w częściach. Bite 3 godziny, A mięsem tak rzucałem że nie wiem czy taczką na raz wywiozę.
Teraz to wszystko tam z powrotem upchnąć to będzie kolejne wyzwanie. I 2 x więcej czasu.
Ceweczki zabrałem do domu. Wziąłem więc miernik i ………….
O URWAŁ NAĆ!!! CO JEST !!??!!?? Pomiary jak z katalogu Co tu jest qwa grane!!!!!!!
I o 21 z powrotem biegiem kilometr do garażu.
Przemierzam same kable. LP -Ok, LT - brak przepływu, PP - brak przepływ,y PT -OK
Znów przywołałem kilka pań lekkich obyczajów i mierzę ponownie.
Pomiar jak wyżej. Więc tym nieprzewodzącym okleiłem fajki taśmą papierową dla odznaczenia.
Zachodzę w głowę o co tu chodzi??. Może wyrżnę łbem w ścianę dla rozjaśnienia umysłu.
Znów miernik w łapy i mierzę tego spalonego. O! O! coś mrygło na mierniku.
Przeginam fajkę i..... przewodzi / nie przewodzi- przewodzi /nie przewodzi.
W drugim to samo. Więc wtłaczam przewód w fajkę i czuję że trochę weszło- z pół centa.
Teraz już przewodzi bez problemu.
Z kolejnym postąpiłem trochę inaczej. Wykręciłem ten mosiężny zatrzask na świecę ze środka fajki, wytrząsnąłem opornik , Przemierzyłem go - coś ok 5 KΩ jak pamiętam. Oczyściłem styki opornika bo troszkę był zaśniedziały. Wcisnąłem kabel WN w fajke. i złożyłem wszystko do kupy.
Ten proceder powtórzyłem z pozostałymi kablami.
Do domu wróciłem dobrze po 23 tak wqrwiony ze skory do płaczu.
Tyle roboty, tyle zachodu, tyle nerwów I co? DUPERELA!! Ale czy mogłem przypuszczać?
Żona jeszcze nie spała pytanie "I CO?" paść musiało.
Po krótkiej relacji komentarza mogłem sie spodziewać.
"Bo ty zawsze siejesz panikę, nie pomyślisz"..... etc, itp., itd.
A pisał ktoś mądry wyżej że żonie się nic nie mówi. Nie posłuchałem :-?
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 956
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-03-20, 14:50   

Brawo, że znalazłeś usterkę :-)
Moto oczywiście pali jak trzeba?
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-03-20, 15:05   

Za szybko by było.
Zostało mi złożenie wszystkiego do kupy.
Mam jeszcze jeden chytry plan :chytrusek:
Chcę sprawdzić czy kable WN nie mają przebicia.
Podłączę je na zewnątrz w g starego sposobu z kondensatorem i ręczbym przerywaczem
na wilgotnej ścierce i poiskrzę w ciemności. jak mają przebicie to zaświecą.
Żeby nie było potem ze w deszczu moto będzie kaszlał albo całkiem zdechnie.
Zwłaszcza parę set km od domu. W ub roku w Czarnogórze miałem przejażdżkę 60 km w ulewnej burzy. Bez przygód, i nie chciał bym aby coś takiego mnie spotkało. Tym bardziej ze wszystko mam na wierzchu. Najlepiej było by kupić nowe kable WN na metry i okuć końcówki.
Niestety puki co nie znalazłem markowych kabli na metry. w każdym razie do soboty chcę sie uwinąć.
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-03-20, 23:46   

Niepowodzeń CD.
Brak iskry mimo nowych cewek itd :-( :-(
:-(
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 956
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-03-21, 08:05   

Hmmm - led zapięty równolegle do cewki błyska i nadal nie ma iskry??
Dziwne to trochę
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-03-21, 08:23   

Marecki266 napisał/a:
Hmmm - led zapięty równolegle do cewki błyska i nadal nie ma iskry??
Dziwne to trochę

To było w planie, ale nie wykonałem tej próby.
Najbliższe dni mam zajęte więc postój w diagnozach.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 956
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-03-21, 08:34   

Wiec niestety nie zrozumiałem Cię - byłem przekonany, że sprawdzałeś to. :-(
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-03-21, 10:49   

Jak znajdę dziś godzinkę to spróbuję wymontować moduł. Sczytać symbol może zajrzeć do środka. Wie ktoś gdzie go schowali??
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 956
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-03-21, 10:53   

Zapewne gdzieś za accu poszukaj.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Marcik 1100 


Motocykl: Shadow 1100 1986
Dołączył: 22 Kwi 2017
Posty: 97
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-21, 17:06   

Witam,

Sprawdź iskrę na innych świecach.

Pozdrawiam
Marcin
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-03-22, 09:12   

Inne świece, inne cewki, próba z diodą LED wszystko na nic.
Znalazłem ze do mojego moto i innych ACE że tylko z lat 95, 96 był montowany moduł 30410 MAH 671. Zamiennie może być MAHA502J OKI4405SU
Moduł wymontowany i rozebrany.
Z obudowy sczytałem MAHA 502? OKI4816?
Ciekawostką było to że ze wnętrza wylałem ok 1mll wody :shock: całość wilgotna.
Specem nie jestem ale tranzystory mocy D1071 mierzone na płytce wydają sie OK.
Dziwnie zachowuje się natomiast tranz 1356. też mierzony na płytce.
Muszę go wylutować i dokładnie sprawdzić.
W miedzy czasie pisałem do serwisu Hondy.
Ich odpowiedź: "Moduł 30410-MAH-671 kosztował 2432,00 zł
Niestety ale jest to już część niedostępna"
Alternatywą jest firma z Czech, IGNITECH. Chyba robią moduły albo zamawiają odpowiedniki w HRL W każdym razie moduł dostępny od ręki za 153 EUR. Wszystkie kable mają mieć odpowiednie końcówki kolory etc. Nic tyko wpiąć i odjechać
Nie wiem jednak czy trzyma parametry 1/1. Np. dynamiczny kont wyprzedzenia zapłonu i co tam jeszcze misi umieć robić.
Dziś idziemy do znajomych, a ja po całym tygodniu stresow z iskrą napiję się ciut więcej niż ociupinkę C2H5OH. Od jutra CD przygody. Tak sobie teraz pomyślałem ze może zanim wezmę lutownice rękę to go tylko wysuszę i sprawdzę czy gada?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM