/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o pomoc
Autor Wiadomość
robert1425
[Usunięty]

Wysłany: 2009-03-30, 22:19   Prośba o pomoc

Witam,



Czy jest ktoś z kolegów, kto by mógł podjechać do mnie i pomoc mi się dostać do pompy wody? Z tego co sie zorientowałem wymaga to wyjęcia silnika z ramy.

Niestety sam sobie z tym nie poradzę. Mam jeszcze za małe pojecie na ten temat.

Nie mogę sobie poradzić ze świecącą kontrolka od temperatury. Termostat mam nowy, wszystkie czujniki powymieniane, uszczelka pod głowicą jest ok a kontrolka nadal momentami świeci.

Przyszło mi do głowy, że może pompa wody ma skorodowane łopatki lub może się coś zatarło nie daje odpowiedniego ciśnienia w układzie i płyn za wolno krąży. Wyjechałem w niedziele i mało mnie szlag nie trafił jak zobaczyłem ze znowu się pali kontrolka od temperatury.

Potrzebuje pomocy



Pozdrawiam
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-03-31, 07:39   Re: Prośba o pomoc

robert1425 napisał/a:
Witam,



Czy jest ktoś z kolegów, kto by mógł podjechać do mnie i pomoc mi się dostać do pompy wody? Z tego co sie zorientowałem wymaga to wyjęcia silnika z ramy.

Niestety sam sobie z tym nie poradzę. Mam jeszcze za małe pojecie na ten temat.

Nie mogę sobie poradzić ze świecącą kontrolka od temperatury. Termostat mam nowy, wszystkie czujniki powymieniane, uszczelka pod głowicą jest ok a kontrolka nadal momentami świeci.

Przyszło mi do głowy, że może pompa wody ma skorodowane łopatki lub może się coś zatarło nie daje odpowiedniego ciśnienia w układzie i płyn za wolno krąży. Wyjechałem w niedziele i mało mnie szlag nie trafił jak zobaczyłem ze znowu się pali kontrolka od temperatury.

Potrzebuje pomocy



Pozdrawiam


Czujniki masz oryginalne, o odpowiednich parametrach? A układ wodny masz odpowietrzony? Pompa wody tak łatwo nie pada, łopatki - żeby skorodować - musiałby by chyba być kwasem zalane. Jeśli masz coś nie tak z pompą to przede wszystkim będzie Ci ciekło przez otworek pod spodem pompy. Połóż się pod motocyklem i obejrzyj/oczyść dokładnie pompę. Powinieneś znaleźć na jej korpusie małą dziurkę - jeśli tamtędy nie kapie to pompa jest OK i nie ma się co zastanawiać. Na Twoim miejscu najpierw bym spuścił cały płyn i zalał nowym z dodatkiem odkamieniacza i czyściciela do chłodnic i układów (np. Preston do kupienia na stacjach m.in. Orlenu), wygrzał silnik, spuścił znowu i zalał jeszcze raz nowym płynem i dokładnie odpowietrzył układ. Dopiero potem bym się zastanawiał nad pompą
 
 
darekb 
Darekb


Motocykl: była VT 1100C jest Koga E-Inspire
Wiek: 62
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 306
Skąd: ok Otwocka
Wysłany: 2009-03-31, 08:59   

A wentylator chłodnicy włacza sie?.I czy przypadkiem nie masz zalozonego jakiegos upiekszacza na chłodnice ktory moze byc przyczyna za malego chłodzenia.sprawdz tez czy sama kratka chłodnicy nie jest zasyfiona od zewnątrz 1100 to duzy silnik i wszystko musi byc odetkane zeby jak najmniej sie grzał



Pozdr Darekb
 
 
 
robert1425
[Usunięty]

Wysłany: 2009-03-31, 10:40   

Sprawa wyglada nastepujaco.



Termostat nowy. Czujnik temperatury nowy, czujnik wlaczajacy wentylator nowy.

Chlodnice mialem w domu. Byla czyszczona z zewnatrz. Uklad byl plukany odkamieniaczem.

Na chlodnicy jest zalozona chromowana oslona ale ona chyba nie powinna miec wplywu na chlodzenie. Oslona ma tylko boki z metalu a cala powierzchnia jest z metalowej cienkiej siatki.

Na wolnych obrotach kontrolka sie nie zapala. Motocykl moze chodzic trzy godziny i nic. Natomiast po dodaniu gazu do ok 3 tysiecy obrotow ju sie pali. Zaczyna sie takze palic przy dodawaniu gazu i przy schodzeniu z obrotow podczas jazdy. Gdy tylko sie wcisnie sprzeglo silnik nie ma obciazenia i kontrolka gasnie.

Teraz wymontowalem termostat. Myslalem ze moze jak go wyjme to sie nie bedzie swiecic.

Niestety nic to nie pomoglo i kontrolka po wyjeciu termostatu swieci nadal.
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2009-03-31, 11:23   

Ja bym obstawiał jakieś zwarcie. Odepnij kabel z czujnika i sprawdź czy czasem na wypiętym nie będzie się też włączać.
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
robert1425
[Usunięty]

Wysłany: 2009-03-31, 18:47   

Przewody juz sprawdzalem. Nie znalazlem zadnego zwarcia.

Sprawdze jeszcze raz. Odepne przewod od czujnika i zobacze czy bedzie sie zapalac kontrolka.

W ten sposob jeszcze nie sprawdzalem.
 
 
robert1425
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-02, 09:46   

Witam,



Po zdjeciu kabla z czujnika temperatury kontrolka sie nie zapala.

Odpuszczam temat.

Nie moge sobie poradzic z tym problemem. Wszystkie sugestie z forum sa niestety nietrafione. Nie ma zwarcia na przewodach, wszystkie czujniki nowe. Uklad plukany odkamieniaczem. Problem nadal wystepuje.

Dziekuje wszytkim za wskazowki.

Zostaje z problemem i konczymy temat. Nic wiecej sie nie wymysli.

Jak sie zagotuje, zatrze od temperatury i zepsuje to bede sie martwil.



pozdrawiam
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-04-02, 11:35   

robert1425 napisał/a:
Witam,



Po zdjeciu kabla z czujnika temperatury kontrolka sie nie zapala.

Odpuszczam temat.

Nie moge sobie poradzic z tym problemem. Wszystkie sugestie z forum sa niestety nietrafione. Nie ma zwarcia na przewodach, wszystkie czujniki nowe. Uklad plukany odkamieniaczem. Problem nadal wystepuje.

Dziekuje wszytkim za wskazowki.

Zostaje z problemem i konczymy temat. Nic wiecej sie nie wymysli.

Jak sie zagotuje, zatrze od temperatury i zepsuje to bede sie martwil.



pozdrawiam


Robert, w takim razie jedyne co może być, to to, że czujnik ma inną temperaturę zwarcia, niż mieć powinien. To, że jest nowy i kupiony do tego modelu nie oznacza, że jest dobry. Wystarczy kilka stopni różnicy i będzie Ci się kontrolka załączała. Jedyna możliwość sprawdzenia, to wyciągnięcie czujnika, podłączenie do niego źródła zasilania i odbiornika (np. żarówki) wsadzenia w wodę i podgrzewania wody. Termometrem sprawdzasz temperaturę wody i patrzysz, przy jakiej temperaturze załącza się żarówka.
 
 
robert1425
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-02, 11:55   

Skoro termostat zaczyna sie otwierac przy 82 stopniach, pelne otwarcie przy 95 stopniach. Czujnik wlacza wentylator na chlodnicy przy 95 stopniach i wylacza przy 85 stopniach to skoro swieci sie kontrola od temperatury to znaczy ze czujnik zwiera sie przy ok 95 stopniach. Nie wiem przy ilu stopniach powinna sie zapalac kontrolka od temperatury. Wydaje mi sie ze 95 stopni to za malo.

Zagotuje czujnik dzisiaj i posprawdzam.

Ale juz mam powoli dosyc walki z ta temperatura.
 
 
KrisZbro 


Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 231
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2009-04-02, 12:33   

W moim stary shadole miałem dokładne te same objawy. Jak silnik był rozgrzany i od czasu do czasu załączał się wentylator (szczególnie na światłach) to jak wrzucałem bieg to mignęła kontrolka od temperatury. Czasem się na chwile zaświeciła ale jak ruszyłem to gasła. Temperatura silnika była ok. czujnik też sprawdzałem i był ok. Doszedłem do wniosku że takie zachowanie było spowodowane faktem, iż miałem nieoryginalny licznik i być może był nie z tego modelu.

Ten czujnik to jest chyba termistor więc może układ w liczniku (jakieś tam oporniki) jest uszkodzony i z tego powodu szwankuje.
 
 
robert1425
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-02, 12:47   

Wydaje mi sie ze w liczniku po to jest ta plytka drukowana z elektronika aby zmienic prad z 12V na napiecie potrzebna dla diod.

Roakladalem swoj licznik i takie sa moje przypuszczenia.

Poza zmiana napiecia elektronika w liczniku nie ma nic wspolnego ze swieceniem kontrolki od temperatury. Ale moge sie mylic.
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-04-02, 13:11   

robert1425 napisał/a:
Skoro termostat zaczyna sie otwierac przy 82 stopniach, pelne otwarcie przy 95 stopniach. Czujnik wlacza wentylator na chlodnicy przy 95 stopniach i wylacza przy 85 stopniach to skoro swieci sie kontrola od temperatury to znaczy ze czujnik zwiera sie przy ok 95 stopniach. Nie wiem przy ilu stopniach powinna sie zapalac kontrolka od temperatury. Wydaje mi sie ze 95 stopni to za malo.

Zagotuje czujnik dzisiaj i posprawdzam.

Ale juz mam powoli dosyc walki z ta temperatura.


Właśnie czytam Haynesa do tego modelu. Poniżej tłumaczenie własne z Haynesa:



Lampka zapala się, kiedy płyn chłodzący przekracza temperaturę normalnej pracy. System składa się z czujnika temperatury (przy termostacie), który włącza lampkę kontrolną, mikroprocesor (w prędkościomierzu), który sprawdza obwód pomiędzy czujnikiem a lampką (lampka wyłączona tak długo, jak czujnik i obwód są sprawne) i lampka. Jeśli którykolwiek z elementów jest wadliwy, nie wiesz, czy silnik nie jest przegrzewany. Również wtedy, kiedy lampka się włącza ale się nie wyłącza.



Włącz zapłon i obserwuj lampkę. Powinna zapalić się na kilka sekund a potem zgasnąć. To pokazuje, że układ pomiaru temperatury pracuje prawidłowo. Jeśli lampka nie zapala się lub zapala ale nie gaśnie należy:



1. Najpierw zdejmujemy licznik i sprawdzamy żarówkę.

2. Jeśli żarówka jest OK, włączamy zapłon i mierzymy napięcie pomiędzy czarnym i brązowym kable oraz zielonym i czarnym kablem. Powinno być tam napięcie takie, jakie daje akumulator.

3. Jeśli nie ma napięcia sprawdzamy wszystkie połączenia kabli i same kable na przebicie lub brak kontaktu. Jeśli napięcie jest przechodzimy do następnego punktu

4. Przy włączonym zapłonie mierzymy napięcie pomiędzy czarnym i brązowym kablem oraz pomiędzy zielonym i białym. Powinno być tam napięcie akumulatora przez kilka sekund a później zaniknąć

5. Jeśli nadal nie ma napięcia oznacza to uszkodzenie mikroprocesora - licznik do wymiany.

6. Jeśli napięcie nie zanika oznacza to przebicie na czujniku lub przebicie/uszkodzenie mikroprocesora. sprawdzamy czujnik (idź do punktu 8). Jeśli czujnik jest sprawny a pomiędzy kablami napięcie nie zanika, oznacza to uszkodzony mikroprocesor - licznik do wymiany.

7. Jeśli napięcie pojawia się a potem zanika również sprawdzamy czujnik (następny punkt).

8. Opróżniamy układ chłodzenia

9. Zdejmujemy bak

10. Rozłączamy przewody od czujnika przy termostacie

11. Wyjmujemy czujnik.

12. Wkładamy czujnik do wody i podgrzewamy wodę, przy użyciu termometru i omomierza sprawdzamy wskazania w zależności od temperatury. Czujnik powinien mieć: 130 do 180 omów przy 50 stopniach Celsjusza, 25 do 30 omów przy 100 stopniach Celsjusza. Jeśli czujnik ma inne wartości należy go wymienić.



Jeśli przy pomiarze czujnika otrzymasz wartości jak poniżej, będzie to znaczyło, że dostałeś czujnik od innego modelu:



Dla modelu 1985/1986

104,1 omy przy 60 stopniach Celsjusza, 15,3 oma przy 122 stopniach Celsjusza



Dla modelu od 1997

45 do 57 omów przy 80 stopniach Celsjusza, 14 do 18 omów przy 120 stopniach Celsjusza
 
 
robert1425
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-02, 14:13   

Serdecznie dziekuje kolego za to tlumaczenie.

Tez w jakims manualu wyczytalem ze kontrolka od temperatury powinna sie na chwile zapalic przy wlaczeniu zaplonu. Poniewaz krucho u mnie z angielskim nie bylem do konca pewien tego co czytam.

Generalnie u mnie ta kontrolka nie zapala sie nawet na ulamek sekundy przy przekreceniu kluczyka w stacyjce.



Czeka mnie dzis pracowity wieczor.

Dobrze ze na jutro wzialem w pracy urlop.



Dziekuje jeszcze raz i pozdrawiam
 
 
robert1425
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-03, 09:04   

Chodzi o przewod czarno-brazowy i zielono-czarny. Czyli jedna para przewodow. Czy tak jak jest napisane w punkcie drugim(wynika z niego ze sa to dwie pary przewodow). Czarny z brazowym to jedna para i zielony z czarnym to druga para. Przynajmniej tak to rozumiem.

Mam zdjety licznik i przy kostce podlaczeniowej przy liczniku nie ma przewodow w takich kolorach.

Te przewody to mierzymy w puszcze ktora znajduje sie pod zbiornikiem?
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-04-03, 09:50   

robert1425 napisał/a:
Chodzi o przewod czarno-brazowy i zielono-czarny. Czyli jedna para przewodow. Czy tak jak jest napisane w punkcie drugim(wynika z niego ze sa to dwie pary przewodow). Czarny z brazowym to jedna para i zielony z czarnym to druga para. Przynajmniej tak to rozumiem.

Mam zdjety licznik i przy kostce podlaczeniowej przy liczniku nie ma przewodow w takich kolorach.

Te przewody to mierzymy w puszcze ktora znajduje sie pod zbiornikiem?


Tak, trochę niedokładnie przetłumaczyłem :-) Musisz sparować czarny z brązowym i czarny z zielonym. Ewentualnie zassij sobie Haynesa lub Claymera (jak znajdziesz) i tam gdzieś są schematy okablowania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM