/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
jak podlaczyc tylne swiatla?
Autor Wiadomość
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2019-03-03, 23:18   jak podlaczyc tylne swiatla?

witam kolegow.
jak w tytule mam problem z niby prosta rzecza. Ale po kolei.
zdjalem tylny blotnik, bo mialem lekko przetarte kable . Poprzednik juz je zmienial i byly 3 -2 pradowe i masa.
Niestety nie zaznaczylem jak byly podlaczone pod siedzeniem.
wymienilem cala wiazke na nowe zalozylem blotnik i przystapilem do laczenia.
Pod siedzeniem znalazlem 2 zlaczki z zasilaniem po wlaczeniu swiatel pozycyjnych 1 zlaczke swiatel stopu i zlaczke masy.
Pierwotnie podlaczylem 1 zlaczke pozycyjnych i zlaczke stopu do tylnej lampy, 1 zlaczke pozycyjnych do oswietlenia tablicy- mam ledowa lampke. Mase puscilem przez blotnik.
I tu zaczely sie schodki- po wlaczeniu swiatel caly czas swieci sie lampka od tail light.
Bez swiatel lampka gasnie - ladowanie jest.
Probowalem chyba juz wszystkie mozliwosci przelaczania tych kabelkow ale lampka nie chce zgasnac.
Moze jakies sugestie?
Z gory dzieki.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-03-04, 05:50   

To normalne zjawisko.
Zamontuj tradycyjną żarówkę w miejscu światła STOPu i będzie po problemie.
Przekaźnik TAIL LIGHT jest przewidziany do tradycyjnych żarówek a nie LEDowych.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2019-03-04, 08:03   

Marecki266 napisał/a:
To normalne zjawisko.
Zamontuj tradycyjną żarówkę w miejscu światła STOPu i będzie po problemie.
Przekaźnik TAIL LIGHT jest przewidziany do tradycyjnych żarówek a nie LEDowych.

LEDa mam w oświetleniu tablicy. Ten sam zestaw żarówek był założony przed wymiana kabli i działało OK...
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-03-04, 09:08   

Trochę dziwne to jest, ale skoro wcześniej faktycznie działało poprawnie to widocznie tylko kwestia samych kabelków a że ich tam jest niewiele więc trochę trudno się pomylić.

Masę masz na zielonym kablu i nie ma potrzeby łączenia tego w inne miejsce.
Pozostałe kable:
- pomarańczowy - lewy kierunkowskaz
- jasnoniebieski - prawy kierunkowskaz
- brązowy - pozycja
- zielono-żółty - STOP
- brązowo-czerwony - oświetlenie tablicy rej.

Wszystko wyciągnięte z manuala.

Tego jednak nie bardzo rozumiem:
ttm750 napisał/a:
Pod siedzeniem znalazlem 2 zlaczki z zasilaniem po wlaczeniu swiatel pozycyjnych 1 zlaczke swiatel stopu i zlaczke masy.
Pierwotnie podlaczylem 1 zlaczke pozycyjnych i zlaczke stopu do tylnej lampy, 1 zlaczke pozycyjnych do oswietlenia tablicy- mam ledowa lampke. Mase puscilem przez blotnik.



Używaj proszę polskich znaków diakrytycznych - trochę to ułatwia czasem zrozumienie ;-)
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2019-03-04, 09:51   

Może na starym kablu poprzedni właściciel założył rezystor i dlatego TAIL LIGHT się nie świeciło, a Ty wywaliłeś go razem z całą wiązką.
_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-03-04, 11:13   

Przekaźnik TAIL LIGHT kontroluje sprawność żarówki światła STOPu i też tylnej pozycji (fakt, że to jedna i ta sama żarówka).
Jeśli LEDowa lampka podświetlenia tablicy została podłączona w miejsce światła pozycyjnego to też kontrolka TAIL LIGHT też może świecić.
Ale wówczas po przekręceniu kluczyka w pozycję P to zaświeciłoby się podświetlenie tablicy rejestracyjnej a nie pozycja z tyłu.

Cóż - poczekamy co nam ttm750 odpisze.
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2019-03-04, 13:28   

Marecki266 napisał/a:


Masę masz na zielonym kablu i nie ma potrzeby łączenia tego w inne miejsce.
Pozostałe kable:
- pomarańczowy - lewy kierunkowskaz
- jasnoniebieski - prawy kierunkowskaz
- brązowy - pozycja
- zielono-żółty - STOP
- brązowo-czerwony - oświetlenie tablicy rej.

Wszystko wyciągnięte z manuala.

Tego jednak nie bardzo rozumiem:
ttm750 napisał/a:
Pod siedzeniem znalazlem 2 zlaczki z zasilaniem po wlaczeniu swiatel pozycyjnych 1 zlaczke swiatel stopu i zlaczke masy.
Pierwotnie podlaczylem 1 zlaczke pozycyjnych i zlaczke stopu do tylnej lampy, 1 zlaczke pozycyjnych do oswietlenia tablicy- mam ledowa lampke. Mase puscilem przez blotnik.



Używaj proszę polskich znaków diakrytycznych - trochę to ułatwia czasem zrozumienie ;-)

Będę się starał o literówki. Sorki

Masa w mojej instalacji pod siedzeniem jest czarno-biała.
Oba kierunki przez poprzednika zostały pociągnięte osobnymi przewodami bezpośrednio do lampek.
A'propos złączek - chodzi mi o te okrągłe wtyczki.
Zasilanie świateł pozycyjnych pod siedzeniem pojawia się na 2 zielonych zlączkach, masa na czarno - białym a stop jakiś chyba brązowy.

Po przekręceniu kluczyka włączaja się tylko pozycyjne w przednich kierunkach wszelkie inne światła po wyłączniku.

Jedno co mi jeszcze tylko przychodzi do głowy - masa wcześniej biegła przewodem od złączki do lampy. Może to mieć znaczenie? Teraz leci przez błotnik.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-03-04, 13:50   

Fragmenty oryginalnej instalacji (do złączek) nie mają kolorów takich jak napisałem wyżej?
Ja mam 500'kę i ten schemat, z którego sprawdzałem kolory przewodów nawet o ile pamiętam pokrywał mi się z tym co jest u mnie.
Popatrz na tą wiązkę ale bliżej centralnej części moto - może tam kolory przewodów będą inne?.

Nieoryginalne kierunkowskazy i inne lampki zazwyczaj nie mają takich kolorów przewodów jak w oryginale i często jest to właśnie kombinacja "czarny" i "czarny z białym".
Stąd możesz mieć ten "czarny z białym" połączony z masą.

Masa błotnika o ile jest on poprawnie przykręcony w zasadzie niczym się specjalnie nie różni od tej doprowadzonej ori kablem.
Warunek jeden: jest ciągłość obwodu :-)

Rada prosta: weź schemat i żaróweczkę zamiast miernika w garść o zobacz jak to wygląda.
Żaróweczka czasem bywa przydatniejsza niż miernik przy takim szukaniu ;-)
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2019-03-04, 14:23   

W tej instalacji jest spoooro zmian.
Jak mi tłumaczył jak go kupowałem połączył po Przekaźniku osobne zasilanie do ECU bo dostawało wcześniej tylko 10.5v,tylne kierunki puścił na błotniku, całe kable na tylnym błotniku też były jego roboty bo błotnik jest od Suzuki.
Popatrzę dziś lub jutro po robocie i dam znać co wyszło...
Dzięki za tyle chociaż.
 
 
Marcik 1100 


Motocykl: Shadow 1100 1986
Dołączył: 22 Kwi 2017
Posty: 96
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-04, 18:41   

Witam,

Z tego, co zaobserwowałem u siebie w 1100 1986, kontrolka sprawdza tylko i wyłącznie żarówkę stop/pozycyjne w lampie. Podświetlanie tablicy nie jest kontrolowane przez to magiczne urządzenie, dlatego jak miałeś wcześniej zwykłą żarówkę w lampie, a LED w podświetlaniu tablicy to się nie paliła kontrolka od świateł.

Pozdrawiam
Marcin
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-03-04, 19:17   

Marcik 1100 schematy 500, 700, 750 i 1100 z tamtych lat są zbliżone 😊
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2019-03-04, 21:24   

Marcik 1100 napisał/a:
jak miałeś wcześniej zwykłą żarówkę w lampie, a LED w podświetlaniu tablicy to się nie paliła kontrolka od świateł.

Pozdrawiam
Marcin

To co piszesz w sumie może mieć sens - poprawiłem też mocowanie kontrolek i może coś poruszyłem . Choć z drugiej strony wskaźnik ładowania działał prawidłowo...
Na jutro wieczór dostałem dyspense od żony na dłubanie to dam znać.
Zastanawia mnie wciąż - dlaczego pod siedzeniem są 2 złączki zasilane po włączeniu pozycyjnych świateł?
 
 
Marcik 1100 


Motocykl: Shadow 1100 1986
Dołączył: 22 Kwi 2017
Posty: 96
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-04, 22:22   

Witam,

W naszych Hondach nie ma wskaźnika/kontrolki Ładowania.
Dwie wiązki mogą być dlatego, że jedna zasila podświetlania rejestracji, druga światła pozycyjne w lampie.

Zostaw tę starą żarówkę i po kłopocie, ładowania wystarczy.

Pozdrawiam
Marcin
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-03-04, 22:26   

Cytat:
Choć z drugiej strony wskaźnik ładowania działał prawidłowo...

A skąd u Ciebie wskaźnik ładowania?

Dwie złączki masz pod napięciem bo masz osobno tylną pozycję i osobno podświetlenie tablicy rejestracyjnej. Poczytaj dokładnie wcześniejsze posty.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2019-03-04, 22:46   

Marecki266 napisał/a:

A skąd u Ciebie wskaźnik ładowania?

kiedyś ktoś mi powiedział, że lampka od tail light gasnie, gdy załącza się ładowanie - tak samo jak w aucie. I tak cały czas myslałem...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM