/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatkowe przekaźniki do światła przedniego - czy warto?
Autor Wiadomość
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2019-02-09, 00:00   

No ale te awaryjne to w gratisie miały być, a nie po to, aby mnie dołować ;-)
Faktycznie diody są odwrotnie narysowane, ale dopiero teraz zwróciłem na to uwagę - sorry za pomyłkę. Rozrysowałem sobie ten układ pod kątem wykorzystania tego wyłącznika, a nie wykonania awaryjnych - układ awaryjnych zrobiłem sobie sporo wcześniej, tak że narysowanie diód na schemacie zgodnie z procedurami, było dla mnie nie za bardzo istotne. Ale fakt, byk jest :oops:

Dokładnie, to z tymi diodami przy robieniu sobie świateł awaryjnych, ma być tak::
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
krzynol 


Motocykl: Shadow Spirit VT750C2 RC53 2008
Wiek: 50
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 327
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2019-02-09, 00:34   

nie dołować :D
tylko żeby ktoś inny się nie machnął
na schemacie kierunki nie mają drugiego końca obwodu...
przy założeniu, że idą do masy to diody są ok
_________________
Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-02-09, 09:38   

Zibi665 - od dołowania kogokolwiek jestem baaaardzo daleki.
Temat załozyłem by poznać Waszą opinię i mam też nadzieję, że może ktoś inny czytający ten temat też skorzysta z informacji tutaj zawartych 😊

Po Waszych uwagach zdecydowałem faktycznie dać osobny przełącznik na kierownice do lamp LB, które będą załączane niezależnie od świateł głównych.
Dałem na LB przekaźnik ale pozostałem jednak przy kwestii przekaźnika do świateł mijania.
Udało się upchać 3 przekaźniki z podstawami miedy accu a tylnym błotnikiem.
Troche może dostęp do tych bezpieczników nie będzie zbyt wygodny ale cóż - trzeba iść czasem na kompromis 😉
Fakt, że musiałem puścić dodatkową wiązkę z kilkoma przewodami pod zbiornikiem ale tyle energii bezprzewodowo nie bardzo da się przesłać 😄

Swoją drogą to oprawkę żarówki głównej musiałem wymienić bo była trochę luźna i przegrzana
 
 
Johan 
Janusz


Motocykl: Był Spirit 1100 C, jest FJR 1300 2006 Rp13
Wiek: 54
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 739
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-02-10, 11:09   

Marecki266 napisał/a:
Udało się upchać 3 przekaźniki z podstawami


Zamiast samochodowych lepiej zastosować coś takiego:
https://nowyelektronik.pl/index.php?id_product=83671&controller=product
lub:
https://inelsc.pl/pl/p/Przekaznik-samochodowy-12VDC-25A-HFKD-012-2ZST-podwojny%2C-HONGFA-odp.-V23084-C200.../7457
Trzeba polutować, ale zajmuje mało miejsca i jest 100% hermetyczny, cewki pobierają mikroskopijny prąd i można zastosować jakieś malutkie finezyjne włączniki.
_________________
Trahit sua quemque voluptas....
 
 
Dżej dżej 

Motocykl: VT700C, GL500, GL1500CF
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1071
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-02-10, 16:32   

Dość dobrze przekaźniki upycha się w obudowie reflektora. Zwykle jest tam sporo miejsca.
W VT700 przekaźnik do lightbarów miałem właśnie tam.
_________________
___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-02-10, 18:06   

Hmmmm - w lampie???
Trochę ciasnawo tam jest tym bardziej, że są tam łączenia przewodów z kilku wiązek więc jest tam „niezłe siano” 😉
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Dżej dżej 

Motocykl: VT700C, GL500, GL1500CF
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1071
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-02-10, 19:54   

Może to kwestia indywidualna i zależy od modelu. U mnie się mieścił. Sterowanie przekaźnika miałem prosto z lampy.
_________________
___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-02-10, 20:53   

Ja mam nieoryginalną lampę bo ta prostokątna niekoniecznie mi się podobała i cieszę się, że chociaż te wiązki i złącza udało się upchać 😉
Może faktycznie u Ciebie było jakoś „przestronniej” w lampie 😊


Moje_moto_dzisiaj
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-03-13, 22:55   

Witam!
Dzisiaj dłubałem nieco przy moto i tak naszło mnie zmierzyć napięcie na żarówce reflektora głównego.
Akurat moto pracowało na wolnych obrotach i na jednym włóknie miałem 13.95V a na drugim 13.03V
Oczywiście logiczne, że to wyższe napięcie było na włóknie zasilonym przez przekaźnik :-)
Teraz niech ktoś policzy o ile zmienia się wielkość strumienia światła przy zmianie napięcia zasilającego o te 0.9V ;-)

Tak więc wniosek nasuwa się jeden: warto chyba jednak zainwestować w te dodatkowe przekaźniki i cieszyć się lepszym oświetleniem oraz żywotnością elementów instalacji.
 
 
krzynol 


Motocykl: Shadow Spirit VT750C2 RC53 2008
Wiek: 50
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 327
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2019-03-14, 20:33   

przymierzę się do tego tematu w którymś filmie
_________________
Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM