/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatkowe przekaźniki do światła przedniego - czy warto?
Autor Wiadomość
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 947
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-02-07, 12:55   Dodatkowe przekaźniki do światła przedniego - czy warto?

Witam!
Z racji montażu lightbar'a zamontowałem dodatkowy przekaźnik aby odciążyć styk włącznika świateł drogowych.
W zasadzie to ten dodatkowy przekaźnik zasila jednocześnie światło drogowe i lightbar.
Zdaję sobie sprawę, że instalacja jest po 30+ latach użytkowania w stanie "takim sobie" i naszła mnie myśl czy nie byłoby zasadne zastosowanie też przekaźnika na zasilaniu światła mijania?
Jak myślicie - czy warto go zastosować?

Pozdrawiam!
Marek

P.S. kwestię prawną jednoczesnej pracy lightbara i drogowych tymczasowo pomińmy.
 
 
krzynol 


Motocykl: Shadow Spirit VT750C2 RC53 2008
Wiek: 50
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 327
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2019-02-07, 14:33   

a jkie żarówki są w LB?
_________________
Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 947
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-02-07, 16:03   

Oryginalnie H3 55W ale docelowo jakieś ciepłe ledy chciałbym tam wrzucić.
Z bilansu mocy te dodatkowe 110W na LB to mało nie będzie dla alternatora - muszę porobić troche pomiarów i zobaczę jak to wyjdzie.
Tymczasowo brałem pod uwagę też opcję zamontowania na LB żarówek H3 35W
Chciałbym aby przy tych przynajmniej np 2000RPM już accu był ładowany po włączeniu świateł drogowych.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
krzynol 


Motocykl: Shadow Spirit VT750C2 RC53 2008
Wiek: 50
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 327
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2019-02-07, 16:33   

czyli do długich i LB 150W łącznie to kilkanaście A, czyli przekaźnik wskazany
ale do mijania? przy 4-5A nie koniecznie, ale zawsze można czemu nie?
_________________
Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 947
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-02-07, 18:13   

Wiesz .... jak montuję jeden to drugi obok dać to nie jest wielki kłopot 😉
Do tego tylko jeszcze dwa dodatkowe kabelki i po kłopocie.
Wstępnie zmieszczę je między accu a tylnym błotnikiem.
I tak mam tam już jeden wrzucony od załączania grzanych manetek oraz ”akcesoriów” w postaci jednego podwójnego gniazda USB.
Niestety - miejsca mam trochę za mało aby 3 sztuki w jednym szeregu zmieścić wraz z bezpiecznikami.
 
 
krzynol 


Motocykl: Shadow Spirit VT750C2 RC53 2008
Wiek: 50
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 327
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2019-02-07, 19:30   

no cóż to już kwestia mechaniczna co sie da upchać
ja mam tylko jeden do gniazda zapalniczki na kierze
_________________
Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 947
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-02-07, 21:13   

Cóż - specjalnie nadwyżki miejsca na takie dodatkowe zabawki tutaj nie ma i nie zmienimy tego.
Jedyna sensowna wolna przestrzeń to okolice accu, gdzie w zasadzie też zbyt wiele miejsca nie ma.
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2019-02-08, 11:57   

Jak to masz wykombinowane? - LB świecą Ci z długimi?
Zostaw sobie oświetlenie w sensie ,,długie i krótkie'' bez kombinowania - konstruktorzy Hondy tak to wymyślili w oryginale, żeby wszystko było O.K. i z tego co wiem - się to sprawdza.

- Podłącz LB bezpośrednio z aku za pomocą przekaźnika, a zasilanie owego przekaźnika podepnij pod ,,plus'' już po stacyjce, co byś sterowanie lightbarów miał dopiero po przekręceniu kluczyka - no i dodatkowy przełącznik oczywiście na kierę gdzieś musisz upchać, aby Ci to wszystko dobrze hulało.
Poniżej masz prosty schemat jak sobie to połączyć - same lightbary to prawa strona, po lewej światła awaryjne, gdybyś jeszcze chciał sobie zainstalować.



Wszystko podpięte z takim wyłącznikiem:



Nie tani ten przełącznik https://smwproject.com/akcesoria-motocyklowe/przelacznik-podwojny/
... ale z powodzeniem mozna zastąpić go jakimś zwykłym wyłącznikiem - nie koniecznie z diodą
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 947
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-02-08, 14:36   

Obrazki coś nie chcą mi hulać ale to nie problem - nie takie schematy z głowy się rysowało ;-)
Ale dzięki za sugestię - wezmę to pod uwagę :-)
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2019-02-08, 14:59   

Marecki266 napisał/a:
Obrazki coś nie chcą mi hulać
Dziwne - u mnie i na PC i na androidzie hulają.
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 947
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-02-08, 16:20   

U mnie na PC (na dwóch różnych przeglądarkach) i na IOs nie wyświetla się.
Sprawdzę to jeszcze później będąc w domu
 
 
Robercik 


Motocykl: Shadow 125 -> Shadow VLX 600
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 326
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2019-02-08, 16:46   

Dorzucę jeszcze Firefoxa 64.0. Linux. Fedora 29. Obrazków brak.
_________________
Primum non nocere
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2019-02-08, 16:52   

No co ja Wam chłopaki poradzę? - jedynie link do obrazka mogę zapodać :->
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 947
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-02-08, 21:23   

Teraz udało mi się zobaczyć schemat.
Moim zdaniem diody idące do kierunkowskazów są odwrotnie narysowane 😉
 
 
krzynol 


Motocykl: Shadow Spirit VT750C2 RC53 2008
Wiek: 50
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 327
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2019-02-08, 21:39   

ewidentnie :D
_________________
Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM