Lagi Honda Sabre
Odpowiedz do tematu

: Lagi Honda Sabre
Cześć, Honda Sabre 1100 2007 rok. Chciałbym wymienić olej w lagach, posiadam serwisów-kę ale w angielski.
1) moto na podnośnik
2) zdjąłem koło
3) w jednej ladze śrubę od dołu udało się odkręcić druga obraca się z tuleją
Czy jak wyjmę całą lagę z zawieszenia i rozbiorę, będę mógł odkręcić tą śrubę? W serwisów-kach opisano jaki olej i jaka wysokość od górnej ścianki czy może ktoś na forum może podpowiedzieć ile ml wlać.
https://www.fotosik.pl/zd...wUvo8_nXO~V2E7S

:
A w jakim celu odkrecasz śruby u dołu? To nie są korki spustowe!

:
adam3911 napisał/a:

A w jakim celu odkrecasz śruby u dołu? To nie są korki spustowe!

Adam, no proszę Cię . No powiedz.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Masz rację to nie są korki spustowe, chcę wymienić olej. Rozebrać lagi i przemyć naftą lub ropą, i boję się że później mogę mieć kłopot z odkręceniem. Na różnym forum różnie opisują, najczęściej opis jest taki żeby rozebrać wszystko przemyć, założyć nowe uszczelniacze sprawdzić tuleje, skręcić część dolać oleju, włożyć sprężynę i nakręcić nakrętkę górną.

:
Todek napisał/a:
adam3911 napisał/a:

A w jakim celu odkrecasz śruby u dołu? To nie są korki spustowe!

Adam, no proszę Cię . No powiedz.


A cóż Todziu ja mogę ci powiedzieć :-)
Po wyjęciu sprężyny musisz w środku zablokować tą tuleje. Czymkolwiek, pretem,. Nie potrzeba siły.

:
Dziękuję za wiadomość

:
Łatwiej je odkręcić jak jeszcze są sprężyny. Tzn odkręcanie lepiej zacząć od dołu.
Ja zacząłem od góry i też tak miałem jak ty.

:
Też tak myślę że łatwiej poluzować śrubę jak lagi są zamocowane w motocyklu. Po rozkręceniu musiałem przycisnąć goleń drewnianym kijem, od miotły zaokrągloną końcówką. Udało się odkręcić. Motocykl posiadam ok dwa lata, poprzedni właściciel powiedział że motocykl jest po małym poślizgu. Kierownica jest inna założona,lampa też, licznik od Yamaha XVS 650 Drag Star.
Ogranicznik skrętu jest lecz delikatnie naruszony. Po rozebraniu Lag zobaczyłem że też coś było kombinowane,może być tłoczysko inne lub rura nośna jest chyba dłuższa albo tuleja dystansowa jest za krótka, dlatego że podłoży za tuleją dystansową tuleje ok 3.5 cm. Sprężyna ma wymiar jak w serwisów-ce . Sprężyny odwrotnie założone gęstym zwojem do góry, w jednej ladze mniej oleju ok 30 ml niż w drugiej. Wycieków wcześniej nie było. Chciałem zmierzyć rurę i tuleje ale zakręciłem się i poskładałem wszystko i zalałem olejem :omg:
OLEJ DO TELESKOPÓW MOTUL FORK OIL EXPERT 10W 1L PÓŁSYNTETYCZNY
Lagi założone, dzisiaj przejażdżka ok 20 km. Czuć różnice, lepiej pracują podczas hamowania, podczas jazdy płynniej się jedzie po nierównej nawierzchni. Wcześniej miałem wrażenie jak by nie było wcale oleju.

:
Super :)

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group