vt 800c spalanie oleju |
Autor |
Wiadomość |
GrzegorzKorzen
Motocykl: shadow VT800C 1988
Dołączył: 17 Gru 2018 Posty: 8 Skąd: Meksyk
|
Wysłany: 2019-01-09, 04:08 vt 800c spalanie oleju
|
|
|
Witam, od momentu zakupu shadowki 800 1988 zrobiłem około 1500 km i zauwazyłem ze bierze dość sporo oleju, mniej wiecej 700 ml na 1000 km. Zadnych wycieków nie zaobserwowałem. Wychodzi na to że zużyły się pierscienie. Motor ma przejechane 20100 mil (32 160 km).
Warto wymieniać pierścienie? Takie zużycie oleju jest nie do przyjęcia, czy przy takim przebiegu mozna przymknąć na to oko? Dolewać oleju czy lepiej usiąść i sie rozpłakac? Co sądzicie?
Pozdrawiam Grzegorz |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2019-01-09, 07:19
|
|
|
GrzegorzKorzen napisał/a: | Warto wymieniać pierścienie? Takie zużycie oleju jest nie do przyjęcia, czy przy takim przebiegu mozna przymknąć na to oko? Dolewać oleju czy lepiej usiąść i sie rozpłakac? Co sądzicie?
|
Ja bym tego nie rozpatrywał w kategorii "czy warto". Jest usterka i trzeba ją usunąć. Może to pierścienie, może uszczelniacze zaworowe, najpierw trzeba ustalić przyczynę. Inną sprawą może być dostępność części zamiennych. |
_________________ <-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1 |
|
|
|
|
As Kier
Andrzej
Motocykl: VT 800
Wiek: 52 Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 678 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
leonek1987
Motocykl: Honda Shadow VT 700 C
Wiek: 36 Dołączył: 05 Lut 2018 Posty: 22 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-01-09, 21:21
|
|
|
Zmiana oleju nic nie pomoże ja też żeby wyciszyć hydrauliczny popychacz zalałem 15w50 i pomagało do momentu aż silnik się rozgrzał. Potem znowu to samo. W końcu po rozmowie z Marudą odwiozłem moto trzeba było wymienić trochę rzeczy ale teraz silnik tylko syczy a olej taki jak fabryka zaleca 10w40 motul. Według takiego rozumowania to może od razu doktora zalać ten jest dopiero gęsty. Jest zima jest czas można coś działać. |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2019-01-10, 20:22
|
|
|
Przy takim poborze oleju zgłaszaj się do Marudy im szybciej tym lepiej bo o terminy u niego coraz trudniej |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-11, 09:17
|
|
|
Matrix napisał/a: | Przy takim poborze oleju zgłaszaj się do Marudy im szybciej tym lepiej bo o terminy u niego coraz trudniej |
Ty się módl, żeby Maruda w delegację nie pojechał do kolegi do tego Meksyku,
bo połowa Polski wyjedzie w tym roku w lipcu na drogi ;) |
_________________ kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA |
|
|
|
|
As Kier
Andrzej
Motocykl: VT 800
Wiek: 52 Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 678 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
efish
Maciek
Motocykl: Honda ST1100
Wiek: 47 Dołączył: 18 Sty 2017 Posty: 176 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-01-11, 21:53
|
|
|
Pisz do Marudy, bo wcześniej czy później będziesz musiał do niego uderzyć. Moja 700 z 85r nie bierze nawet grama oliwy. |
_________________ Pozdrawiam
Maciek
I want to break free !
|
|
|
|
|
GrzegorzKorzen
Motocykl: shadow VT800C 1988
Dołączył: 17 Gru 2018 Posty: 8 Skąd: Meksyk
|
Wysłany: 2019-05-06, 07:14
|
|
|
Wyremontowałem silnik, zostały zmienione pierścienie i uszczelniacze zaworowe. Mechanik stwierdził ze problem w moim silniku był w tym ze cylinder się spolerowal, ścianki były gładkie i przez to pierścienie nie trzymały dobrze oleju. Papierem ściernym przeleciał cylindry i wszystko złożył.
Problem jest taki ze nadal bierze olej! Silnik na dotarciu, zrobiłem 300 km i musiałem dolać pół litra oleju. Dymu jak nie było przed remontem tak nadal nie ma. Przez te 300 km kręciłem do 3,5 tys obrotów max.
Co jest przyczyna usterki? Jest możliwe ze pierścienie na dotarciu nie trzymają jeszcze i jak się dotrzeć to będą trzymać ? |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 971 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-05-06, 07:59
|
|
|
GrzegorzKorzen - coś ten twój mechanik chyba naściemniał z tym cylindrem że się „spolerował” i trzeba było go matowić papierem.
A jaki mechanik to i taka naprawa
Jeśli cylinder jest owalny powyżej normy (a powinien to zmierzyć!) to żadne tarcie papierem go nie wyprostuje.
W takim wypadku pierścienie nigdy się nie ułożą do kształtu cylindra.
Zakladam też, że robiąc remont wymienił cały komplet uszczelnień?
Uwierz mi, że widziałem już różnych partaczy więc mało co mnie zaskoczy |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
iko01
Motocykl: Honda Shadow 750 Aero 2004
Wiek: 38 Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 127 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 2019-05-06, 13:34
|
|
|
Jeszcze nie slyszalem zeby cilinder papierem atakowac.. Jak cos to mozna sie w honowanie pobawic ,ale to juz zabawa a tak na prawde pomaga wymiana cylindra tloka i pierscieni :) , lub szlif cylindra i nadwymiarowy tlok + pierscienie. |
_________________ i will never fall again |
|
|
|
|
Hydrant
Motocykl: Honda VT1100 C2 ACE 1996r
Wiek: 46 Dołączył: 12 Kwi 2017 Posty: 105 Skąd: NBR
|
Wysłany: 2019-05-06, 16:24
|
|
|
Zrób próbę olejową. |
|
|
|
|
GrzegorzKorzen
Motocykl: shadow VT800C 1988
Dołączył: 17 Gru 2018 Posty: 8 Skąd: Meksyk
|
Wysłany: 2019-05-06, 19:33
|
|
|
A co jesli to faktycznie wina oleju i powinienem lac gesciejszy olej ? Klimat tutaj w meksyku jest bardzo goracy, te 400 km po remoncie zrobilem w temperaturach 30.35 stopni. Leje 10w40, co jesli naleje 20w50?
|
|
|
|
|
Hydrant
Motocykl: Honda VT1100 C2 ACE 1996r
Wiek: 46 Dołączył: 12 Kwi 2017 Posty: 105 Skąd: NBR
|
Wysłany: 2019-05-06, 19:50
|
|
|
Piszesz z Meksyku? |
|
|
|
|
Hydrant
Motocykl: Honda VT1100 C2 ACE 1996r
Wiek: 46 Dołączył: 12 Kwi 2017 Posty: 105 Skąd: NBR
|
Wysłany: 2019-05-06, 19:53
|
|
|
GrzegorzKorzen napisał/a: | A co jesli to faktycznie wina oleju i powinienem lac gesciejszy olej ? Klimat tutaj w meksyku jest bardzo goracy, te 400 km po remoncie zrobilem w temperaturach 30.35 stopni. Leje 10w40, co jesli naleje 20w50?
Obrazek |
Raczej nie wina oleju. Układ chłodzenia ma za zadanie utrzymywanie optymalnej temperatury pracy silnika. Nie zależnie od temperatury otoczenia. |
|
|
|
|
|