/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
vt 800c spalanie oleju
Autor Wiadomość
GrzegorzKorzen 

Motocykl: shadow VT800C 1988
Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 8
Skąd: Meksyk
Wysłany: 2019-01-09, 04:08   vt 800c spalanie oleju

Witam, od momentu zakupu shadowki 800 1988 zrobiłem około 1500 km i zauwazyłem ze bierze dość sporo oleju, mniej wiecej 700 ml na 1000 km. Zadnych wycieków nie zaobserwowałem. Wychodzi na to że zużyły się pierscienie. Motor ma przejechane 20100 mil (32 160 km).

Warto wymieniać pierścienie? Takie zużycie oleju jest nie do przyjęcia, czy przy takim przebiegu mozna przymknąć na to oko? Dolewać oleju czy lepiej usiąść i sie rozpłakac? Co sądzicie?

Pozdrawiam Grzegorz
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 854
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2019-01-09, 07:19   

GrzegorzKorzen napisał/a:
Warto wymieniać pierścienie? Takie zużycie oleju jest nie do przyjęcia, czy przy takim przebiegu mozna przymknąć na to oko? Dolewać oleju czy lepiej usiąść i sie rozpłakac? Co sądzicie?

Ja bym tego nie rozpatrywał w kategorii "czy warto". Jest usterka i trzeba ją usunąć. Może to pierścienie, może uszczelniacze zaworowe, najpierw trzeba ustalić przyczynę. Inną sprawą może być dostępność części zamiennych.
_________________
<-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1
 
 
As Kier 
Andrzej


Motocykl: VT 800
Wiek: 51
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 674
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-01-09, 20:39   

Zmień olej na 15w50. Gdziś na trasie spotkałem kolesia , co lał 20w50. Im gęstrzy olej, tym mniej bierze. Jak rozbierzesz silnik, to zaraz łańcuszek trzeba wymienić itp.
_________________
https://picasaweb.google.com/104871315617673423256/MojaHondaVT800
 
 
leonek1987 

Motocykl: Honda Shadow VT 700 C
Wiek: 36
Dołączył: 05 Lut 2018
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-01-09, 21:21   

Zmiana oleju nic nie pomoże ja też żeby wyciszyć hydrauliczny popychacz zalałem 15w50 i pomagało do momentu aż silnik się rozgrzał. Potem znowu to samo. W końcu po rozmowie z Marudą odwiozłem moto trzeba było wymienić trochę rzeczy ale teraz silnik tylko syczy a olej taki jak fabryka zaleca 10w40 motul. Według takiego rozumowania to może od razu doktora zalać ten jest dopiero gęsty. Jest zima jest czas można coś działać.
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-01-10, 20:22   

Przy takim poborze oleju zgłaszaj się do Marudy im szybciej tym lepiej bo o terminy u niego coraz trudniej :mrgreen:
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-11, 09:17   

Matrix napisał/a:
Przy takim poborze oleju zgłaszaj się do Marudy im szybciej tym lepiej bo o terminy u niego coraz trudniej :mrgreen:


Ty się módl, żeby Maruda w delegację nie pojechał do kolegi do tego Meksyku,
bo połowa Polski wyjedzie w tym roku w lipcu na drogi ;)
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
As Kier 
Andrzej


Motocykl: VT 800
Wiek: 51
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 674
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-01-11, 10:18   

Meksyk to potoczna nazwa dzielnicy w Białymstoku. Mamy tu Meksykański Klub Motocyklowy. Zapraszam.
_________________
https://picasaweb.google.com/104871315617673423256/MojaHondaVT800
 
 
efish 
Maciek


Motocykl: Honda ST1100
Wiek: 47
Dołączył: 18 Sty 2017
Posty: 176
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-01-11, 21:53   

Pisz do Marudy, bo wcześniej czy później będziesz musiał do niego uderzyć. Moja 700 z 85r nie bierze nawet grama oliwy.
_________________
Pozdrawiam
Maciek


I want to break free !
 
 
GrzegorzKorzen 

Motocykl: shadow VT800C 1988
Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 8
Skąd: Meksyk
Wysłany: 2019-05-06, 06:14   

Wyremontowałem silnik, zostały zmienione pierścienie i uszczelniacze zaworowe. Mechanik stwierdził ze problem w moim silniku był w tym ze cylinder się spolerowal, ścianki były gładkie i przez to pierścienie nie trzymały dobrze oleju. Papierem ściernym przeleciał cylindry i wszystko złożył.

Problem jest taki ze nadal bierze olej! Silnik na dotarciu, zrobiłem 300 km i musiałem dolać pół litra oleju. Dymu jak nie było przed remontem tak nadal nie ma. Przez te 300 km kręciłem do 3,5 tys obrotów max.

Co jest przyczyna usterki? Jest możliwe ze pierścienie na dotarciu nie trzymają jeszcze i jak się dotrzeć to będą trzymać ?
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-05-06, 06:59   

GrzegorzKorzen - coś ten twój mechanik chyba naściemniał z tym cylindrem że się „spolerował” i trzeba było go matowić papierem.
A jaki mechanik to i taka naprawa :-(
Jeśli cylinder jest owalny powyżej normy (a powinien to zmierzyć!) to żadne tarcie papierem go nie wyprostuje.
W takim wypadku pierścienie nigdy się nie ułożą do kształtu cylindra.
Zakladam też, że robiąc remont wymienił cały komplet uszczelnień?
Uwierz mi, że widziałem już różnych partaczy więc mało co mnie zaskoczy :cry:
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
iko01 

Motocykl: Honda Shadow 750 Aero 2004
Wiek: 38
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 127
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-05-06, 12:34   

Jeszcze nie slyszalem zeby cilinder papierem atakowac.. Jak cos to mozna sie w honowanie pobawic ,ale to juz zabawa a tak na prawde pomaga wymiana cylindra tloka i pierscieni :) , lub szlif cylindra i nadwymiarowy tlok + pierscienie.
_________________
i will never fall again
 
 
Hydrant 


Motocykl: Honda VT1100 C2 ACE 1996r
Wiek: 46
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 105
Skąd: NBR
Wysłany: 2019-05-06, 15:24   

Zrób próbę olejową.
 
 
GrzegorzKorzen 

Motocykl: shadow VT800C 1988
Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 8
Skąd: Meksyk
Wysłany: 2019-05-06, 18:33   

A co jesli to faktycznie wina oleju i powinienem lac gesciejszy olej ? Klimat tutaj w meksyku jest bardzo goracy, te 400 km po remoncie zrobilem w temperaturach 30.35 stopni. Leje 10w40, co jesli naleje 20w50?

 
 
Hydrant 


Motocykl: Honda VT1100 C2 ACE 1996r
Wiek: 46
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 105
Skąd: NBR
Wysłany: 2019-05-06, 18:50   

Piszesz z Meksyku?
 
 
Hydrant 


Motocykl: Honda VT1100 C2 ACE 1996r
Wiek: 46
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 105
Skąd: NBR
Wysłany: 2019-05-06, 18:53   

GrzegorzKorzen napisał/a:
A co jesli to faktycznie wina oleju i powinienem lac gesciejszy olej ? Klimat tutaj w meksyku jest bardzo goracy, te 400 km po remoncie zrobilem w temperaturach 30.35 stopni. Leje 10w40, co jesli naleje 20w50?

Obrazek


Raczej nie wina oleju. Układ chłodzenia ma za zadanie utrzymywanie optymalnej temperatury pracy silnika. Nie zależnie od temperatury otoczenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM