Moduł zapłonowy do Sabre c2 |
Autor |
Wiadomość |
Kuba80
Motocykl: VT1100 C2 Sabre 2004
Wiek: 43 Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 116 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-09-08, 11:56 Moduł zapłonowy do Sabre c2
|
|
|
No i zachciało mi się usprawnień. Zaczęło się od tego, że zostawiłem włączone grzane manetki i rozładowały akumulator.
Naczytałem się, że trzeba "przez przekaźnik" i "pod stacyjkę" podpiąć, no to dałem do lokalnego elektromechanika motocyklowego. Tak ma napisane na szyldzie. Ja się na tym nie znam.
Wszystko ładnie zrobił, faktycznie manetki teraz nie działają bez zapłonu. Niestety, od tej modyfikacji już 3 raz ładuję akumulator, bo moto po 2 tygodniach stania rozładowuje NOWY akumulator :(
Wstępna diagnoza mojego zaufanego, stałego mechanika - ingerencja mogła uszkodzić moduł zapłonowy.
Pytanie do kolegów - gdzie szukać modułu zapłonowrego do Sabre rocznik 2004 silnik vt1100 c2 i na jaki cios finansowy się szykować? |
_________________ Don't be a fag! https://www.youtube.com/watch?v=T2ZZW2xfb6E |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2018-09-08, 14:25
|
|
|
Może lepiej żeby diagnozę stawiał elektryk. Poszukaj kompetentnego fachowca zamiast opierać się na wydumanych diagnozach. |
_________________ <-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1 |
|
|
|
|
Kuba80
Motocykl: VT1100 C2 Sabre 2004
Wiek: 43 Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 116 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
Rafał
Rafał
Motocykl: ST 1300 Pan European '10
Wiek: 49 Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 334 Skąd: Kobiernice / SBI
|
Wysłany: 2018-09-08, 17:23
|
|
|
zgadzam się :) Najpierw diagnoza...
na szybko znalazłem:
http://www.shadow.org.pl/...pic.php?t=25183
poszukaj jaszcze na forum - jest tego trochę
kiedyś wymieniałem moduł w VT 1100 sabre - może uda mi się znaleźć namiary na takowy
(padł mi wtedy też alternator :( ) |
_________________ Java 350 TS --> Honda VT 1100 C2 Sabre -- > Honda ST 1300 Pan European |
|
|
|
|
Kuba80
Motocykl: VT1100 C2 Sabre 2004
Wiek: 43 Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 116 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
Rafał
Rafał
Motocykl: ST 1300 Pan European '10
Wiek: 49 Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 334 Skąd: Kobiernice / SBI
|
Wysłany: 2018-09-08, 21:09
|
|
|
jejku - czytając twój opis usterki pomyślałem o module regulacji napięcia a nie zapłonowym. To właśnie z nim miałem problem w moim moto. Sorki jeśli namieszałem, ale jeżeli masz problem z brakiem prądu a nie pracą silnika - to diagnozuj w tym kierunku. |
_________________ Java 350 TS --> Honda VT 1100 C2 Sabre -- > Honda ST 1300 Pan European |
|
|
|
|
Marcik 1100
Motocykl: Shadow 1100 1986
Dołączył: 22 Kwi 2017 Posty: 97 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-09-09, 00:20
|
|
|
Czytając twój opis, kierowałbym się do mechanika, który podłączył przekaźnik, przypuszczam, że mógł podłączyć przekaźnik w taki sposób, że po wyłączeniu zapłonu przekaźnik pracuje (magicy się zdarzają).
Jak dobrze pamiętam, po wyłączeniu "kluczyka" na do moduł nie dostaje się napięcie, więc nie może rozładować akumulatora.
Ewentualnie przyczyny szukaj w regulatorze napięcia, który padł.
Możesz sprawdzić, jaki jest pobierany na postoju prąd z akumulatora i odłączać poszczególne elementy, aby zweryfikować, co rozładowuje akumulator.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
zeza
morderca żelazaiopon
Motocykl: VT 750 C5 05 i F6C 97
Wiek: 55 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 1055 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2018-09-09, 13:08 Re: Moduł zapłonowy do Sabre c2
|
|
|
Kuba80 napisał/a: | No i zachciało mi się usprawnień. Zaczęło się od tego, że zostawiłem włączone grzane manetki i rozładowały akumulator.
........ już 3 raz ładuję akumulator, bo moto po 2 tygodniach stania rozładowuje NOWY akumulator :(
Wstępna diagnoza mojego zaufanego, stałego mechanika - ingerencja mogła uszkodzić moduł zapłonowy.
|
Nie znam się , ale się wypowiem
Miałem podobnie. Nowy akumulator Yuasa, zostawiłem moto na światłach, rozładowałem kompletnie. Potem już nigdy "nie trzymał". po paru dniach od ładowania nie szło zapalić. |
_________________ Podobno żadna praca nie hańbi - oprócz fizycznej. |
|
|
|
|
Kuba80
Motocykl: VT1100 C2 Sabre 2004
Wiek: 43 Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 116 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-09-10, 13:19
|
|
|
Marcik 1100 napisał/a: | Czytając twój opis, kierowałbym się do mechanika, który podłączył przekaźnik, przypuszczam, że mógł podłączyć przekaźnik w taki sposób, że po wyłączeniu zapłonu przekaźnik pracuje (magicy się zdarzają).
Jak dobrze pamiętam, po wyłączeniu "kluczyka" na do moduł nie dostaje się napięcie, więc nie może rozładować akumulatora.
Ewentualnie przyczyny szukaj w regulatorze napięcia, który padł.
Możesz sprawdzić, jaki jest pobierany na postoju prąd z akumulatora i odłączać poszczególne elementy, aby zweryfikować, co rozładowuje akumulator.
Pozdrawiam |
Dokładnie tak to wygląda, że coś wyciąga prąd podczas postoju, bez włączonego zapłonu, bez kluczyka w stacyjce. Po naładowaniu akumulatora odpaliła od razu, więc moduł zapłonu czy tam cewka nie dostała w dupę. Wczoraj moto jeździł, silnik nie gasł, nie dławił się. Silnik po zgaszeniu odpalał normalnie z przycisku rozrusznika.
Być może, jak piszesz - to źle podłączony przekaźnik i regulator napięcia ucierpiał. |
_________________ Don't be a fag! https://www.youtube.com/watch?v=T2ZZW2xfb6E |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2018-09-10, 16:59
|
|
|
Skąd przypuszczenie że padł regulator? Lub moduł? Z wywodów wynika jedynie że rozładowuje się akumulator. |
|
|
|
|
Alabaster
Maciej
Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 52 Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 2818 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-09-10, 18:18
|
|
|
Marcik 1100 napisał/a: |
Możesz sprawdzić, jaki jest pobierany na postoju prąd z akumulatora i odłączać poszczególne elementy, aby zweryfikować, co rozładowuje akumulator.
|
Na start to chyba najprostsze i najskuteczniejsze na początek |
_________________ Silnik, dwa koła i mina wesoła |
|
|
|
|
Kuba80
Motocykl: VT1100 C2 Sabre 2004
Wiek: 43 Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 116 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-09-11, 12:45
|
|
|
Próbowałem tego zgodnie z procedurą z serwisówki. Wyszło 0mA.
Nie jestem specjalistą, ale moją uwagę zwrócił fakt, że w serwisówce Hondy do VT1100c2 (wydanie z lutego 2000) jest podane tak:
Działam na odłączonym od akumulatora kablu - . Sondę + miernika podłączam do przewodu -, sondę - miernika podłączam do bieguna -.
I tak robiłem. Wynik 0mA
W filmie poniżej tę samą procedurę ("nr 1 - sprawdzanie poboru prądu na wyłączonym zapłonie") gość robi dokładnie odwrotnie. Daje czujkę - do przewodu, a czujkę + przykłada do bieguna -.
https://www.youtube.com/watch?v=Pc1Frduh5aE
To która procedura jest w końcu prawidłowa? |
_________________ Don't be a fag! https://www.youtube.com/watch?v=T2ZZW2xfb6E |
|
|
|
|
Kuba80
Motocykl: VT1100 C2 Sabre 2004
Wiek: 43 Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 116 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-09-11, 13:36
|
|
|
AMarek napisał/a: | Skąd przypuszczenie że padł regulator? Lub moduł? Z wywodów wynika jedynie że rozładowuje się akumulator. |
Kłopoty zaczęły się po zmianach w instalacji elektrycznej polegających na podłączeniu grzanych manetek przez przekaźnik + przypięciu lightbarów do świateł długich. W sensie sprzężenia ich razem z długimi - włączam długie i świecą razem z lightbarami.
Przed tymi operacjami wszystko grało. |
_________________ Don't be a fag! https://www.youtube.com/watch?v=T2ZZW2xfb6E |
|
|
|
|
Marcik 1100
Motocykl: Shadow 1100 1986
Dołączył: 22 Kwi 2017 Posty: 97 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-09-11, 17:01
|
|
|
Można wywnioskować, że padł akumulator lub po prostu jest niedoładowany (wiadomo, nowe manetki lightbary to kusi, aby używać).
Proponuję, sprawdź ładowanie tak jak na filmie, silnik odpalony i włączone obciążenie (światła, manetki, telefon i inne) wszystko, co zazwyczaj jest uruchomione podczas jazdy. Napięcie na akumulatorze powinno oscylować około 14V, jeżeli jest około 13V, to niestety akumulator będzie niedoładowany = problemy z odpaleniem po dwóch tygodniach.
W wakacje miałem podobny problem, akumulator rozładowany do 6,6V (alarm i GPS). Podłączyłem pod prostownik z funkcją odsiarczania (trwało to prawie dwa dni), pojeździłem trochę krótkie trasy po kilka km powoli i niestety powtórka z rozrywki (coraz słabiej kręcił), wiec zapodałem ponowni dwudniowy zabieg z prostownikiem, pomogło, od trzech tygodni nie ma problemu z odpalaniem. Jak wyjeżdżam, to staram się przejechać minimum kilkanaście km.
Podczas kłopotów z akumulatorem sprawdzałem ładowanie, przy włączonym oświetleniu po przekroczeniu około 2000 obr/min. napięcie na akumulatorze osiąga około 14V, poniżej 1500 napięcie spada do około 13,2V.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2018-09-11, 17:40
|
|
|
Miernik można podłączyć + do kabla lub - wtedy wynik jest ze znakiem ujemnym. |
|
|
|
|
|