/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie zużywa paliwa z baku
Autor Wiadomość
matteok 


Motocykl: Honda VT600
Wiek: 44
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-06-06, 18:54   Nie zużywa paliwa z baku

Koledzy, Was jako bardziej doświadczonych proszę o pomoc. Jak w temacie. W czasie jazdy moto zaczyna się dusić (zaczyna brakować paliwa, a zrobione dopiero 130km). Po przełączeniu na rezerwę wszystko wraca do normy. Przy tankowaniu do baku wchodzi tyle ile wychodzi z przejechanych kilometrów. Tak jakby moto nie "widziało" paru litrów paliwa. Dzisiaj się to powtórzyło. Po tankowaniu do pełna zrobiłem ok 120km i znów zaczęła przerywać i gasnąć. Po przełączeniu na rezerwę wszystko OK. Przełączyłem znów na ON i po paru chwilach znowu o samo. Na rezerwie znowu OK. Do baku przy tankowaniu weszło 7 litrów. O co chodzi??? :shock:
 
 
Ksiądz 
Jarek


Motocykl: VT 1100 C3 AERO SC39
Wiek: 54
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 1579
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-06-06, 19:00   

Tak właśnie działa ten system.
Musisz mieć wyraźny sygnał, że zostało wahy na 40 km
_________________
Z braterskim pozdrowieniem

Ksiądz
Ostatnio zmieniony przez Ksiądz 2018-06-06, 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
matteok 


Motocykl: Honda VT600
Wiek: 44
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-06-06, 19:27   

Ksiądz napisał/a:
W/G mnie wykręć kranik i go wyczyść Chyba masz zabrudzoną siatkę w dolnej części.

Rozumiem, że muszę zdjąć zbiornik paliwa i dopiero dostanę się do kranika? I ewentualnie na co zwrócić uwagę?
 
 
Ksiądz 
Jarek


Motocykl: VT 1100 C3 AERO SC39
Wiek: 54
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 1579
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-06-06, 21:47   

Patrz wyżej . Zmieniłem maila
_________________
Z braterskim pozdrowieniem

Ksiądz
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2018-06-07, 08:14   

Na szybko:
- wlałeś 7L paliwa,
- zrobiłeś na tym 130 km, a następnym razem 120 km
- twoje zużycie na dystansie 130km, to około 5,4 L/100 km, a przy dystansie 120 km , 5,8 litra- trochę dużo jak na VT-600, ja w moim VTX-1800, zużywam około 6, 6,5 L/100km - więc wychodziło by, że Ty masz coś nie tak?

Hmmm - trochę wczas ten ,,sygnał'' rezerwy, bo jeżeli ,, Ksiądz'' mówi, że rezerwa wystarcza na około 40km - znaczyło by, że na 11-sto litrowym zbiorniku???- zrobisz około 170 km, co sugerowało by, że Twoje zużycie paliwa to:
- 11L podzielone przez 170km i pomnożone razy 100, daje Ci zużycie około 6,5 L/100km
Lub, jak piszesz za drugim razem - 11L podzielone przez 160km i pomnożone razy 100, daje Ci zużycie 6,875L/100 km - dużo, to jest mało powiedziane.

Z tego co się orientuje to w modelach z 1999 roku , pojemność zbiornika wynosiła faktycznie 11 litrów, wiec gdyby to była pojemność Twojego baku, to zakładane 170 km na całym zbiorniku to strasznie mało :cry:

Na twoim miejscu przeprowadziłbym prosty test, który podpowie Ci co jest grane:
- Nalej wachy pod korek w zbiorniku i dodatkowo do butelki po wodzie mineralnej (1,5 L) , wyzeruj licznik, ustaw kranik na normalną jazdę i dojedź do momentu kiedy zaczyna przerywać silnik - zanotuj przebyte kilometry. Następnie przestaw kranik na rezerwę i jeździj do momentu, aż silnikowi zacznie brakować paliwa, odczytaj wartość przebytych kilometrów w całym teście, wlej do zbiornika benzynę z butelki i jedź do garażu. Potem na spokojnie wszystko sobie zliczasz i masz orientacyjną odpowiedź, czy wszystko jest w porządku i czy gdzieś, bo i taka możliwość istnieje, ucieka Ci paliwo na asfalt.

W garażu zlej resztę paliwa ze zbiornika - wykręć ostrożnie kranik, przedmuchaj obydwie rurki : - dłuższa od normalnej jazdy, - krótsza od rezerwy. Jeżeli rurki są drożne, wkręć kranik - wcześniej jednak przepłukaj zbiornik zlaną resztką benzyny, co by ewentualne śmieci ze zbiornika usunąć - nie trzeba demontować baku.
- Następnie wlej, mierząc litrowym pojemnikiem benzynę pod korek,(musisz zaopatrzyć się wcześniej w kanister z dwudziestoma litrami benzyny, no chyba, że będziesz z buta latał na st. benzynową z jakimiś małym pojemnikami ;-) ) - licząc ilość wlanych litrowych pojemników, uzyskujesz prawdziwą pojemność Twojego baku.
- Potem zabierz się za regulację gaźnika, może motor zacznie palić mniej? Jeżeli nie masz za bardzo pojęcia o regulacjach, oddaj moto do dobrego mechanika motocyklowego.

Hmmm - VT-600 i przypuszczalne zużycie niecałe 7L, czy nawet 6,5L/100km, to w/g mnie, dramat :-( :shock:

Powodzenia :toast:
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2018-06-07, 14:06   

Zibi665 napisał/a:
trochę dużo jak na VT-600

Powiem tak... zależy jak leży ;-) Ja potrafiłem na 600 mieć zużycie jak polonez :D Wszystko zależy od tego, jak się jeździ.
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
Ksiądz 
Jarek


Motocykl: VT 1100 C3 AERO SC39
Wiek: 54
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 1579
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-06-07, 14:35   

Moja 600 paliła ongiś 6l/100 km.
Legendarna ...
_________________
Z braterskim pozdrowieniem

Ksiądz
 
 
rodzik01 


Motocykl: honda VFR1200f
Wiek: 39
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 426
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-06-07, 15:31   

u mnie był full przedział..... od 4 litrów na setkę, do nawet się zdarzyło 6,5 litra. Na zasięg zawsze narzekałem, pamiętam że miałem problem dobić do 200 km na zbiorniku
_________________
Nie będąc motocyklistą tracisz z życia tyle samo, co abstynent i impotent.
 
 
Alabaster 
Maciej


Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 51
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 2818
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-06-08, 04:47   

Ksiądz napisał/a:
Moja 600 paliła ongiś 6l/100 km.
Legendarna ...


Jarek ale to "6" było przy spokojnej jeździe :mrgreen:
Pamiętasz jak na powrocie z Wisły kombinowaliśmy że powinieneś mieć dodatkowe odrzucane zbiorniki od MiG'a ? :-)8
_________________
Silnik, dwa koła i mina wesoła :-)
 
 
Ksiądz 
Jarek


Motocykl: VT 1100 C3 AERO SC39
Wiek: 54
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 1579
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-06-08, 06:29   

Alabaster napisał/a:
Ksiądz napisał/a:
Moja 600 paliła ongiś 6l/100 km.
Legendarna ...


Jarek ale to "6" było przy spokojnej jeździe :mrgreen:
Pamiętasz jak na powrocie z Wisły kombinowaliśmy że powinieneś mieć dodatkowe odrzuc7ane zbiorniki od MiG'a ? :-)8


No wlasnie dlatego pisałem LEGENDARNA... :toast:
_________________
Z braterskim pozdrowieniem

Ksiądz
 
 
tensam 


Motocykl: Honda Shadow VT600
Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 290
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2018-06-08, 11:53   

Ja mam bak 9L...
Moja pali około 4,5l/100km
Przeważnie robie 160km i jade na stację ale nie musząc jeszcze włączać rezerwy.
Możliwe że pali Ci dużo bo jest źle wyregulowana.
 
 
Przemszon 

Motocykl: VT 600 & XV125
Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 68
Skąd: Czaplinek/Poznań
Wysłany: 2018-06-08, 13:03   

ja też mam bak 9l i się pilnuję żeby po 100km tankować,
spalanie też w granicach 5l (ale odkręcam manetkę jak głupi ostatnio)
normalnie pociągnie 135km i wchodzi rezerwa tylko...
mam całkowicie zdjęty filtr kranika (ten w baku) dlatego na rezerwie mogę wyciągnąć paliwo z baku do zera. z filtrem na dnie zostałoby nawet ponad litr paliwa.

filtr to zwykła rurka z tworzywa, która od mniej więcej połowy ma siatkę - taki miałem i podejrzewam, że przy takim osiągałbym znacznie krótszy zasiąg.
ale widziałem inny filtr, gdzie siatka zaczynała się znacznie niżej - tu paliwa będzie znacznie mniej pozostało na dnie.

moja propozycja, wyjeździć do rezerwy, zlać paliwo z baku i sprawdzić ile go jest i porównać z serwisówką ile paliwa powinno być na rezerwie.
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2018-06-09, 09:18   

Zibi, bez urazy ale trochę się rozpędziłeś z tymi dywagacjami...

Primo kolega nie podaje rocznika, więc może mieć zbiornik 9l i wówczas Twoje wyliczenia "biorą w łeb"...

Drugie - nie mierz swoją miarką... To, że 600 ma 1/3 pojemności Twojego VTX nie znaczy, że będzie też palić 1/3 tego co VTX. Jak koledzy wcześniej wspomnieli "zależy jak leży" mnie 600 paliła przy spokojnej jeździe poniżej 4l/100km ale jak wracałem z Władysławowa i pękła membrana to 7l/100km było jej mało.

Zbiorniki 11 litrów weszły od 93roku. Wcześniejsze 9 litrów zmuszało do tankowania po ok. +/- 140/150km co sugerowałoby, że u kolegi wszystko jest w porządku jeśli Moto z lat 88-92.

P.S. Super pomysł z płukaniem zbiornika bez jego demontażu - ma motocykl rękami za ramę dźwigać :koso:
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
tensam 


Motocykl: Honda Shadow VT600
Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 290
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2018-06-10, 21:13   

GhoustDragon, Po 93 też były produkowane dalej 9litrowe ;)

Ja mam 94r i 9 litrów bak.
Mój znajomy ma 95 albo 96 i też 9l bak ;)
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2018-06-10, 23:37   

tensam napisał/a:
GhoustDragon, Po 93 też były produkowane dalej 9litrowe ;)


Nieprawda...
Nomenklatura HONDY dla modelu VT 600 podaje trzy zasadnicze zmiany - powiększenie zbiornika z 9 do 11 litrów w 92/93 roku; zmianę skrzyni biegów z 4 na 5 w 95 i jeden gaźnik zamiast dwóch od 98/99roku.
Do tego pomniejsze zmiany kosmetyczne i "kastracja" mocy(normy ojro itp.).

Oczywiście mówimy o VT 600, a nie o VLX 600 :-P


A w temacie - HONDA dokładnie podaje zbiornik 9l w tym 1,9l rezerwy. Przy spalaniu 4,5-5l/100 km(książkowym) wydaje się, że u kolegi wszystko jest w normie.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM