Cześć,
poczytałem trochę na forum Varadero 125, który ma ten sam silnik (z tego co mi wiadomo) i tam niektórzy pisali że po wymiane zębatki z 14 na 15 (przód) moto przyspieszył im i np mogli lecieć 130+. w necie widziałem że taka zębatka kosztuje ok 40-50 zł. czy wg was warto i czy to się sprawdzi w shadowce?
Odpowiedz do tematu
: co mi za zębatka 15z?
:
Sposób obliczania prędkości jest taki:
X= stara zębatka tył / stara zębatka przód
Y= nowa zębatka tył / nowa zębatka przód
Prędkość maksymalna = x/y pomnożyć przez prędkość maks dotychczasowa
Oczywiście zakładam że masz wystarczającą moc i nie jedziesz pod silny wiatr .
Taki przykład przy prędkości 100 i 50 km/godz
X = 44/16 = 2,75
Y = 40/16 = 2,5
2,75/2,5= 1,1x100 =110
1,1x50 =55
X= stara zębatka tył / stara zębatka przód
Y= nowa zębatka tył / nowa zębatka przód
Prędkość maksymalna = x/y pomnożyć przez prędkość maks dotychczasowa
Oczywiście zakładam że masz wystarczającą moc i nie jedziesz pod silny wiatr .
Taki przykład przy prędkości 100 i 50 km/godz
X = 44/16 = 2,75
Y = 40/16 = 2,5
2,75/2,5= 1,1x100 =110
1,1x50 =55
:
z tego co wiem to oni mają tam zębatkę z tyłu 44, a z przodu tylko wymieniają z 14 na 15. teraz moja shadowka jedzie ok 120 max przy dobrym rozpędzie
:
ilość zębów jest przykładowa. Wstaw do wzoru takie jakie masz i jakie chciałbyś założyć, to tylko teoria a jak w praktyce to będziesz wiedział jak przetestujesz
:
15 z przodu może nie wejść. chyba ktoś kiedyś piłował coś ;)
lepiej już zostaw z przodu 14 a zdejmij z tyłu jeden/dwa zęby.
temat był omawiany, może znajdziesz coś w naszym dziale...
lepiej już zostaw z przodu 14 a zdejmij z tyłu jeden/dwa zęby.
temat był omawiany, może znajdziesz coś w naszym dziale...
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
jest kilka tematów dot ilości zębów w napędzie.. ten jest kolejny, nikomu nie chce się szukać.
http://sprocketcalculator.com/
ta strona załatwia sprawe
http://sprocketcalculator.com/
ta strona załatwia sprawe
:
czyli wg tej stronki, zyskam na prędkości ale stracę na momencie obrotowym
:
nie wg stronki tylko wg fizyki :P zmiana przełożenia zawsze skutkuje zmianą momentu obrotowego i predkości max - zależy w która strone zmienisz przełożenie. zmienisz rozmiar koła tylnego i dokładnie to samo sie wydarzy itd itd
jak już jestem drobiazgowy to nawet mniejsze lub wieksze cisnienie w kole spowoduje zmianę przelożenia (zmieni sie promień dynamiczny koła) ale są to wartości tak małe że wręcz pomijalne i niezauważalne dla uzytkownika (to tak totalnie na marginesie)
jak już jestem drobiazgowy to nawet mniejsze lub wieksze cisnienie w kole spowoduje zmianę przelożenia (zmieni sie promień dynamiczny koła) ale są to wartości tak małe że wręcz pomijalne i niezauważalne dla uzytkownika (to tak totalnie na marginesie)
:
Pamiętajcie o przekłamaniach licznika po zabawie z zębatkami
Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
:
no dobra, to w takim razie trzeba coś wykombinować by przyspieszenie było jakie jest a żeby szybciej jechał moto, na trasę byłoby idealne
:
polecam przerzutki jakieś na tył wymyślić do moto i rozwiązanie gotowe ;)
inaczej spod świateł będziesz startował jak objuczony muł.
levis2009 napisał/a: |
no dobra, to w takim razie trzeba coś wykombinować by przyspieszenie było jakie jest a żeby szybciej jechał moto, na trasę byłoby idealne |
polecam przerzutki jakieś na tył wymyślić do moto i rozwiązanie gotowe ;)
inaczej spod świateł będziesz startował jak objuczony muł.
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
no dobra, przekonaliście mnie żeby tego nie zmieniać :D
:
Parafrazując tekst króla sedesów:
Mamusię oszukasz, tatusia oszukasz, ale fizyki nie oszukasz :D
levis2009 napisał/a: |
no dobra, to w takim razie trzeba coś wykombinować by przyspieszenie było jakie jest a żeby szybciej jechał moto, na trasę byłoby idealne |
Parafrazując tekst króla sedesów:
Mamusię oszukasz, tatusia oszukasz, ale fizyki nie oszukasz :D
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
gdyby zrobienie prawka nie zabierało tyle czasu to już pewnie dawno bym zrobił i kupił sobie wymarzone dwa kółka, a tak trzeba kombinować :D
:
Oj tam,oj tam ...
Odpowiedz do tematu
levis2009 napisał/a: |
gdyby zrobienie prawka nie zabierało tyle czasu to już pewnie dawno bym zrobił i kupił sobie wymarzone dwa kółka, a tak trzeba kombinować :D |
Oj tam,oj tam ...
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!