co mi za zębatka 15z?
Odpowiedz do tematu

: co mi za zębatka 15z?
Cześć,
poczytałem trochę na forum Varadero 125, który ma ten sam silnik (z tego co mi wiadomo) i tam niektórzy pisali że po wymiane zębatki z 14 na 15 (przód) moto przyspieszył im i np mogli lecieć 130+. w necie widziałem że taka zębatka kosztuje ok 40-50 zł. czy wg was warto i czy to się sprawdzi w shadowce?

:
Sposób obliczania prędkości jest taki:

X= stara zębatka tył / stara zębatka przód

Y= nowa zębatka tył / nowa zębatka przód

Prędkość maksymalna = x/y pomnożyć przez prędkość maks dotychczasowa

Oczywiście zakładam że masz wystarczającą moc i nie jedziesz pod silny wiatr .
Taki przykład przy prędkości 100 i 50 km/godz

X = 44/16 = 2,75
Y = 40/16 = 2,5
2,75/2,5= 1,1x100 =110
1,1x50 =55

:
z tego co wiem to oni mają tam zębatkę z tyłu 44, a z przodu tylko wymieniają z 14 na 15. teraz moja shadowka jedzie ok 120 max przy dobrym rozpędzie

:
ilość zębów jest przykładowa. Wstaw do wzoru takie jakie masz i jakie chciałbyś założyć, to tylko teoria a jak w praktyce to będziesz wiedział jak przetestujesz

:
15 z przodu może nie wejść. chyba ktoś kiedyś piłował coś ;)
lepiej już zostaw z przodu 14 a zdejmij z tyłu jeden/dwa zęby.
temat był omawiany, może znajdziesz coś w naszym dziale...

kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
jest kilka tematów dot ilości zębów w napędzie.. ten jest kolejny, nikomu nie chce się szukać.

http://sprocketcalculator.com/

ta strona załatwia sprawe

:
czyli wg tej stronki, zyskam na prędkości ale stracę na momencie obrotowym

:
nie wg stronki tylko wg fizyki :P zmiana przełożenia zawsze skutkuje zmianą momentu obrotowego i predkości max - zależy w która strone zmienisz przełożenie. zmienisz rozmiar koła tylnego i dokładnie to samo sie wydarzy itd itd

jak już jestem drobiazgowy to nawet mniejsze lub wieksze cisnienie w kole spowoduje zmianę przelożenia (zmieni sie promień dynamiczny koła) ale są to wartości tak małe że wręcz pomijalne i niezauważalne dla uzytkownika (to tak totalnie na marginesie) ;-)

:
Pamiętajcie o przekłamaniach licznika po zabawie z zębatkami :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
:
no dobra, to w takim razie trzeba coś wykombinować by przyspieszenie było jakie jest a żeby szybciej jechał moto, na trasę byłoby idealne

:
levis2009 napisał/a:
no dobra, to w takim razie trzeba coś wykombinować by przyspieszenie było jakie jest a żeby szybciej jechał moto, na trasę byłoby idealne


polecam przerzutki jakieś na tył wymyślić do moto i rozwiązanie gotowe ;)
inaczej spod świateł będziesz startował jak objuczony muł.

kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
no dobra, przekonaliście mnie żeby tego nie zmieniać :D

:
levis2009 napisał/a:
no dobra, to w takim razie trzeba coś wykombinować by przyspieszenie było jakie jest a żeby szybciej jechał moto, na trasę byłoby idealne

Parafrazując tekst króla sedesów:
Mamusię oszukasz, tatusia oszukasz, ale fizyki nie oszukasz :D

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
gdyby zrobienie prawka nie zabierało tyle czasu to już pewnie dawno bym zrobił i kupił sobie wymarzone dwa kółka, a tak trzeba kombinować :D

:
levis2009 napisał/a:
gdyby zrobienie prawka nie zabierało tyle czasu to już pewnie dawno bym zrobił i kupił sobie wymarzone dwa kółka, a tak trzeba kombinować :D


Oj tam,oj tam ... ;-)

Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group