/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak iskry na przednim garze
Autor Wiadomość
MiSzcz 
Michał


Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 317
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-14, 16:55   

Tak patrzę na te schematy od VT1100 i z tego co widzę, to pierwsza cewka jest połączona z modułem i przewód leci dalej do przekaźnika pompy paliwa. Może ten przekaźnik wprowadza jakieś zonki, albo sam przewód (niebiesko-żółty?) . Ale w sumie mówisz, że cewki z modułu poleciałeś nowym okablowaniem, to już nie wiem. Impulsator daje dobre impulsy ( minimalny szczyt impulsu, to 0,7V). Pomysły mi się kończą
 
 
 
mytek1 

Motocykl: xv 535, vt 1100c '88
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 109
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2018-05-14, 17:49   

Przewód owszem leci do cewki i przekaźnika pompy paliwa. Wypinasz przekaźnik pompy i leci bezpośrednio do cewki. Moduł podpięty wszystkimi nowymi przewodami i iskry brak. Zadałem na moduł sygnał z impulsatora z drugiej hondy 2,2V i na żadnym cylindrze iskry nie było. W sobotę będę dzwonił do ELSERWISu bo ma być człowiek co się modułami zajmuje. Teraz jedynie stawiam że ten impuls 3,3V jest za słaby, albo moduł był testowany na innych pinach niż w instalacji, ale to raczej herezje niż prawda. W schematach nie mogę nigdzie znaleźć podpięcia modułu z numeracją pinów, nie masz czasem?
_________________
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
 
 
MiSzcz 
Michał


Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 317
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-14, 20:59   

mytek1 napisał/a:
W schematach nie mogę nigdzie znaleźć podpięcia modułu z numeracją pinów, nie masz czasem?


Niestety nie posiadam. Dziwi mnie trochę, bo serwisówka podaje minimalny możliwy impuls wartości 0,7V. A sprawdź może jeszcze napięcie na uzwojeniu pierwotnym cewek podczas kręcenia rozrusznikiem. Powinno wynosić minimum 100V ( w impulsie oczywiście). Może to coś nam bliżej zobrazuje sytuację.
 
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2018-05-14, 21:42   

A próbowałeś zamienić cewki? i sprawdzić co wtedy będzie z iskrą?
Może cewkę diabli wzięli. Miernik może nic nie wykryć. A przy kilkunastu kV wtórne uzwojenie przebija, i po iskrze.
 
 
mytek1 

Motocykl: xv 535, vt 1100c '88
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 109
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2018-05-15, 20:02   

Byłem w garażu tak po szybkości i po kilku zimnych bo niedawno wróciłem do domu. Multimetr ustawiony aby zanotował max Vac. Przewody przyłożone do zasilania cewki tylnego cylindra, miernik zanotował około 3,3V. Na cewce przedniego cylindra nie wykrywa napięcia. Dodatkowo założyłem cęgi na przewody sterujące cewkami, ustawione peak Aac. Na tylnym cylindrze notują kilka A, na przednim nie wykrywają żadnego prądu. Obstawiam że multimetr nie poradzi sobie z takim pomiarem, a oscyloskopu nie posiadam.
_________________
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
 
 
MiSzcz 
Michał


Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 317
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-15, 21:27   

Jak masz jakiś sklep elektroniczny nieopodal, to zbuduj sobie na szybko sondę do mierzenia napięcia szczytowego. Na szybkiego znaleziony schemacik.



Tylko do tego włącznika dołożyłbym jakiś rezystorek w szereg powiedzmy 1k Ohm i włącznik może być normalny, a nie chwilowy... Doda, to zwykła prostownicza, która wytrzyma napięcie ok 400V. To samo tyczyłoby się kondensatora. Też fajnie jakby był na wyższe napięcie. I dałbym trochę większą pojemność... Podłączasz pod zaciski cewki i mierzysz napięcie DC na zaciskach. Plus jest na górze schematu. Po pomiarach załączasz włącznikiem rezystor (którego nie ma na schemacie) i chwilkę czekasz by się rozładował kondensator ( zobaczysz to jak będzie spadało napięcie na mierniku)
 
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 252
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-05-15, 21:36   

Sądzę że miernik wystarczy. Należy miernikiem sprawdzić napięcie na cewce po obu stronach, jeżeli jest 12 V po obu to np. żarówkę o mocy 55W podłączyć do przewodu idącego do modułu, powinna świecić należy to zrobić przez dobrą izolację bo przy rozwarciu może porazić, przy okazji powinna wystąpić iskra na świecy. Jeżeli nie ma napięcia po stronie modułu, to rozpiąć połączenie i sprawdzić jak wyżej. Jak nie ma napięcia to obwód cewki jest uszkodzony, jak jest prąd i iskra i jest sprawny impulsator to moduł jest niesprawny. Impulsatory też można zamienić miejscami i dla pewności odłączyć przewód od pompy.
 
 
mytek1 

Motocykl: xv 535, vt 1100c '88
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 109
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2018-05-16, 16:17   

Pomierzone. Na cewce tylnego cylindra po stronie pierwotnej ok.200V, na cewce przedniego cylinda ok 5,5V. I teraz jedno pytanie mnie nurtuje- czy aby to 3,3V impulsatora nie jest za małe aby wzbudzić drugi kanał. W Ostrołęce mi chłopak mówił że jak napisali na module, że jest ok to na testerze była iskra na obu kanałach i że jak nie wierzę to moduł Im podesłać jeszcze raz to filmik mi nagrają. W sobotę ma być człowiek od modułów to zadzwonię i zapytam jakie napięcie mają na impulsie na testerze. Wiem, że według teorii na tym napięciu powinno być, ale jednak coś jest nie tak. Zmierzyłbym jeszcze rezystancję izolacji impulsatora, ale na mierniku do izolacji najmniej 250V wymuszę, ale w sumie powinien przeżyć taki pomiar.
_________________
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
 
 
shad'OS 
Po prostu... "OS"


Motocykl: VTX1800 '02
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 254
Skąd: 16°41'E 53°43'N
  Wysłany: 2018-05-16, 18:24   ...

Zamień cewki.Jeśli serwis twierdzi,że moduł jest OK bez żadnych mierników stwierdzisz co jest uszkodzone.Jeśli moduł jest OK poprostu iskra pojawi tam gdzie jej nie było.Jeśli dalej będzie tak samo to moduł jest walnięty.I tyle.
_________________
Na 100% mam już z górki...
 
 
mytek1 

Motocykl: xv 535, vt 1100c '88
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 109
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2018-05-16, 18:40   

Tylko jeden kanał działa, cewki są ok. Tylko czym to jest spowodowane? Zastanawiam się jeszcze nad zrobieniem generatora np na NE555 o amplitudzie impulsu 5V, i podania z niego sygnału w miejsce impulsatora. Nie wiem tylko czy to by zadziałało i jaki współczynnik wypełnienia ma sygnał impulsatora. Narazie do soboty chyba wstrzymuję się z czymkolwiek. A może ktoś z podkarpacia czy sąsiedztwie ma 1100 na takim module i pozwoliłby na podpięcie mojego modułu do swojego motocykla. Ewentualnie za pomierzenie amplitudy napięcia impulsatora przy takim module też byłbym bardzo wdzięczny.
_________________
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
 
 
MiSzcz 
Michał


Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 317
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-16, 19:16   

A sprawdź jeszcze tym "adapterem", co mierzyłeś cewki, impulsator. Może te 3,3V było zakłamane, a w rzeczywistości jest inne w impulsie.

Te 5,5V wygląda mi na to, jakby gdzieś pomiędzy moduł- cewka było zwarcie do masy, ale niestety wykluczone przez całkowicie nowe przewody. Moduł niby w pełni sprawny, więc zostawmy tę kwestię.

mytek1 napisał/a:
czy aby to 3,3V impulsatora nie jest za małe aby wzbudzić drugi kanał


Wydaje mi się, że jeśli impulsator dawałby za niskie napięcie, to żaden kanał by się nie wzbudził, ale jak powiedziałem, tak mi się tylko wydaje. Pomysł z 555 jest całkiem ciekawy, a co do wypełnienia, to do testów chyba nie trzeba nie wiadomo jak dokładnych impulsów. Ważne by jedna połówka okresu posiadała 9 impulsów, a druga była w zerze, a dodatkowo całość powinna być generowana z taką częstotliwością jak obroty nominalne silnika.
 
 
 
mytek1 

Motocykl: xv 535, vt 1100c '88
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 109
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2018-05-16, 19:44   

Też pomyślałem o tym aby zmierzyć impulsator za pomocą kondensatora, ale odpuściłem bo aku zesłabło a nie chcę go męczyć zbytnio. Jutro po pracy zrobię pomiar. Zastanawiam się jeszcze czy by napięciem 250V nie zmierzyć rezystancji izolacji impulsatora.
_________________
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
 
 
MiSzcz 
Michał


Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 317
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-16, 19:50   

mytek1 napisał/a:
Też pomyślałem o tym aby zmierzyć impulsator za pomocą kondensatora, ale odpuściłem bo aku zesłabło a nie chcę go męczyć zbytnio. Jutro po pracy zrobię pomiar. Zastanawiam się jeszcze czy by napięciem 250V nie zmierzyć rezystancji izolacji impulsatora.


Najpierw zmierz impuls. Jeśli będzie ok, to nie ma sensu mierzyć rezystancji izolacji, a jeśli będzie za słaby, to i tak nic nie poradzisz i będziesz musiał wymienić na inny.

A i jeszcze sprawdź napięcie na cewkach tak jak powiedział AMarek. Bo w sumie mówiłeś, że pomierzyłeś zgodnie z serwisówką, ale może coś przeoczyliśmy. Napięcie powinno wynosić tyle co na akumulatorze ( w przybliżeniu) po załączeniu zapłonu oraz włączeniu "kill switcha" w pozycję ON. I tam powinno być normalnie stałe 12V. Dopiero jak kręcisz, to pojawiają się "piki". Może tu już jest problem i nie ma tego stałego 12V, a my szukamy jak porąbani ;-)
 
 
 
mytek1 

Motocykl: xv 535, vt 1100c '88
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 109
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2018-05-17, 17:00   

Po obu stronach cewek jest napięcie akumulatora, po wypięciu modułu i zmierzeniu na pinach cewek nadal napięcie akumulatora. Cewki przeszły pozytywnie test żarówki, świeci na obydwóch i po odpięciu pojawia się delitakna iskra. Impulsator ładuje kondesnator do 8,8V.
_________________
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
 
 
MiSzcz 
Michał


Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 317
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-17, 17:58   

mytek1 napisał/a:
po wypięciu modułu i zmierzeniu na pinach cewek nadal napięcie akumulatora


A czasami nie powinno być tak, że jak odepniesz moduł, to na uzwojeniu pierwotnym cewki już nie powinno wtedy być 12V, bo zabierzesz mu masę? Zobacz schemat... Moduł jest właśnie urządzeniem sterującym masą cewek. Poprawcie jeśli jestem w błędzie.

Impulsator jak widzisz daje niezłego kopa, więc szukaj zwarcia na kablu niebiesko-żółtym. Odepnij moduł, cewkę i przekaźnik pompy i sprawdź czy przewód nie ma zwarcia do masy.
Ostatnio zmieniony przez MiSzcz 2018-05-17, 18:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM