/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Honda VT750 Custom z 1983 - czy warto?
Autor Wiadomość
bison 

Motocykl: brak
Dołączył: 23 Maj 2021
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-05-23, 13:26   Honda VT750 Custom z 1983 - czy warto?

Witam,
Tak jak już pisałem w Powitalni jestem tu nowy. Trafiłem tu bo przymierzam się po kilku latach ponownie do zakupu motocykla.
Ponieważ budżet mam skromny, zastanawiam się raczej nad modelami z lat 80 -tych.
Ostatnio znalazłem Hondę VT750 Custom z roku 1983r, cały czas na chodzie. Właściciel mówi że nawet może do mnie nią przyjechać 200 km.

Nie chciałbym czegoś przegapić ani trafić na motor minę, wiec proszę podpowiedzcie czy warto coś takiego w ogóle brać, czy może czymś ten model jest obarczony. Wady, problemy?

Pytam ponieważ byłem wcześniej napalony na Kawasaki VN750, ale podobno tam silnik to "zemsta mechanika", więc sobie darowałem. Znalazłem też Suzuki Intrudera VS600 z 1996, ale odpuściłem jak poczytałem o nim trochę, prowadzenie i kosztowana naprawa silnika.

No i obecnie na tapecie została właśnie Honda VT750 Custom z roku 1983. Rozważam jeszcze tak naprawdę Kawasaki LTD450 z 1987 roku, które stoi od 7 lat w stodole i dziadek zrobił nim 3000 km.
Możecie coś podpowiedzieć, poradzić? Na co uważać, na co zwrócić uwagę, czy problemów nie będzie.
Pozdrawiam
Bartek
Ostatnio zmieniony przez bison 2021-05-26, 12:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
valmark 

Motocykl: Mean Streak 1600, Shadow 750 Spirit
Wiek: 63
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 35
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-05-23, 14:41   

Witam. Dużo by pisać. Podstawa to prosta rama, ślady po ewentualnych szlifach. Ograniczniki główki ramy. Jak chromy są w słabym stanie, to już wiele z tym nie zrobisz. Zobacz do baku czy nie ma rdzy. Stan opon i ich wiek bo trochę kosztują. Moim zdaniem ważna jest wersja, najlepiej europejska ( lampa, licznik, przełącznik świateł). Podstawa, nie napalaj się, pojedź z kimś, kto się trochę zna.
Powodzenia :-)
_________________
Jawa 50 Mustang> MZES 250> Yamaha Virago 535> VT600 94r,> VT600 96r, Triumph TT 900, NC 750, CBF 250, CB 750 Seven FiFty,> Kawasaki VN 800, Suzuki VL 800, HD Sportster 883, Indian Scout 1000, Intruder VS 1400,Mean Streak 1600, Shadow 750 Spirit
 
 
Didymos 


Motocykl: WFM M06 '62, F800ST '07
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 98
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2021-05-24, 12:29   

Mam vt750 z '84 r. od dziesięciu lat, moto absolutnie bezawaryjne i praktycznie bezobsługowe (nie licząc oczywiście wymian olejów i filtrów).
Wersją bym się aż tak nie przejmował (moja jest kanadyjska), za to stanem jak najbardziej.
Sprawdź moto pod kątem korozji i wycieków, nie powinno być ani jednego, ani drugiego, osłuchaj silnik, czy nie wydaje jakichś podejrzanych dźwięków, nie ma nadmiernych luzów w napędzie, czy zmiana biegów jest płynna, a sprzęgło się nie ślizga, zbadaj stan tarcz hamulcowych, łożysk główki ramy itp.
Generalnie to już bardzo stare sprzęty, nie ma się co spodziewać, że będzie jak nowy z salonu, oczekiwania trzeba trochę dostosować :mrgreen:
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-05-24, 12:38   

Kupiłem w 2018 r. VT 750 z 1985. Kupowałem napalony jak szczerbaty na suchary i jak poczytasz moje posty na forum z tego okresu zobaczysz, że nie warto kupować sercem ale rozumem. Koniec końców- kupiłem, a kolega Maruda uratował moją Hankę swoimi magicznymi zdolnościami i wiedzą. I teraz mam 36 letni motocykl z silnikiem dopiero po dotarciu i podejrzewam, że jeśli nie będę jej katował pojeździ spokojnie kolejne 20 lat (o ile ekoterroryści pozwolą). Jeśli chcesz konkretnych porad - napisz albo zadzwoń do Marudy - oczywiście przed a nie po zakupie (ja zadzwoniłem niestety już po kupieniu motocykla). Oszczędzisz sobie czasu, pieniędzy i nerwów.
 
 
Japa 


Motocykl: VN1600 Nomad '07, był VT 600C '89
Wiek: 50
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 966
Skąd: Ostrowiec Św. / TOS
Wysłany: 2021-05-24, 13:15   

zemnebedeusz napisał/a:
Jeśli chcesz konkretnych porad - napisz albo zadzwoń do Marudy - oczywiście przed a nie po zakupie (ja zadzwoniłem niestety już po kupieniu motocykla). Oszczędzisz sobie czasu, pieniędzy i nerwów.


Dobrze prawi... 8-)
 
 
 
Kitek 

Motocykl: VT750C '83
Wiek: 35
Dołączył: 28 Kwi 2019
Posty: 81
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-05-24, 14:52   

Podobnie jak kolega zemnebedeusz kupiłem swoją hondę sercem i potem po kolei robiłem wszystko. :) to cenne doświadczenie. Rzekłbym... bardzo cenne :mrgreen: nie żałuję żadnej złotówki, bo wiem czym jeżdżę i czuję na co tyle wydałem. Również ja korzystałem z umiejętności i wiedzy Marudy.

Pytanie co znaczy skromny budżet? Ile chcesz wydać? Za ile jest wystawiony ten konkretny Shadow, o którym napisałeś?
_________________
LWG!
Wątek mojego cienia: https://www.shadow.org.pl...t=26745&start=0
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 955
Skąd: Chełm
Wysłany: 2021-05-24, 14:57   

Ten stojący w szopie od 7 lat moto jest od razu moim zdaniem na przegranej pozycji bo nie sądzę aby ktoś go zabezpieczył na tak dłuuugi postój.
Zapytaj obecnego użytkownika o zużycie oleju i jak często go zmieniał.
Zwykle te motocykle nie powinny mieć apetytu na olej ale jeśli już popija to prędzej czy później będzie czekać cię remont serducha.
Moja potrafiła cały przedział stanu oleju po 400km wypić przy szybszej jeździe :cry:
Ale po remoncie u Marudy (fakt - tani nie był) jeździ jak trzeba.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
bison 

Motocykl: brak
Dołączył: 23 Maj 2021
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-05-24, 15:17   

Dzięki za wszystkie odpowiedzi i rady. Honda do której się przymierzam to ta
https://www.olx.pl/d/ofer...D5-IDJN73j.html

A kawasaki które stoi (stoi w sensie jeździ okazjonalnie).
to ten
https://www.olx.pl/d/ofer...D5-IDJTb0a.html

Tak jak wspomnieliście, motocykle mają lata i nie spodziewam się cudów. Trochę pojeździć, trochę pogrzebać. Bez szaleństwa.
 
 
Kitek 

Motocykl: VT750C '83
Wiek: 35
Dołączył: 28 Kwi 2019
Posty: 81
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-05-24, 15:59   

Pomimo foto robionych kartoflem wydaje się, że honda jest kompletna, naturalnie spatynowana, foto oczywiście może niewiele rzeczywistości oddawać, ale obstawiam, że nikt tu kapitalki nie robił.

Z oczywistych rzeczy: wymieniony wydech, nieoryginalna kierownica ( też taką miałem po dwóch sezonach zmieniłem bo na dłuższe trasy jest do d... ).

Cena, jeśli motocykl jest sprzedawany jako sprawny i gotowy do sezonu, nie bierze oleju, nie wymaga remontu to jest bardzo atrakcyjna. Ale jeśli przez telefon usłyszysz " no wie pan, to nie jest nowy motocykl " to znaczy, że czeka Cię remont. :mrgreen:
_________________
LWG!
Wątek mojego cienia: https://www.shadow.org.pl...t=26745&start=0
 
 
bison 

Motocykl: brak
Dołączył: 23 Maj 2021
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-05-25, 23:03   

Dzięki serdeczne za wszystkie odpowiedzi i cenne informację.
Dzisiaj wybrałem się obejrzeć tą Hondę i postaram się podzielić z Wami wrażeniami. Może coś podpowiecie i doradzicie.
Zgodnie z Waszymi radami, kierowałem się rozumem i trzymałem emocje na wodzy.
Poniżej małe podsumowanie tego co widziałem.
1. Honda przyprowadzona do Polski w 2018 roku, obecnie jest to drugi właściciel w Polsce (ma ją od roku). Przejechała przez ten czas 5 tyś km.
2. Na pierwszy rzut oka wygląda ok, trochę zastała (kurz, niemyta) - bo właściciel kupił Yamahę XTD, stała obok.
3. Zimna pali od razu, nie ma żadnego problemu z paleniem - pyk i gotowe. Ciepła to samo.
4. Silnik lekko się poci na cylindrach, przy korkach wałka rozrządu na głowicach. Poci to może za dużo powiedziane, śladowe ilości oleju w w/w miejscach.
5. Kardan - sucho
6. Olej i filtr wymienione.
7. Opony tył, nowa, przód trzeba będzie wymienić
8. Brak odblasków na bokach, brak oryginalnych tłumików, brak wysokiej kierownicy. Podobno taką właściciel kupił.
9. Na postoju , przy wciśniętym hamulcu przednim i bujaniu moto do przodu, słychać jakieś stukanie w lagach.
10. Rama - rama wydaje się prosta, nie ma żadnych śladów korozji, ale zaniepokoiło mnie coś innego. Przy główce ramy, oraz pod siedzeniem (nad kranikiem i akumulatorem), spawy wydawały mi się niezbyt eleganckie. Takie nasmarkane, z odpryskami i świecące w tej okolicy, jak by ktoś pomalował to farbą olejną na czarno pędzlem, ale kolor nie odbiegał od oryginału. Czy to normalne? Czy u Was też te spawy tak kiepsko wyglądają? Czy może to tylko bród i jakieś pozostałości po smarach?
11. Ograniczniki skrętu nie ruszone, lagi wydają się być proste, przednie i tylne koło jedzie w osi.
12. Elementy na kierownicy, klamki, zbiorniczki płyny hydraulicznego itd widać na nich pazur czasu, łuszczące się i odłażące kolor nikiel itd.
13. Jeszcze jedna sprawa, wydawało mi się że przy schodzeniu z obrotów słychać taki świst (coś jak przy turbinie), czy to normalne?

Co o tym sądzicie, możecie coś podpowiedzieć?
Pozdrawiam
Bartek
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 955
Skąd: Chełm
Wysłany: 2021-05-26, 06:10   

Spawy to faktycznie nie są piękne i tak to już z tym jest.
To pocenie się na cylindrach to zapewne uszczelka pod pokrywą rozrządu - temat nieskomplikowany.
Stukanie przy bujaniu moto może najszybciej oznaczać luz na łożysku główki ramy - temat tez do ogarnięcia
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-05-26, 07:23   

bison- zrobiłeś jakieś zdjęcia tych podejrzanych miejsc?
 
 
Kitek 

Motocykl: VT750C '83
Wiek: 35
Dołączył: 28 Kwi 2019
Posty: 81
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-05-26, 07:39   

Nie opisałeś niczego strasznego. :)

Największe pytanie to to co zwracał wcześniej uwagę Marek - co ze zużyciem oleju, co z ewentualnym dymieniem z wydechu - jeśli w tym temacie nie ma żadnych niepokojących obserwacji to może warto zaryzykować.

z tym świstem nie mam pomysłu. U siebie takich dźwięków nie obserwuję, może kwestia wydechów? Pytanie kto i z czego je wyrwał? Trudno też podać własne subiektywne przemyślenia na podstawie Twojej subiektywnej obserwacji. :)

Co do tych spawów - po 15 sfocę te okolice u siebie dla porównania i Ci podeślę.
_________________
LWG!
Wątek mojego cienia: https://www.shadow.org.pl...t=26745&start=0
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 955
Skąd: Chełm
Wysłany: 2021-05-26, 10:22   

Cytat:
... co z ewentualnym dymieniem z wydechu

Moja Hanka popijała olej ale o dziwo niebieskawego dymienia nie zaobserwowałem tak wiec ciężko będzie to zweryfikować.
Można jedynie popatrzeć na konsystencję i ilość sadzy w wydechu ale trzeba mieć jakiś egzemplarz porównawczy.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-05-26, 10:33   

Jeśli nadal jesteś zainteresowany tamtą "Hanką" warto wykręcić 1 świecę z każdego cylindra i dokładnie ją obejrzeć- pomoże w temacie kondycji gaźników i czy lubi pić dużo oleju. Do tego - kamerka endoskopowa i sprawdzić wnętrze cylindra- ja tego nie zrobiłem i okazało się, że od długiego "łomżingu na wolnym wybiegu" Hanka miała cylindry strasznie skorodowane wewnątrz- do tego stopnia, że musiałem wymienić na nowe. Warto też przy okazji wykręconych świec sprawdzić kompresję na każdym cylindrze. Posłuchaj silnika- czy zawory nie stukają, jak pracują wałki rozrządu - nie wiem czy 1983 ale moja 1985 ma hydrauliczne kasowatory luzu zaworowego- jak są w stanie agonalnym nowe trochę kosztują (a są po 3 na cylinder). A najprościej - tak jak pisałem wyżej - złap na forum kolegę Marudę i pokaż mu ogłoszenie prosząc o opinię. Maruda prawdę Ci powie :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM