/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej motul 7100 10w40
Autor Wiadomość
MirosławRacz 

Motocykl: shadow vt1100 spirit 2004. Wsk m21w2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-02, 10:27   Olej motul 7100 10w40

Witam sedrecznie
Zastanawiam sie obecnie jakim olejem zalac swoja shadowke vt1100 z 2004 roku. Ostatnio przez dwa lata wymienialem na motul 7100 10w40 pelny syntetyk. A tak sie zastanawiam czy to nie jest przerost formy nad trescia i nie zalewac motulem 5100 10w40. Chyba że już skoro zalewalem tamtym to już przy nim pozostać.
 
 
Grzechoo 

Motocykl: Honda
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 276
Skąd: RRS
Wysłany: 2018-01-02, 11:49   

Syntetyk na pewno będzie lepszy od półsyntetyka. Lepiej chroni silnik. Moim zdaniem zmiana powinna być podyktowana tylko względami ekonomicznymi :-) Jeśli rzeczywiście chcesz za oszczedzić to możesz przy następnej wymianie oleju dokonać zmiany - silniczek będzie pracował równie dobrze jak na poprzednim oleju :ride:
Natomiast jeśli cena nie gra roli to bym pozostał przy aktualnie zalewanym oleju :toast:
 
 
OilChuck 

Motocykl: Honda Shadow Vt 125
Wiek: 40
Dołączył: 07 Maj 2018
Posty: 2
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2018-05-08, 11:19   7100 10w40 czy 5100 10w40

Cześć

Do VT 125 z 9 tys km przebiegu, który olej zalać?, Motul 7100 10w40 czy 5100 10w40? Nie wiem co było wlane wcześniej.
Skłaniam się ku temu pierwszemu, ale pytam tak dla pewności.

Pzdr.
 
 
shad'OS 
Po prostu... "OS"


Motocykl: VTX1800 '02
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 261
Skąd: 16°41'E 53°43'N
Wysłany: 2018-05-08, 11:56   Re: 7100 10w40 czy 5100 10w40

OilChuck napisał/a:
Cześć

Do VT 125 z 9 tys km przebiegu, który olej zalać?, Motul 7100 10w40 czy 5100 10w40? Nie wiem co było wlane wcześniej.
Skłaniam się ku temu pierwszemu, ale pytam tak dla pewności.

Pzdr.


VALVOLINE SynPower 4T 10W40 :mrgreen:
_________________
Na 100% mam już z górki...
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-08, 14:41   

5100 wystarczy.. Ale jak chcesz 7100 to kto bogatemu zabroni...
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
MirosławRacz 

Motocykl: shadow vt1100 spirit 2004. Wsk m21w2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-05-08, 21:41   

Ja obecnie tez zalalem VALVOLINE SynPower 4T 10W40 i narazie nie narzekam. I jest tańszy
 
 
derek99 


Motocykl: VT700 86r.
Wiek: 54
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2018-05-08, 22:41   

MirosławRacz napisał/a:
Ja obecnie tez zalalem VALVOLINE SynPower 4T 10W40 i narazie nie narzekam. I jest tańszy

Może i parę złotych tańszy ale żadnej różnicy w porównaniu z motulem nie widzę. A wręcz przeciwnie teraz i biegi w górę jakoś głośniej wchodzą...
 
 
 
ahmed799 


Motocykl: Valkyrie GL 1500 Interstate
Wiek: 42
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 907
Skąd: Malbork
Wysłany: 2018-05-09, 11:41   

Mam u siebie valvoline tylko ze dura blend i jest oki, wyciszył sie kosz sprzeglowy a biegi wchodzą bez problemu.
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
 
 
petek 

Motocykl: Honda Shadow VT750
Wiek: 46
Dołączył: 15 Maj 2017
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-09, 17:04   

Co człowiek to opinia. Ja też zalałem Valvoline Dura blend i mam wrażenie, że biegi głośniej wchodzą, a czasami nawet zgrzytają. Szczególnie w upały jak się mocno rozgrzeje.
 
 
shad'OS 
Po prostu... "OS"


Motocykl: VTX1800 '02
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 261
Skąd: 16°41'E 53°43'N
Wysłany: 2018-05-10, 09:32   ...

petek napisał/a:
Co człowiek to opinia. Ja też zalałem Valvoline Dura blend i mam wrażenie, że biegi głośniej wchodzą, a czasami nawet zgrzytają. Szczególnie w upały jak się mocno rozgrzeje.


Ja tam nie wiem.Po zakupie moto wylałem to co było i zalałem na zimę 10W40 za 14 zł za liter z Kauflanda.Na tym oleju zrobiłem po rejestracji na wiosnę jakieś 150 km i wymieniłem na zakupiony wcześniej Valvoline wraz z filtrem.Ten z kaufa to był półsyntetyk.Zrobiłem na Valvoline już 300 mil i powiem szczerze,że nie widzę "niuansów".Ale ja mam jeszcze mleko pod nosem jeśli chodzi o jeżdżenie na moto.A Valvoline używam do samochodu więc tym tłumaczę moją decyzję o wyborze smorowidła.No i słyszałem,że Motul podrabiają na potęgę...

Zresztą...
_________________
Na 100% mam już z górki...
 
 
MiSzcz 
Michał


Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 319
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-10, 20:45   

Pewien człowiek na YT robi "testy" olejów i wrzuca wyniki na stronę w postaci tabeli , którą ciągle aktualizuje. Może i "testy" nie są zbyt właściwie przeprowadzane, ale poniekąd pokazują różnice w różnych olejach i co za tym idzie pomagają w dokonaniu wyboru przy zakupie.

A co do tematowego oleju, to przeszedłem na niego z 5100 i powiem szczerze, że teraz silnik jakby bardziej gładko pracował. Jako minus dodałbym jedynie to, że więcej mi się go zbiera w "zbiorniczku" odmy, ale to nie jest zbyt wielki problem. I niestety, ale 7100 gorzej "pachnie" niż 5100 ;-)
 
 
 
opel3366 
Robert

Motocykl: VTX 1800 N
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1102
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2018-05-13, 10:16   

z motulem mam pewien problem :
po dłuższym postoju skleja się sprzęgło.
Nie sposób wrzucić pierwszego biegu, motocykl gaśnie, po krótkiej chwili jest ok.
Pompowanie klamkom sprzęgła nic nie daje.
Tak było w poprzednim moto , tak jest i w aktualnym.
Może to wina oleju, a może nie ?
Macie jakieś pomysły ?
Todek, licze na Ciebie !!
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż cięzko ich czasem wyprzedzić...
 
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-05-13, 11:35   

Inny olej o mniejszej lepkości w stanie zimnym, nowe tarcze sprzęgła, a doraźnie włączyć jak najwyższy bieg i ruszyć motocyklem z włączonym sprzęgłem przed uruchomieniem silnika.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9489
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2018-05-13, 11:57   

opel3366 napisał/a:
Todek, licze na Ciebie !!

Ja do swojego X leję Motula 5100 15W50, a więc jeszcze bardziej gęsty, i nic się nie dzieje.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
MiSzcz 
Michał


Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 319
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-13, 18:18   

opel3366 napisał/a:
z motulem mam pewien problem :
po dłuższym postoju skleja się sprzęgło.
Nie sposób wrzucić pierwszego biegu, motocykl gaśnie, po krótkiej chwili jest ok.
Pompowanie klamkom sprzęgła nic nie daje.
Tak było w poprzednim moto , tak jest i w aktualnym.
Może to wina oleju, a może nie ?


Są dwie szkoły. Pierwsza: Odpalasz sprzęt, spokojnie się ubierasz, a w tym czasie silnik się rozgrzewa (olej razem z nim) i problem w tym momencie zaczyna ulegać eliminacji ( można zaobserwować, że sporo motocyklistów tak robi choćby na Shadowisku). Pewnie zaraz znajdzie się ktoś, kto powie, że to jest "ble" dla silnika i powinno się ruszyć jak najszybciej po uruchomieniu ( ja sądzę inaczej, ale nie będę nikogo przekonywał do swoich racji ;-) ), ale właśnie dla tych jest szkoła druga, którą przedstawił AMarek
AMarek napisał/a:
włączyć jak najwyższy bieg i ruszyć motocyklem z włączonym sprzęgłem przed uruchomieniem silnika.


Z tego co mi wiadomo, przyczyna jest nie do końca zbadana. Jedni twierdzą, że to olej ( ale przecież nie wlejesz wody), a inni , do których ja także się zaliczam, twierdzą, że to przez samo sprzęgło, które w danym modelu może mieć mocniejsze sprężyny, bardzo równiutkie tarcze z idealnie wyślizganymi korkami i przez to wszystko się skleja. Kiedyś ktoś przyrównał takie powierzchnie do dwóch kawałków szyby, pomiędzy które dajemy kropelkę oleju i próbujemy rozdzielić przez odciąganie od siebie po linii prostopadłej do płaszczyzn.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM