Zmiana biegów VT1100C
Odpowiedz do tematu

:
Jak bede w domu i dorwe sie do maszyny postaram sie kokombinowac ze sprzeglem. Mam nadzieje, ze pomoze :P

Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
:
spróbujcie zrobić tak jak szwagier powiedział

nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
:
czyli co minimalnie z pół obrotu podkręcić sprzegło i patrzeć co się dzieje tak?

a jak za mocno podciągniemy to da się to jakoś wyczuć?

:
cześć łukasz tak jak mówisz luz ma być minimalny na zimnym oleju bo jak się rozgrzewa to skok klamki będzie w normie

nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
:
U mnie regulacja tego luzu nic nie dala. Przekecilem troszeczke, ale u mnie prawie tego luzu nie bylo. Nadal zmiana 1->2 zgrzyta :(

U mnie sprzeglo bierze bardzo wysoko i jak wcisne klamke do 1/4 to juz praktycznie nie ciagnie.

Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
:
yanucha napisał/a:
renegade26 napisał/a:
...Czasem tylko mu się uda zgrzytnąć między 5 a 6 bo znajduje tam jakiś luz ale nie wiem czym to jest spowodowane.




No właśnie. Też mi niekiedy wejdzie luz pomiędzy 5, a 6. Zielona lampka w tym czasie nie pali się. Może ktoś wytłumaczy ki penis aqwa monte ?




Zaden penis tylko dostales drugi luz gratis od fabryki :mrgreen:

Maras
[Usunięty]
:
maly_tomi napisał/a:
U mnie regulacja tego luzu nic nie dala. Przekecilem troszeczke, ale u mnie prawie tego luzu nie bylo. Nadal zmiana 1->2 zgrzyta :(

U mnie sprzeglo bierze bardzo wysoko i jak wcisne klamke do 1/4 to juz praktycznie nie ciagnie.




He he he, co mam zrobić jak mam sprzęgło hydrauliczne ?? ;-)

Ja sobie myslę tak: nasze kozy mają niezsynchronizowaną skrzynię biegów, a że jest ona solidnie wykonana, to i tryby są rozsądnej wielkości. Jak powszechnie wiadomo, zgodnie z 49,5 prawem Marasa, duże tryby zgrzytają, bo muszą. Jak byście mieli tyle zębów co one, też byście zgrzytali ;-) .

A tak na serio, zauważyłem u siebie, że "bezzgrzytna" zmiana biegów ma swoje wymagania. Koza lubi zmianę przy określonej prędkości i obrotach silnika, a i sposób zmiany też bardzo ważny (zresztą opisany na naszej stronie w artykule o przegazówce). No i trza pilnować poziomu oleju w silniku i jego rodzaju. Ja leję Motula 5100 i jest gicio.



Pzdr.

Maras

:
czyli problem ze skrzynie to normaka?odswieze temat mi 1 wchodzi wlasnie z takim dziwmym stukiem ale mysle ze nie groznym bo to takie miekkie pykniecie no i rozgrzalem motocykl po jakiejs 1 minecie moze 2 idpalam wlaczylem 1 a tu zdechl,i tak pare razy albo jedynke albo dwojke i nic...az wkoncu na zgaszonym silniki i wduszonej 1 i sprzegle troche kolami w przod czy tam w tyl no i juz bylo dobrze. zdarzymo mi sie to raz.mozliwe ze na jakies dziwne zazebienie trafilem??fak jest takize mam go tydzien i nie zdazylem oleju wymienic moze to wina oleju jak juz wyzej ktos wspomnial?

:
drut napisał/a:
no i rozgrzalem motocykl po jakiejs 1 minecie moze 2 ....
:koso:



Aaa...już załapałem....



To mógł być objaw sklejonego sprzęgła.

Czasem może się tak robić, jak długo nie był jeżdżony.

A co do jedynki...TTTM, czyli znak rozpoznawczy Hondy Shadow ;-)

:
Tak jak Jarek wcześniej pisał, sprawdź sobie luz na klamce sprzęgła.

Jak podaje Owner's Manual w naszym modelu powinno to być 10-20mm na końcu klamki.

Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
:
drut napisał/a:
czyli problem ze skrzynie to normaka?odswieze temat mi 1 wchodzi wlasnie z takim dziwmym stukiem ale mysle ze nie groznym bo to takie miekkie pykniecie no i rozgrzalem motocykl po jakiejs 1 minecie moze 2 idpalam wlaczylem 1 a tu zdechl,i tak pare razy albo jedynke albo dwojke i nic...az wkoncu na zgaszonym silniki i wduszonej 1 i sprzegle troche kolami w przod czy tam w tyl no i juz bylo dobrze. zdarzymo mi sie to raz.mozliwe ze na jakies dziwne zazebienie trafilem??fak jest takize mam go tydzien i nie zdazylem oleju wymienic moze to wina oleju jak juz wyzej ktos wspomnial?




wiem że to głupia sugestia ale przy wysuniętej stopce bocznej lub uszkodzonym czujniku stopki będzie taki sam obiaw. Trudno zadusić shadowa 1100, może zdechł spowodu zodięcia zapłonu.

tomekbednarski
[Usunięty]
:
Wcale to nie taka głupia sugestia Kris .Pamiętam jak kupiłem swoją Shadowe to na poczatku w garazu odpalam ja zapinam jeden puszczam sprzęgło a tu gaśnie , jeszcze raz i jeszcze to samo - poirytowany dzwonie do kolegi co mi tu sprzedał, że chyba coś ze sprzęgłem albo co jeszcze gorzej . No i doszliśmy że mam otwartą stopkę boczną i dlatego moto nie ruszy - zabezpieczenie takie.Może troche wstyd sie przyznać no ale tak było. Ciekawy jestem czy inne motocykle też tak mają Z tą stopka jak Hondy?

:
Maja. Ja jak mialem w Kawasaki, ze ten przelacznik w kosie mi sie popsul i kosa zlozona moto odpala ale ruszyc nie chce :P

Wywalilem to diabelstwo zwarlem przewody i chodzilo :P

Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
nikotyn
[Usunięty]
:
Na pewno jest to cecha motocykla! Jeszcze nie dawno miałem VT600C i skrzynia była cichutka, za to podczas jazdy swoim moto słyszałem kiedy mój kolega zmienia biegi w swoim 1100. Teraz zmieniłem moto i też tak mam. Jeżeli chodzi o wspomniany wcześniej "wyciszający olej"... proszę nie wierzcie w takie bajki! Taki o wyciszający jak np. Castrol Magnatec klei się do części...

jakobsbiker
[Usunięty]
:
u mnie pierwsze zapięcie 1ki po długim postoju,bieg lekko zgrzytnie,przez resztę dnia juz wcale.2 i 3ka wchodzą leciutko, 4 i 5 również ale z małym odczuwalnum pod piętą przeskokiem, równiez cicho. więc chyba jest ok. olej 15w50 przebieg21tys.km

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group