czerwona lampka temperatury
Odpowiedz do tematu

: czerwona lampka temperatury
cześć, od 3 tygodni posiadam VT125 i mam problem z czerwoną lampką temperatury silnika. Objaw: świeci się po przejechanych ok 8 km lub szybciej ale pod górę. Zrobiłem: kontrola płynów - wszystko ok, kontrola pracy termostatu i pompy wody - wszystko ok, kontrola czujnika włączania wentylatora - padnięty, wymieniono na nowy, kontrola pracy wentylatora - bez zastrzeżeń, pomysł na padnięty czujnik temp silnika - zaświeca czerwona lampkę przy 78 st. C - wymiana na nowy - i nowy też zaświeca kontrolkę przy 78 st. C. Nie mam już dalszych pomysłów, poradźcie coś proszę. Niby mogę jeździć skoro czujnik pokazuje pierdoły i zapala lampkę zbyt szybko, ale trochę się obawiam, bo nie będę wiedział kiedy naprawdę silnik będzie przegrzany. Dzięki za pomoc (jestem z okolic Wrocławia)

:
No to trochę żeś oblukał jeszcze do sprawdzenia została sama chłodniczka może jest zasłonięta jakimiś gadżetami /piórnik,kratka itp/ jak nie to przepłukać i ma ruszyć :-)

:
ok, zrobie to, ale czy to może być powód tego, że czujnik zapala kontrolkę przy 78 st C?
przed chwilą zrobiłem jeszcze jazdę tak żeby się rozgrzał i po zatrzymaniu ( i przygazowaniu) zapaliła się franca - otworzyłem korek chłodnicy ( wrekawicach ;-) ) i władowałem czujnik termometru do środka - wynik 65st. Ide ściągać chłodnicę - wleję do środka płyn do płukania Prestone z 1/1 z wodą dest.

:
chłodnica czysta jak łza, lampka dalej swoje - 78 st C i się zaświeca :-/

:
jeszcze jeden czujnik, dla pewności że to nie błąd elektryczny

Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
:
Temperatura płynu w chłodnicy to nie temperatura silnika.Jeśli obieg płynu jest słaby to chłodnica będzie miała niższą temperaturę od głowic.Najlepiej sprawdź temperaturę głowic czujnikiem laserowym.Miałem podobny problem i winny był wirniczek w pompie wody.Powodzenia przy diagnozie.

:
no właśnie, jak wykluczysz elektrykę, zostanie jednak coś z obiegiem płynu

Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
:
no tak, wiem, że to zupełnie coś innego, ale sprawdziłem bo maszyna ma 20 lat i tak dla zasady trzeba było - ale to nie ważne bo stan chłodnicy i tak idealny.
kurcze, mogę rozbierać pompę ale zapytam jeszcze raz: co to wszystko ma wspólnego z czujnikiem który jest wykręcony z silnika, wsadzony do garnka na kuchence turystycznej i podgrzewany razem z termoparą, a jego męski pin oraz gwint (czyli masa) spięte są z instalacją motocykla tylko po to aby zobaczyć przy jakiej temp zapali się czerwona kontrolka.
(może słabo to opisałem w początkowym poście), mnie interesuje dlaczego kontrolka zapala się przy 78 st C, a nie dlaczego motocykl się grzeje - moim zdaniem wcale się nie grzeje, tylko czerwona lampka nie pozwala mi swobodnie nim jeździć.

:
na logikę, czujnik za wcześnie się załącza - zły czujnik?
czy takie założenia konstruktorów?

Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
:
:shock:
czerwona kontrolka zapala się przy 78 st C, termostat otwarty gdzieś ponad 90, czujnik włącza wentylator dopiero przy ok 100 st C........... czy to oznacza, że mam (mogę) jeździć z zapaloną czerwoną kontrolką ?
bez sensu !

:
Jeżeli dobrze zrozumiałem to w instrukcji do vt125 "thermo switch" tab 22-9 załącza się w temp. 112-118 a wyłącza w temp 108

:
tylko thermo switch to włącznik wentylatora, a nie lampki

Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
:
zrobie jeszcze inny test: zbuduję instalacje po za motocyklem (czujnik + inne przewody + inna żarówka + inny akumulator) czujnik do gara razem z termoparą, kuchenka turystyczna i ogień.
jesli czujnik zaświeci żarówkę w tej samej (78) temp to zamalowuję czerwoną lamke w motorze na pomarańczowo i tak bede jeździł.
jesli czujnik zaświeci w innej (około 100) to bedzie znaczyło, ze instalacja motocykla jest nok.

ps. 1
nigdzie nie znalazłem informacji/instrukcji która podawałaby w jakiej temp "ten czujnik" ma się załączać.
serwis hondy we wrocławiu nie ma o tym zielonego pojęcia,

ps. 2
będę wdzięczny za podpowiedź komu we wrocku (lub okolicach) mozna powierzyc motocykl po sezonie na kompletny przegląd

:
Napisz do Marudy, może on wie?

:
Zamontuj na kierownicy wskaźnik temperatury oleju lub cieczy i po problemie.U mnie działa i jest wszystko pod kontrolą .

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group