Opony
Odpowiedz do tematu

:
Witam, przymierzam się do zmiany obu opon w VT125. Tył już zużyty a przód z racji wieku również chciałbym założyć nowy. Obecnie mam na obu kołach Dunlopy a pytanie brzmi czy można pomieszać marki? tzn na tył Dunlop D4046 a na przód Bridgestone L309. Obie opony dedykowane do VT125 (naklejka na wahaczu).

Co sądzicie? Nic złego się nie będzie dziać na mokrym? Głównie chodzi mi o kształt bieżnika i odprowadzanie wody. Domyślam się, że na suchym nie ma to absolutnie żadnego znaczenia.

:
można mieszac

you're never too old to Rock'n Roll …
Jethro Tull
:
Można, ale zarówno Dunlop jak i Bridgestone produkują również na tył i przód. I z tego co widziałem są one dostępne. Osobiście został bym przy Bridgestone

Tył: Exedra Max
Przód: L 309

To nie było moje marzenie, ale zaskoczyło.

https://www.facebook.com/shadowontheroad/

:
Goldix napisał/a:
Można, ale zarówno Dunlop jak i Bridgestone produkują również na tył i przód. I z tego co widziałem są one dostępne. Osobiście został bym przy Bridgestone

Tył: Exedra Max
Przód: L 309


Cześć,
chciałbym odgrzać temat, bo co sezon aktualny. Mam oryginalne (19-20 lat) opony, prawdopodobnie z także fabrycznymi dętkami (DOT 00/01), JC31. Przebieg wydaje się realny, przed rokiem 16600km. Trochę popękane, stąd chcę wymienić, bo i przegląd się zbliża.
Nie mogę znaleźć w PL zwłaszcza opon jak polecane na tył.
1. Czy np. Excedra M (Bridgestone do tył) dobre zagra z L309 (założoną nową lub 2019r. na przodzie)? Brigdestone'y Excedra M są w wersji dętkowej w tym wymiarze?
2. Czy lepiej np. do L309 założyć D404 (Dunlop'a, tylko, że tych wersji dętkowej też chyba nie ma)?
3. Czy indeks np. S zamiast P coś w jeździe i w ogóle cokolwiek zmienia, a jeśli to co i jak?

Dzięki za odpowiedzi, zwłaszcza z własnego doświadczenia i LWG.

:
od końca:
S / P - to indeks prędkości,
czy kupisz S - do maks 180km/h
czy kupisz P - do maks 150km/h
to wszystko jedno bo wyciągasz 120 maks.


opona dętkowa / bezdętkowa:
jak kupisz bezdętkową - to też użyjesz z dętką na feldze dętkowej;
jak kupisz dętkową, to nie użyjesz bez dętki na feldze bezdętkowej.

jakiej firmy kupić:
chciałem napisać, że dunlop'y bywają śliskie zwłaszcza na mokrym,

ale jak teraz jeździsz na pełnoletnich popękanych - to nawet jak zmienisz na duro czy inne chińskie noname rowerowe - to i tak będzie efekt im plus ;) no może troszeczkę żartuję ... ale naprawdę niewiele... ja kupowałem continental contigo czy coś takiego..
trzymaj się rozmiaru w wyszukiwarkach opon i nie bierz zupełnie najtańszych.
chyba, że "kto bogatemu zabroni" to sky is the limit.

kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
Dzięki Marq,

zatem podjąłem decyzję i kupię zestaw Bridgestone extedra (SZARPNIE CALOSC PONAD 700 Z NOWYMI DETKAMI, BO STARE TEZ PELNOLETNIE PLUS ZALOZENIE).Na tył poszukam o klasycznym bieżniku Ala oryginały, bo mi się na tych pełnoletnich dobrze 5tys km zrobiło w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Pozdrawiam LWG

:
Jestem na etapie poszukiwania opon do mojego motonga. Każdy zwraca uwagę na takie parametry jak szerokoś, profil, średnica, indeks prędkości, nośność. I pytanko: czy ważnym parametrem jest to, czy opona przeznaczona jest na przód (front) czy tył (rear) pojazdu? W czym tkwi różnica (rzeźba bieżnika, skład mieszanki)?

:
Źródło "oponeo"

Opony przednie i tylne
W oponach motocyklowych, inaczej niż w przypadku samochodowych, istnieje rozgraniczenie między modelami przednimi i tylnymi. Należy pamiętać, aby bezwzględnie przestrzegać poleceń producenta i montować daną oponę zgodnie z jej przeznaczeniem. Jest to konieczne ze względu na bezpieczeństwo motocyklisty i zachowanie optymalnych parametrów jazdy.

Opony tylne i przednie różnią się od siebie budową. Bieżnik przedniej sztuki jest klejony w inny sposób niż tylnej, co przekłada się na ich właściwości. Ze względu na siły działające podczas przyspieszania czy hamowania ma to istotny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Zdarza się, że w tylnych i przednich oponach występują różne mieszanki gumowe. Często tylne ogumienie budowane jest na bazie dwuskładnikowej mieszanki, ponieważ w trakcie normalnej jazdy ulega szybszemu ścieraniu niż to frontowe. Inaczej jest podczas hamowania – wówczas na większe zużycie narażony jest przód.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group