/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
VT 700 - kontrolka oleju
Autor Wiadomość
grasser
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-01, 09:09   VT 700 - kontrolka oleju

Witam. Po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy gdy obroty spadaja do ok 1000 obr/min zaswieca sie kontrolka oleju... dlaczego ? Poziom oleju jest ok. Olej w zasadzie swiezy. Jak motocykl odstoji ok 5 min, po odpaleniu na wolnych obrotach jest ok. Jakis problem z cisnieniem oleju ? czy ten typ tak ma ? :>
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 40
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-04-01, 11:28   

A motocykl jeździ bez problemu? nie odczuwasz jakiś niepokojących oznak?

Może to tylko po prostu problem z kontrolką ale lepiej to sprawdzić.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Blanki 

Motocykl: VZR 1800R
Dołączył: 13 Wrz 2007
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-01, 11:33   

Ja bym stawiał na czujnik ciśnienia oleju , chyba że faktycznie jest słabe ciśnienie i po rozgrzaniu jak olej jest rzadki zapala lampke to wtedy jest kłopot i kilka przyczyn może być
 
 
pdarek 

Motocykl: VTX1300 06'
Wiek: 49
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 205
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2008-04-01, 11:34   Re: VT 700 - kontrolka oleju

grasser napisał/a:
Witam. Po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy gdy obroty spadaja do ok 1000 obr/min zaswieca sie kontrolka oleju... dlaczego ? Poziom oleju jest ok. Olej w zasadzie swiezy. Jak motocykl odstoji ok 5 min, po odpaleniu na wolnych obrotach jest ok. Jakis problem z cisnieniem oleju ? czy ten typ tak ma ? :>


W moim nie ma tego problemu, stąd wnioskuję, że ten typ tak nie ma :-(
 
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 49
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2008-04-01, 13:45   

Wykręc czujnik oliwy i go wymyj.czasem strasznie zachodzi syfem
 
 
 
Kaczan 

Motocykl: BMW R1200R
Wiek: 63
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 288
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-01, 13:49   

Nie ma co gdybać,trzeba zmierzyć ciśnienie oleju manometrem mechanicznym i wszystko będzie jasne.
 
 
SHADOWNIK 


Motocykl: vt 1100 C 02
Wiek: 64
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 83
Skąd: Białystok
Wysłany: 2008-04-01, 13:53   

Tak miałem kiedyś w VV garbusie jak padły panewki i olej nie miał przez to ciśnienia, ale u kolegi w aucie przy takim samym objawie wymienili czujnik ciśnienia oleju i było OK. Najlepiej by byo aby ktoś zmierzył ciśnienie oleju wtedy wszystko wiadomo.
_________________
'Nie wiem, nie znam się, nie rozumiem, zarobiony jestem"
 
 
grasser
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-01, 23:40   

sama kontrolka napewno nie. objaw niewystepuje na zimnym i sredniocieplym silniku. jedynie jak go przegonie i porzadnie rozgrzeje. I tylko przy 1000 obr i nizej. przy 1100 jest ok.



czujnik ... moze byc i czujnik ... ale z tymi panewkami toscie mnie nastraszyli ;)



mootocykl chodzi dosc ladnie. Jedyne co mnie niepokoji to dziwny odglos stukania w waskim zakresie obrotow. Tak ok 1500 obr slyszalny - najbardziej jak obroty spadaja i tylko przy rozgrzanym silniku. Po wymianie oleju na nowy gestrzy stukanie calkiem ucichlo i wrocilo po przejechaniu ok 150-200 km.



co do sprawdzania manometrem ... jaki to powinien byc manometr ? ktos z okolic krakowa/jasla dysponuje takim cudem i byl by sklonny pomoc ?
 
 
Kaczan 

Motocykl: BMW R1200R
Wiek: 63
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 288
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-02, 13:10   

Musisz go wkręcić w miejsce czujnika ciśnienia oleju,musisz coś pokombinować.Objawy są bardzo typowe dla wybitej panewki,to chyba nie będzie czujnik.
 
 
grasser
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-02, 13:29   

o kur .... ;] skocze chyba do warsztatu kolo weekendu ...
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 40
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-04-02, 17:00   

Kaczan nie strasz kolegi bo na zawał zejdzie :) Może to tylko korbowód zaczyna robić dziure w cylindrze ? :twisted:
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
grasser
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-02, 21:37   

hmm tak przejzalem tematy na forum motocyklistow o panewkach ;] i z tego co wiekszosc sadzi stukanie w przypadkun panewek wystepuje caly czas + glownie w momencie przyspieszania.

W mojej hondzie stuka tylko pomiedzy 1000-1500 obr/min, tylko na rozgrzanym silniku a na wyzszych obrotach stukanie cichnie. Pozatym najbardziej slychac cholerstwo jak odpuszczam gazu a nie dodaje ;) wiec jestem dobrej mysli ;D



boje sie tych panewek jak cholera ;P niech sobie stuka cos innego ... dziorawy tlok, zapomniany klucz francuski czy inne cholerstwo ;) ale panewki to jak dla mnie silnik do wymiany :P z innymi rzeczami mozna jakos walczyc :)
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 49
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2008-04-03, 08:05   

Nie załamujcie faceta ;-)

Chałas jest pewnie z łańcuchów lub napinacz
 
 
 
grasser
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-05, 15:39   

Ha. zawzialem sie i wysluchalem silnik dokladnie. Wyglada na to ze jednak bardziej z gory ten odglos dochodzi. Z prawej strony slychac bardziej od przedniego cylindra a z lewej od tylnego ... o czym to moze swiadczyc ? tak mi przyszlo do glowy ... rozrzad albo hydraulika?



Moze cos jest nietak z chydraulicznymi kasatorami luzu ? przy gestym/zimnym oleju trzymaja cisnienie a przy rozgrzanym/rzadkim, w waskim zakresie obrotow gdy cisnienie jest niezawysokie, zaczyna stukac?



Mial ktos jakies problemy z ta hydraulika? Jakis sposob diagnozy ? Co o tym myslicie ? narazie gdybam ... jak jest na forum jakis wprawiony sluchacz silnikow z okolic krakowa to bylbym wdzieczny za pomoc..
 
 
SHADOWNIK 


Motocykl: vt 1100 C 02
Wiek: 64
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 83
Skąd: Białystok
Wysłany: 2008-04-05, 21:40   

Takie odgłosy to ja też miewam u siebie na gorącym silniku (silnik 1100 autentyczny przebieg 24tys.mil co daje 39000 km)Mechanik,znający silniki hondy powiedział abym sobie tym głowy nie zawracał , podobno samoregulatory tak działają.Często również na gorącym nic nie słychać Panewka jak stuka to najgorzej kilka sekund po odpaleniu (zanim się rozejdzie olej) i wali jak młotkiem, szczególnie w momencie dodawania gazu.Miałem na myśli ewentualny luz panewki w związku z zapalającą się lampką oleju,tu powinieneś sprawdzić ciśnienie.
_________________
'Nie wiem, nie znam się, nie rozumiem, zarobiony jestem"
Ostatnio zmieniony przez SHADOWNIK 2008-04-26, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM