VT 700 - kontrolka oleju |
Autor |
Wiadomość |
grasser [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-04-01, 09:09 VT 700 - kontrolka oleju
|
|
|
Witam. Po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy gdy obroty spadaja do ok 1000 obr/min zaswieca sie kontrolka oleju... dlaczego ? Poziom oleju jest ok. Olej w zasadzie swiezy. Jak motocykl odstoji ok 5 min, po odpaleniu na wolnych obrotach jest ok. Jakis problem z cisnieniem oleju ? czy ten typ tak ma ? :> |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 40 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-04-01, 11:28
|
|
|
A motocykl jeździ bez problemu? nie odczuwasz jakiś niepokojących oznak?
Może to tylko po prostu problem z kontrolką ale lepiej to sprawdzić. |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Blanki
Motocykl: VZR 1800R
Dołączył: 13 Wrz 2007 Posty: 229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-04-01, 11:33
|
|
|
Ja bym stawiał na czujnik ciśnienia oleju , chyba że faktycznie jest słabe ciśnienie i po rozgrzaniu jak olej jest rzadki zapala lampke to wtedy jest kłopot i kilka przyczyn może być |
|
|
|
|
pdarek
Motocykl: VTX1300 06'
Wiek: 49 Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 205 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 2008-04-01, 11:34 Re: VT 700 - kontrolka oleju
|
|
|
grasser napisał/a: | Witam. Po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy gdy obroty spadaja do ok 1000 obr/min zaswieca sie kontrolka oleju... dlaczego ? Poziom oleju jest ok. Olej w zasadzie swiezy. Jak motocykl odstoji ok 5 min, po odpaleniu na wolnych obrotach jest ok. Jakis problem z cisnieniem oleju ? czy ten typ tak ma ? :> |
W moim nie ma tego problemu, stąd wnioskuję, że ten typ tak nie ma |
|
|
|
|
Dziubek
Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 49 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 613 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2008-04-01, 13:45
|
|
|
Wykręc czujnik oliwy i go wymyj.czasem strasznie zachodzi syfem |
|
|
|
|
Kaczan
Motocykl: BMW R1200R
Wiek: 63 Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 288 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-04-01, 13:49
|
|
|
Nie ma co gdybać,trzeba zmierzyć ciśnienie oleju manometrem mechanicznym i wszystko będzie jasne. |
|
|
|
|
SHADOWNIK
Motocykl: vt 1100 C 02
Wiek: 64 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 83 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2008-04-01, 13:53
|
|
|
Tak miałem kiedyś w VV garbusie jak padły panewki i olej nie miał przez to ciśnienia, ale u kolegi w aucie przy takim samym objawie wymienili czujnik ciśnienia oleju i było OK. Najlepiej by byo aby ktoś zmierzył ciśnienie oleju wtedy wszystko wiadomo. |
_________________ 'Nie wiem, nie znam się, nie rozumiem, zarobiony jestem" |
|
|
|
|
grasser [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-04-01, 23:40
|
|
|
sama kontrolka napewno nie. objaw niewystepuje na zimnym i sredniocieplym silniku. jedynie jak go przegonie i porzadnie rozgrzeje. I tylko przy 1000 obr i nizej. przy 1100 jest ok.
czujnik ... moze byc i czujnik ... ale z tymi panewkami toscie mnie nastraszyli ;)
mootocykl chodzi dosc ladnie. Jedyne co mnie niepokoji to dziwny odglos stukania w waskim zakresie obrotow. Tak ok 1500 obr slyszalny - najbardziej jak obroty spadaja i tylko przy rozgrzanym silniku. Po wymianie oleju na nowy gestrzy stukanie calkiem ucichlo i wrocilo po przejechaniu ok 150-200 km.
co do sprawdzania manometrem ... jaki to powinien byc manometr ? ktos z okolic krakowa/jasla dysponuje takim cudem i byl by sklonny pomoc ? |
|
|
|
|
Kaczan
Motocykl: BMW R1200R
Wiek: 63 Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 288 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-04-02, 13:10
|
|
|
Musisz go wkręcić w miejsce czujnika ciśnienia oleju,musisz coś pokombinować.Objawy są bardzo typowe dla wybitej panewki,to chyba nie będzie czujnik. |
|
|
|
|
grasser [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-04-02, 13:29
|
|
|
o kur .... ;] skocze chyba do warsztatu kolo weekendu ... |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 40 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-04-02, 17:00
|
|
|
Kaczan nie strasz kolegi bo na zawał zejdzie :) Może to tylko korbowód zaczyna robić dziure w cylindrze ? |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
grasser [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-04-02, 21:37
|
|
|
hmm tak przejzalem tematy na forum motocyklistow o panewkach ;] i z tego co wiekszosc sadzi stukanie w przypadkun panewek wystepuje caly czas + glownie w momencie przyspieszania.
W mojej hondzie stuka tylko pomiedzy 1000-1500 obr/min, tylko na rozgrzanym silniku a na wyzszych obrotach stukanie cichnie. Pozatym najbardziej slychac cholerstwo jak odpuszczam gazu a nie dodaje ;) wiec jestem dobrej mysli ;D
boje sie tych panewek jak cholera ;P niech sobie stuka cos innego ... dziorawy tlok, zapomniany klucz francuski czy inne cholerstwo ;) ale panewki to jak dla mnie silnik do wymiany :P z innymi rzeczami mozna jakos walczyc :) |
|
|
|
|
Dziubek
Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 49 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 613 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2008-04-03, 08:05
|
|
|
Nie załamujcie faceta
Chałas jest pewnie z łańcuchów lub napinacz |
|
|
|
|
grasser [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-04-05, 15:39
|
|
|
Ha. zawzialem sie i wysluchalem silnik dokladnie. Wyglada na to ze jednak bardziej z gory ten odglos dochodzi. Z prawej strony slychac bardziej od przedniego cylindra a z lewej od tylnego ... o czym to moze swiadczyc ? tak mi przyszlo do glowy ... rozrzad albo hydraulika?
Moze cos jest nietak z chydraulicznymi kasatorami luzu ? przy gestym/zimnym oleju trzymaja cisnienie a przy rozgrzanym/rzadkim, w waskim zakresie obrotow gdy cisnienie jest niezawysokie, zaczyna stukac?
Mial ktos jakies problemy z ta hydraulika? Jakis sposob diagnozy ? Co o tym myslicie ? narazie gdybam ... jak jest na forum jakis wprawiony sluchacz silnikow z okolic krakowa to bylbym wdzieczny za pomoc.. |
|
|
|
|
SHADOWNIK
Motocykl: vt 1100 C 02
Wiek: 64 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 83 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2008-04-05, 21:40
|
|
|
Takie odgłosy to ja też miewam u siebie na gorącym silniku (silnik 1100 autentyczny przebieg 24tys.mil co daje 39000 km)Mechanik,znający silniki hondy powiedział abym sobie tym głowy nie zawracał , podobno samoregulatory tak działają.Często również na gorącym nic nie słychać Panewka jak stuka to najgorzej kilka sekund po odpaleniu (zanim się rozejdzie olej) i wali jak młotkiem, szczególnie w momencie dodawania gazu.Miałem na myśli ewentualny luz panewki w związku z zapalającą się lampką oleju,tu powinieneś sprawdzić ciśnienie. |
_________________ 'Nie wiem, nie znam się, nie rozumiem, zarobiony jestem" |
Ostatnio zmieniony przez SHADOWNIK 2008-04-26, 19:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|