/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej Valvoline DuraBlent 4T 10W40
Autor Wiadomość
citizen77 

Motocykl: Honda Shadow VT1100 C 1988r.
Wiek: 46
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 18
Skąd: Sosnowiec
  Wysłany: 2017-03-04, 22:40   Olej Valvoline DuraBlent 4T 10W40

Cześć. Mam do was pytanie, czy ktoś z was zalewa swój motocykl olejem ja w temacie. Do tej pory jeździłem na Motulu 5100 10w40 ale po coraz częściej słyszanych opiniach o podrabianiu tego oleju chciałem zmienić, i stąd moje pytanie do was :-D
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2017-03-04, 22:42   

JA Valvolina używam do samochodów. Moim zdaniem bardzo dobry olej,
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
citizen77 

Motocykl: Honda Shadow VT1100 C 1988r.
Wiek: 46
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 18
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-03-04, 23:10   

Też słyszałem dużo pozytywnych opinii na temat taj marki ale Motul tak zdominował rynek motocyklowy że zaczynają go podrabiać i tu pojawia się problem.
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2017-03-04, 23:19   

Słyszałem ostatnio że Motul już nie jest taki jakim był kiedyś. Nie zgłębiałem tematu, zakupiłem olej innej firmy w celach eksperymentalnych ;-) . Czy to będzie dobra zmiana ? ;-) Okaże się :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2017-03-05, 10:04   

Tuptusia od początku zalewam Valvoline...
Silnikowi jest wszystko jedno jakiej marki olejem go zalejesz byle spełniał normy(a ten spełnia)...
I ma jeszcze jedną zaletę - jest tańszy od Motula.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
PILOT 


Motocykl: Shadow 1100 Spirit '02
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 345
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2017-03-15, 15:34   

Czytałem o tym oleju i jest zachwalany. Osobiście mam zalany Valvoline SynPower. Ten sezon również zaleje SynPower.
_________________
U.S. Route 66
 
 
derek99 


Motocykl: VT700 86r.
Wiek: 54
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2017-11-05, 12:13   

Odkopię trochę temat.
Czeka mnie wymiana oleju i zauważyłem, że olej niby ten sam a inne klasy jakości
1. VALVOLINE DURABLEND 4T 10W40, API SG, JASO MA,
2. VALVOLINE DURABLEND 4T 10W40, API SL, JASO MA, JASO MA2
Ten z klasą SG według serwisówki jest bardziej zbliżony do klasy rekomendowanej (chociaż już przestażałej) , ale gdzieś wyczytałem, że ten drugi SL polecany jest do stosowania w motocyklach japońskich i tych, dla których producenci wskazują płyny API SG lub JASO MA. Słyszałem że za wysoka klasa może mieć zły wpływ na starsze silniki.
 
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2017-11-05, 18:54   

derek99 napisał/a:
Odkopię trochę temat.
Czeka mnie wymiana oleju i zauważyłem, że olej niby ten sam a inne klasy jakości
1. VALVOLINE DURABLEND 4T 10W40, API SG, JASO MA,
2. VALVOLINE DURABLEND 4T 10W40, API SL, JASO MA, JASO MA2
Ten z klasą SG według serwisówki jest bardziej zbliżony do klasy rekomendowanej (chociaż już przestażałej) , ale gdzieś wyczytałem, że ten drugi SL polecany jest do stosowania w motocyklach japońskich i tych, dla których producenci wskazują płyny API SG lub JASO MA. Słyszałem że za wysoka klasa może mieć zły wpływ na starsze silniki.

Bzdura - bardziej zaszkodzi olej o niższych parametrach...
To co usłyszaleś moim zdaniem jest pozostałością wierzeń naszych ojców kiedy to wyznawano, że z oleju wytrącają się różnego rodzaju paskudztwa które to osadzają się w silniku uszczelniając go :shock: a zalanie oleju o lepszych właściwościach może te syfy wypłukać i powodować wszędobylskie wycieki...
W branży motoryzacyjnej siedzę od 2006 roku i jeszcze nie słyszałem aby olej spełniający normy(lub je przewyższający) zaszkodził silnikowi...
Zasadniczo to wogóle nie słyszałem żeby zmiana czegoś na coś lepszego zaszkodziła...
Tyle mojego zdania na ten temat.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Krzysiek 


Motocykl: BMW R1200 CL
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 339
Skąd: BIA
Wysłany: 2017-11-06, 21:13   

derek99 napisał/a:
Odkopię trochę temat.
Czeka mnie wymiana oleju i zauważyłem, że olej niby ten sam a inne klasy jakości
1. VALVOLINE DURABLEND 4T 10W40, API SG, JASO MA,
2. VALVOLINE DURABLEND 4T 10W40, API SL, JASO MA, JASO MA2
Ten z klasą SG według serwisówki jest bardziej zbliżony do klasy rekomendowanej (chociaż już przestażałej) , ale gdzieś wyczytałem, że ten drugi SL polecany jest do stosowania w motocyklach japońskich i tych, dla których producenci wskazują płyny API SG lub JASO MA. Słyszałem że za wysoka klasa może mieć zły wpływ na starsze silniki.


oznaczenie klasy wg. API
S - przeznaczenie do silników iskrowych (C- wysokoprężne)
kolejna literka np. G czy L to klasa jakości
im wyższa litera alfabetu tym lepsza klasa a L jest obecnie najwyższą. Wcale nie stawia to takiego oleju na piedestale bo obecnie większość osiąga L. To czego nie widać w oznaczeniu a ma duże znaczenie to różne dodatki uszlachetniające np. myjące silnik, pochłaniające spaliny itp. ale informacji o tych nie ma na opakowaniu.

VALVOLINE to dobry olej i oczywiście lepiej wlać SL
 
 
derek99 


Motocykl: VT700 86r.
Wiek: 54
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2017-11-07, 12:26   

I stało się jasne. Co prawda na stronie VTX ale jak najbardziej aktualne
http://www.vtxpolska.pl/i...dzie%C4%87.html
 
 
 
derek99 


Motocykl: VT700 86r.
Wiek: 54
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2017-11-07, 12:28   

Krzysiek napisał/a:
im wyższa litera alfabetu tym lepsza klasa a L jest obecnie najwyższą.


N jest obecnie najwyższą
 
 
 
RAFFEN 


Motocykl: była Shadow 750 jest VTX 1300S
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 367
Skąd: Jasło
Wysłany: 2017-11-11, 04:13   

Ja zalewam Valvoline, mechanik co mi serwisuje moto też do swojego zalewa.Podobno nie jest rozlewany u nas w PL także większe szanse na machloje. :koso:
_________________
"...kupiłem a mówią, że nie kupisz miłości "
 
 
derek99 


Motocykl: VT700 86r.
Wiek: 54
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2017-11-11, 07:49   

Dużo ludzi ma dobre zdanie na temat tego oleju. Po przejściu z motula 5100 biegi lepiej wchodzą, to silnik chodzi ciszej, same plusy. Zaleje i ja ale i zobaczę ile prawdy w tych superlatywach.
 
 
 
Jazon 
Janek


Motocykl: Shadow VT 1100 Tourer 98'
Wiek: 41
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 206
Skąd: Skarszewy
Wysłany: 2017-11-11, 10:27   

Valvoline zalałem w tym roku do samochodu. Polecili mi to w sklepie, mechanik powiedział tez ze to dobry olej. Z moto raczej już eksperymentować nie będę bo uzywam castrola i jest ok. Jednego roku zalałem motulem bo nie wiem czemu pomyślałem ze lepszy. Biegi jakby głośniej i gorzej wchodziły misa olejowa była delikatnie spocona... Wróciłem do castrola. Nie wiem co było z tym motulem czy kupiłem podróbe czy co ale nie zamierzam drugi raz sprawdzać.
_________________
Cztery kółka potrafią poruszyć ciało,ale dwa ruszają duszę
 
 
 
petek 

Motocykl: Honda Shadow VT750
Wiek: 46
Dołączył: 15 Maj 2017
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-11, 10:42   

Ja po sezonie zalałem Valvoline. Nie zrobiłem jeszcze dużo km na nim, ale to co jest zauważalne to bardziej precyzyjne biegi, mniej zgrzytów. Zmiany w głośności nie zauważyłem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM