Regulator napięcia potrzebny |
Autor |
Wiadomość |
Schabik
Motocykl: Honda Shadow VT600 1991r.
Wiek: 43 Dołączył: 08 Lip 2015 Posty: 13 Skąd: Chrząstawa Wielka
|
Wysłany: 2016-10-05, 21:18 Regulator napięcia potrzebny
|
|
|
Witajcie,
Szukam regulatora napięcia do mojej VT 600 ('91 r.). Na popularnym serwisie aukcyjnym ceny regulatorów zaczynają się od ok. 90 zł, ale...do modeli od 1992 r (kod PC21, mój kod w dowodzie rej to PC 2). Mój przedział wiekowy to '88-'00 (tak stoi w opisie aukcji), ale ceny znacznie odjeżdżają (ok. 350 zł). Czy mogę kupić ten tańszy do modeli od 1992 i będzie działał jak należy? Są jakieś różnice konstrukcyjne?
Pozdrawiam,
Mateusz |
_________________ "Treat me good, I'll treat You better. Treat me bad, I'll treat You worse." |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1187 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2016-10-06, 06:57
|
|
|
Od rocznika 88 do 97 nie było zmian i części z każdego rocznika będą pasowały. Po 97 wprowadzono zmiany w gaźniku i wiązce elektrycznej i co za tym idzie inna była część kostek - w tym kostką regulatora. Możesz śmiało wstawiać regulator/lub zamiennik z kostką i takich samych kształtach. W dowodzie Masz błąd bo powinno być pc21. |
Ostatnio zmieniony przez Skorupek 2016-10-10, 07:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Schabik
Motocykl: Honda Shadow VT600 1991r.
Wiek: 43 Dołączył: 08 Lip 2015 Posty: 13 Skąd: Chrząstawa Wielka
|
Wysłany: 2016-10-06, 08:41
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź.
Coś się wybierze, widziałem nawet regulatory z ciemnymi (czarnymi?) żeberkami
Mój poprzedni właściciel chyba pozbył się białej (3pinowej) kostki, bo kable na krótko spięte i zabezpieczone. Czytałem tutaj, że to dobry zabieg, bo kostka lubi się jarać. Zanim kupię regulator muszę jeszcze pomierzyć kilka punktów. |
_________________ "Treat me good, I'll treat You better. Treat me bad, I'll treat You worse." |
|
|
|
|
tomcki
Motocykl: HONDA VT 600
Wiek: 37 Dołączył: 08 Maj 2015 Posty: 74 Skąd: Gniew
|
Wysłany: 2016-10-09, 08:19
|
|
|
Ja w zeszłym roku kupiłem dokładnie ten. Z racji tego, że miałem blisko podjechałem autem i kupiłem od ręki. Wymieniłem go w zeszłym doku, w tym roku zrobiłem nieco ponad 4000 MIL i nadal działa. |
|
|
|
|
Schabik
Motocykl: Honda Shadow VT600 1991r.
Wiek: 43 Dołączył: 08 Lip 2015 Posty: 13 Skąd: Chrząstawa Wielka
|
Wysłany: 2016-10-09, 09:52
|
|
|
A mógłbyś opisać objawy, które postawiły diagnozę "zmień regulator"?
Czy ten regulator z aukcji ma czarne żeberka czy tylko tak wygląda? Masz białą kostkę (3P) czy spiąłeś kable na krótko? Nie jara (jarała) się? |
_________________ "Treat me good, I'll treat You better. Treat me bad, I'll treat You worse." |
|
|
|
|
tomcki
Motocykl: HONDA VT 600
Wiek: 37 Dołączył: 08 Maj 2015 Posty: 74 Skąd: Gniew
|
Wysłany: 2016-10-09, 15:20
|
|
|
Generalnie awaria regulatora zbiegła się w czasie kiedy postanowiłem nieco zmienić swoją Hondę. Objawy: brak prądu, naładowałem aku, na jałowym biegu wszystko było ok, przynajmniej na to wskazywał pomiar napięcia żeby nie było mierzyłem dwoma różnymi multimetrami, problem pojawiał się jak trochę pojeździłem, po jakimś czasie silnik zgasł. Zero prądu w aku, kontrolki nawet się nie zaświeciły, więc załadowaliśmy moto w Sharana i do garage. Tu ponowne ładowanie, później próba na jałowym biegu, pomiary no i w miasto. Trochę pojeździłem i historia zatacza koło. Poszperałem trochę w internetach i wyczytałem że to może być regulator. Zasięgnąłem rady kolegi elektromechanika, ten pomierzył co trzeba przejechał się i decyzja zapadła.
Co do samego regulatora jest cały czarny mat.
Jeśli chodzi o kostki to właśnie ten sam kolega, który pomógł w diagnozie polecił mi wyrzucenie kostek i zlutowanie kabli ma krótko. Tak też zostało zrobione. Stare kostki były trochę zmęczone.
EDIT: Moja Honda jest z 1988 roku (pierwszy wypust), więc regulator, który podesłałem w linku wcześniej będzie u Ciebie pasować. |
|
|
|
|
Schabik
Motocykl: Honda Shadow VT600 1991r.
Wiek: 43 Dołączył: 08 Lip 2015 Posty: 13 Skąd: Chrząstawa Wielka
|
Wysłany: 2016-10-09, 18:27
|
|
|
U mnie było tak, że po dłuższym staniu w garażu moto za pierwszym razem odpalił światła, garami nawet nie zakręcił, a za drugim razem już było tylko cykanie rozrusznika. Naładowałem aku i sytuacja się powtórzyła, ale na naładowanym zakręcił i odpalił. Na stykach akumulator na jałowym miał ok. 12,6 V, na średnich obrotach nie podskoczył wyżej niż 12,9 V i trzymał tą wartość sztywno. Ładowania nie ma w ogóle. |
_________________ "Treat me good, I'll treat You better. Treat me bad, I'll treat You worse." |
|
|
|
|
tomcki
Motocykl: HONDA VT 600
Wiek: 37 Dołączył: 08 Maj 2015 Posty: 74 Skąd: Gniew
|
Wysłany: 2016-10-09, 19:39
|
|
|
Jak z kolegą szukaliśmy usterki u mnie sprawdziliśmy magneto i regulator. Sprawdź oba elementy. Z tego co czytałem dosyć częstą usterką regulatora napięcia w Hondzie jest sytuacja, że po zagrzaniu nie chce ładować. O ile na jałowym biegu na postoju w miarę działa (tak było u mnie) to po rozgrzaniu silnika podczas jazdy regulator odmawiał posłuszeństwa. |
|
|
|
|
Udun
...Seba...
Motocykl: ...VTX 1800C 2002 ...
Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 3774 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-10-10, 06:09
|
|
|
...jak dobrze pamiętam to gościu z Rzeszowa...regulator ma już 2 sezon i chodzi świetnie..wygooglaj sobie... |
_________________ ...nadzieja spadającej gwiazdy...płonna...
udunus nervosus ciekavos signos pulapkos
Gość jaki jest Twój Cień??
...była Honda Shadow VT1100 1998 Spirit.. |
|
|
|
|
Kanat
Motocykl: Honda VT 600 89r.
Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 43 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2023-10-11, 13:43 Regulator napięcia
|
|
|
Witam.
Poszukuję regulatora napięcia do Vt 600 89r.
Może ktoś ma na zbyciu, chętnie odkupię.
Pozdrawiam. |
_________________ Kanat |
|
|
|
|
|