/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana lampy przedniej - na co?
Autor Wiadomość
lucgfx 

Motocykl: Honda VT500C, 85r amerykanska
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 35
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-09-17, 13:32   

Witam.

Mialem dluzsza przerwe w sprawie lampy.

Informacja dla zainteresowanych. Jezeli planujecie wymienic sama obudowe ze wzgledu np na ruda, oryginalny wklad (sam klosz) spokojnie pasuje do tej chinskiej lampy (obudowy czyli ramki). Oczywiscie nie ma wtedy zadnej regulacji odchylenia, sam wklad wlozony jest wtedy na takie "sprezynki".

Co do samej ramki, takze pasuje do oryginalnej obudowy, jezeli chodzi o rozmiar itp. Nie pasuja natomiast punkty montazowe po sruby (w chinskiej lampie sa glebiej w strone obudowy).

Reasumujac, mozna spokojnie ta lampe za 120 pare zl kupic, i podmienic sam klosz na ten oryginalny.


Ja dalej szukam wkladu homologowanego. Znalazlem jeden 170mm ktory sprawdzilem i na styk wchodzil w obudowe, ale byl za wysoki i nie zmiescilaby sie wtyczka od zarowki. Co do wkladu z gsx 400, z allegro dostalem zdjecia z pomiarami, i niestety ten z gsxa wyglada na ok 1cm mniejsza srednice.

Pozdrawiam.
 
 
lucgfx 

Motocykl: Honda VT500C, 85r amerykanska
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 35
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-10-02, 15:48   

Dzisiaj prawie skonczylem temat z lampa.

Garsc informacji:

- ta lampa bez homologacji okazuje sie ze jednak ma inny wymiar pod montaz, jest mniejsza. Dwie, trzy podkladki zalatwiaja sprawe.
- dodatkowo lampa ma dziwny gwint pod montaz, oryginalna ma m8 a ta... niby m10 ale nie chciala wejsc do konca jakby za mala byla. Nie bawilem sie dlugo i przegwintowalem na m10, do tego nalezy rozwiercic otwory oryginalnych uchwytach bo za male .Teraz pozostaje mi tylko kupic srube imbusowa cos jak w oryginale m10
- wklad homologowany olalem, z z tej nowej lampy wzialem oprawke pozycji, wywiercilem w oryginalnym wkladzie otwor a sam wklad przeszczepilem do nowej obudowy
- pozycje podpialem pod ktoras tam wiazke, swieci sie przy mijania, dlugich, i co najwaniejsze na pozycji parking (wtedy mijania sa wylaczone). Podobno to wystarczy.

Z doswiadczenia teraz bym wybral jakas lampe uniwersalna bo i tak sie okazalo ze otowry montazowe nie pasowaly pod oryginalne, a taki byl glowny powod zakupu tej nowej lampy. Plus jest taki ze wyglada prawie jak oryginal.

Pozdrawiam.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 956
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-02-15, 13:07   

Trochę odgrzeję kotleta bo też przez to przechodziłem.
Jako, że moje moto jest z 1984r. to miałem oryginalnie lampę prostokątną, która świeciła krótko mówiąc "tak sobie" mimo, że odblask nie był w złym stanie.
Postojówki lampa nie miała bo światła pozycyjne były w kierunkowskazach.
Jako, że szybę poprzedni właściciel zamontował dedykowaną do lampy okrągłej to padł pomysł wymiany ori lampy na lampę okrągłą właśnie typu "AW2440".
Owszem - nowa lampa świeci duuuużo lepiej ale trochę miałem kombinacji z mocowaniem.
Za namową jednego gostka zaopatrzyłem się w oryginalne mocowania lampy okrągłej, która występowała od rocznika '85.
Nowe mocowania są nieco węższe i zarazem dłuższe więc i tak musiałem dodać po ok 4 cm długości metalowej blaszce aby lampę wysunąć nieco do przodu bo po prostu nie mieściła mi się z tyłu z powodu wciskania się na wiązki kablowe i linki.
Z podłączeniem światła postojowego nie było problemu bo miałem ku temu wyprowadzony w lampie ori przewód z końcówkami.

Gwint mocujący w lampie to M10x1.25 więc nic nadzwyczajnego ;-)
U mnie na foto widać wkręcone w lampę dystanse wytoczone pod kątem ori mocowania ale chyba wkręcę tutaj śruby i dam dodatkowe wsporniki dolne do szyby aby ją usztywnić.
Foto: KLIK

Kwestia legalności tej lampy to zupełnie inny temat - na mojej nie ma żadnych znaków homologacyjnych i też zastanawiałem się czy iść w tym kierunku czy szukać innego rozwiązania.
Pogadałem z paroma osobami i w sumie to nikt nie słyszał o przypadku zatrzymania DR z powodu niehomologowanej lampy. Nawet 3 różnych diagnostów nie słyszało o takich przypadkach więc uważam, że nie powinno być źle.
Zasadniczo jeśli światła nie są ustawione za wysoko i nie rażą innych kierowców to nie sądzę aby jakiemukolwiek stróżowi prawa przyszło do głowy szukać homologacji lampy.
To tak samo jak z xenonami - jeśli są zamontowane z głową to działają dobrze, nie przeszkadzają innym i nikt się nie czepia o to.

A jak Wy sądzicie?
 
 
Leo 


Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 3111
Skąd: Otwock
Wysłany: 2019-02-15, 14:53   

podepnę się pod temat chcę włożyć do lampy żarówkę czy taka będzie ok? potrzebuje białe światło
_________________
never as good as the first time
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 956
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-02-15, 15:19   

Nie widzę podstaw aby mieć obawy przed zastosowaniem tej żarówki.
Może masz taką jak ori więc jaki problem?
Trudno jednak wyrokować jak będzie z jej zywotnością bo te +100% zapewne czymś jest okupione.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1707
Skąd: Sanok
Wysłany: 2019-02-15, 22:53   

Leo napisał/a:
podepnę się pod temat chcę włożyć do lampy żarówkę czy taka będzie ok? potrzebuje białe światło


Używam od 5 miesięcy w puszcze tych +60%.
Trzeba było jakoś wzmocnić światło fabrycznych 25 letnich lamp.
Świecą jasnym białym światłem. Jeszcze się nie spaliły.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
Goldix 
Rafał


Motocykl: Były VT 125, 750. Jest INNY
Wiek: 51
Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 775
Skąd: Marki (Warszawa)
Wysłany: 2019-02-16, 09:58   

Leo,

Dwa sezony wytrzymała. Ale i tak założyłem kolejny raz. Dobre światło i wpełni legalnie.
_________________
To nie było moje marzenie, ale zaskoczyło.

https://www.facebook.com/shadowontheroad/

 
 
Dżej dżej 

Motocykl: VT700C, GL500, GL1500CF
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1072
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-02-16, 12:10   

Z tego co pamiętam, wersja motocyklowa jest bardziej odporna na wstrząsy, więc powinna wytrzymać dłużej.
_________________
___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM