Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Hałas w okolicach sprzęgła
Autor Wiadomość
alarec 


Motocykl: vt125 jc29
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 183
Skąd: prosto z siodła
Wysłany: 2016-07-13, 14:29   

Jest sens, wymiana łożyska średnio co niecały miesiąc jest denerwująca.

Znachu jestem w trakcie testów. Odpukać w niemalowane, na razie jest całkiem nieźle.
_________________
Była Moja czarna pszczoła
 
 
Daro66 

Motocykl: Honda Shadow VT 125
Wiek: 53
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 159
Skąd: Warszawa/Michałowice
Wysłany: 2016-07-13, 15:37   

alarec napisał/a:
Jest sens, wymiana łożyska średnio co niecały miesiąc jest denerwująca.

Nie wiem na czym polega problem w Twoim motocyklu , może źle dobrane łożysko ,
zły montaż lub po prostu pech . Ja łożysko wymieniłem wiosną ubiegłego roku i zrobiłem
od wymiany ok 10 tyś . Jeżdżę codziennie - praca , wycieczki itp wcale nie oszczędzam
maszyny i jak na razie wszystko jest ok.
 
 
Znachu 
ZnAcHu

Motocykl: HONDA CBR1100XX
Wiek: 36
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 146
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-07-13, 20:25   

Cytat:
est sens, wymiana łożyska średnio co niecały miesiąc jest denerwująca.

Znachu jestem w trakcie testów. Odpukać w niemalowane, na razie jest całkiem nieźle.
_________________



Czekam na foto relacje
_________________
 
 
 
alarec 


Motocykl: vt125 jc29
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 183
Skąd: prosto z siodła
Wysłany: 2016-07-14, 11:15   

Daro66, problemu raczej nie ma bo w zeszłym sezonie został wyjęty silnik z ramy, sprawdzony dokładnie wszystko pod tym kątem, przy okazji wyczyszczone i wymienione co potrzeba i wydaje się być w stanie fabrycznym. Dlatego uważam że to wada tego rocznika.
Ale nawet mój mechanik powiedział że owe łożysko bez obfitego smarowania powinno wytrzymać ok 20tys km, dlatego wszystko posprawdzał. A jak się okazało nie da się więcej nic już więcej robić, zaczęliśmy kombinować inaczej i poprawiać fabrykę. Z czasem okaże się co z tego wyszło.

Również dojeżdżam codziennie motocyklem do pracy. Miesięcznie mi wychodzi niecałe 5 tys km.

Jedyny minus tego moto. No może jeszcze łańcuch, w moim przypadku następny będzie z kardanem, bo teraz minimum raz na tydzień trzeba łańcuch smarować.
_________________
Była Moja czarna pszczoła
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 31
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-05-24, 21:54   

Witam

co będę potrzebował od wymiany sprzęgła? tarczki, przekładki, sprężyny, uszczelkę pokrywy, co jeszcze? olej + filtr, polecacie jakiś zestaw czy dopierać osobne elementy? jakiś konkretny producent?

chyba już musze wymienić, bierze na samiutkim końcu klamki, w trybie poza miejskim jest ok ale w mieście jak sie co chwile trzeba zatrzymać to zaczyna hałasować aż coś mi się robi, w trasie też czasem slysze, gdy poloże ręke na pokrywie skrzyni biegów to czuje delikatne pukanie/rytmiczną wibrację no i słychac przede wszystkim w rytm puknięcia dźwięk. trudna jest wymiana? bo mechaników mam już dosyć i chyba sam zaczne grzebać (po remoncie rozrządu chyba leje się z górnych dekli bo obie pokrywki zewnętrzne na górze cylindrów są w oleju).

jakich niespodziewajek mogę sie spodziewać po rozebraniu? wszelkie wskazówki mile widziane
_________________

 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1531
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-25, 09:02   

Wygląda na to, że najtrudniej to taką grzywę wyczesać ;)
zerknij na pierwszą podpowiedź z internetu

jak prześledzisz filmik, to dodatkowo zwrócisz na pewno uwagę na układ chłodzenia i np. łożysko w deklu od sprzęgła. to nie będę o tym pisał ;)
 
 
bronson 

Motocykl: Honda Shadow VT125
Wiek: 42
Dołączył: 26 Wrz 2018
Posty: 13
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2019-04-05, 13:52   

W związku z tym iż moje moto jest ze stycznia 2000 roku i docierają do mnie ostatnio dziwne dźwięki postanowiłem zdjąć pokrywę zaworów z przedniego garu.. Łożysko to które jest widoczne po lewej stronie moto wygląda normalnie, koszyk cały, luzów nie wyczułem.. zaciekawił mnie natomiast kanał olejowy (tak myślę że to to..) pod wałkiem i po zewnętrznej stronie łożyska. Czy to jest ten sławetny kanał dodany do konstrukcji w 2000 roku??
a przy okazji pytanie czy oba łożyska na jednym wałku z dwóch stron są tego samego rodzaju/wymiarów ??

20190404_203318.jpg
łożysko
Plik ściągnięto 33 raz(y) 72,94 KB

20190404_203552.jpg
widok na kanał
Plik ściągnięto 28 raz(y) 68,75 KB

 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 31
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2019-04-05, 23:38   

tak, oba łożyska są takie same prócz tego że to widoczne na zdjęciu jest obustronnie otwarte a to drugie jest osłonięte od zewnątrz.

co do kanalu to nie będzie kanał "ściekowy"? kojarzy mi sie że slynna rynienka pojawiła się w późniejszym okresie 2000 roku - w marcu? czy jeszcze później, było to kiedys napisane
_________________

 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1531
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-06, 00:28   

dodatkowe smarowanie doszło chyba w roczniku 2001.
stąd zmiana modelu z JC29 na JC31.
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM