/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie odpala na ciepłym.
Autor Wiadomość
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-27, 20:55   

Też się temu przyjże dokładniej,na razie patrzyłem ładowanie na wolnych obrotach bez włączonych świateł i było około 14.3-14.4V. W piątek sprawdzę jeszcze na światłach jakie jest.
 
 
Scrat 


Motocykl: VT 500c 85'
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 37
Skąd: Warszawa/Wyszków
Wysłany: 2017-03-02, 10:44   

Nie wiem czy pomocne to będzie ale u mnie był taki przypadek, że na ciepłym zdarzało się nie odpalić moto z powodu braku ładowania akumulatora. Okazało się, że winna była kostka, która idzie pod kanapą do alternatora (3 żółte kabelki). Po rozpięciu wyglądała ok, ale okazało się, że było z drugiej strony (tej gdzie przewody wchodzą w kostkę) na tyle rozorana kostka, że było zwarcie, i po jakimś czasie w trakcie jazdy kostka się nagrzewała, i alternator przestawał ładować. Aku było już słabe, co owocowało tym, że przy próbie odpalenia podawał za mały prąd i rozrusznik nie zaskakiwał. Po wywaleniu starej kostki i zamontowaniu nowej oraz wymianie akumulator problem ustąpił. Może warto chwile pojeździć i zobaczyć czy nigdzie na żadnym połączeniu w elektryce się nie grzeje?
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 855
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2017-03-02, 19:11   

Scrat napisał/a:
Nie wiem czy pomocne to będzie ale u mnie był taki przypadek, że na ciepłym zdarzało się nie odpalić moto z powodu braku ładowania akumulatora. Okazało się, że winna była kostka, która idzie pod kanapą do alternatora (3 żółte kabelki). Po rozpięciu wyglądała ok, ale okazało się, że było z drugiej strony (tej gdzie przewody wchodzą w kostkę) na tyle rozorana kostka, że było zwarcie, i po jakimś czasie w trakcie jazdy kostka się nagrzewała, i alternator przestawał ładować. Aku było już słabe, co owocowało tym, że przy próbie odpalenia podawał za mały prąd i rozrusznik nie zaskakiwał. Po wywaleniu starej kostki i zamontowaniu nowej oraz wymianie akumulator problem ustąpił. Może warto chwile pojeździć i zobaczyć czy nigdzie na żadnym połączeniu w elektryce się nie grzeje?


Właśnie też tak miałem.
_________________
<-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1
 
 
Stormwind 
Zbyszek


Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 109
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-03-03, 10:25   

Kurde mnie też czeka śledztwo bo znów mi lubi nagle zgasnąć jak jest rozgrzana i stoję w korku. Potem z trudem odpala - kręci ale nie od razu odpali... Jutro sprawdzam zawory, synchro gaźników i poprzyglądam się kostkom... Ehh, Hankowe zagadki :/
_________________
LwG!
 
 
 
Szymon 

Motocykl: VT 700C 1985
Wiek: 29
Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-03, 11:55   

Koniecznie napisz, jeśli coś odkryjesz :)
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-03-03, 13:39   

Sprawdziłem dzisiaj parę rzeczy i myślę że znalazłem winowajce :) Na początku odpiąłem i przeczyściłem wszystkie kostki od regulatora,sprawdziłem cewki ładowania i wydają się być ok,tak samo diody w regulatorze,ładowanie też jest prawidłowe (ok 14,4-14,7V). Dalej odpaliłem moto na moim akumulatorze,na zimnym odpalił ok,trochę go nagrzałem(niewiele) zgasiłem i już nie chciał odpalić,sprawdziłem spadek napięcia przy próbie odpalenia i było ok 10,8-11V,potem podłączyłem drugi akumulator od traktora(co prawda jest trochę rozładowany ale ma bardzo duży prąd rozruchowy) i odpalił(spadek napięcia na nim to max 11,3V).Wyjąłem też rozrusznik i zauważyłem że dość ciężko się obraca,zmierzyłem też prąd bez obciążenia i pobiera powyżej 20A (max skala w mierniku),także myślę że to jego wina,zregeneruję go i dam znać czy wszystko ok :D

https://youtu.be/hxWdMzLs51I - Mój akumulator (na ciepłym)
https://youtu.be/NeTRX1Cj2eA - Akumulator od traktora (na ciepłym)
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-03-03, 22:24   

Rozrusznik był w takim stanie, i z dodatkowym akumulatorem zapalał na ciepłym


Po remoncie zapala na ciepłym. Pomiar miernikiem napięcia może wprowadzać w błąd bo miernik pokazuje wartość średnią, a ważne jest napięcie w chwili wytworzenia iskry.
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-03-04, 08:47   

AMarek napisał/a:
Rozrusznik był w takim stanie, i z dodatkowym akumulatorem zapalał na ciepłym
[url=https://naforum.zapodaj.net/thumbs/6b3ae31eb407.jpg]Obrazek[/url]
[url=https://naforum.zapodaj.net/thumbs/15fab9792480.jpg]Obrazek[/url]
Po remoncie zapala na ciepłym. Pomiar miernikiem napięcia może wprowadzać w błąd bo miernik pokazuje wartość średnią, a ważne jest napięcie w chwili wytworzenia iskry.

Co wymieniałeś w rozruszniku ? (Ja sprawdziłem w nim na razie uzwojenia i są ok)
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-03-04, 09:40   

Wymieniłem komplet szczotek i komutator został przeszlifowany, wyczyściłem wszystkie złącza elektryczne.
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-03-04, 15:31   

AMarek napisał/a:
Wymieniłem komplet szczotek i komutator został przeszlifowany, wyczyściłem wszystkie złącza elektryczne.

A pamiętasz może ile miałeś podkładek ? i po ile na stronę ? I skąd brałeś szczotki ? (ja na allegro znalazłem ale nie wiem czy są dobrej jakości)
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-03-04, 22:59   

Podkładki założyłem tak jak były,ale nie pamiętam ilości. Szczotki chyba z Italyracing ale teraz chyba nie mają.Przewody szczotek powinno się zgrzewać do szczotkotrzymacza, firma która remontuje rozruszniki u nas chciała koniecznie remontować cały rozrusznik, więc połączyłem przewody rurkami miedzianymi, ale nie jest łatwo- mało miejsca.
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-03-05, 10:53   

Ok dzięki :) Mam jeszcze pytanie co do wymiarów tulejki rozrusznika,ma je ktoś ? Znalazłem na ebay zestaw naprawczy (Link) ale nigdzie nie mogę znaleźć wymiarów.
 
 
Pawel_RDE 


Motocykl: VT 500 C '85
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 136
Skąd: Dębica
Wysłany: 2017-03-12, 22:12   

Witam!
mam pytanko - aby wymontować rozrusznik trzeba coś jeszcze zdemontować?
_________________
https://picasaweb.google.com/pawel.debica/RodzinnySpacerZBamboszemWSrode?authkey=Gv1sRgCMeI4eCj-N-05AE&feat=directlink

https://picasaweb.google.com/pawel.debica/ShadowGObikowa?feat=directlink
 
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-03-12, 23:05   

Dokładnie nie pamiętam ale chyba spuszczałem płyn, demontowałem przewód chłodzenia i osłonę rury wydechowej.
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-03-13, 17:33   

Pawel_RDE napisał/a:
Witam!
mam pytanko - aby wymontować rozrusznik trzeba coś jeszcze zdemontować?

Ja musiałem zdjąć wydechy bo nie mogłem odkręcić mocowania tej rurki od chłodzenia.Ale jak bym ją odkręcił to wydechu raczej nie trzeba by było zdejmować.
Założyłem zregenerowany rozrusznik(szczotki,przetoczenie komutatora,przesmarowanie) i jak na razie pali ok (dużo szybciej kręci),na razie nagrzałem do połowy skali i odpalał za każdym razem, także myślę że będzie już ok :) Dzięki wszystkim za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM