jednakowy rozmiar a różne szerokości opon?
Odpowiedz do tematu

: jednakowy rozmiar a różne szerokości opon?
Witam
Nie wiedziałem do którego tematu by się do kleić bo nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na zagadkę.
Otóż kupiłem nową oponkę na tył do mojego cienia. Opona to Maxxis Classic 170/80/15.
Równolegle kumpel kupował Dunlopa D404 w identycznym rozmiarze, a jak stoją obok siebie to wyglądają jakby Dunlop miał być założony do przodu.
Po zmierzeniu suwmiarką okazuje się że Maxxis jest szerszy o 14 mm od Dunlopa
Wydawało mi się że przy identycznych rozmiarach opony powinny mieć identyczną szerokość
Czy któś z Was miał już do czynienia z tym zjawiskiem?
Zastanawiam się czy maxxis nie będzie za szeroki do mojej c2-ki?
Pozdrawiam

:
Słyszałem o takich rzeczach w budżetowych oponach samochodowych, jednak z reguły po montażu i napompowaniu różnice znikały. Faktycznie pusta opona inaczej sie układała.

:
Może szerokość felgi jest inna i jak się opona opiera o kołnierz felgi zmienia rozmiar. ?!?!? :?:

U.S. Route 66
:
już o tym pisałem, właśnie "właściwy" maxis pociął mi kable w błotniku, już nadmieniałem o różnicy w wielkości opon - jedynym wytłumaczalnym ? - określeniem będzie przeznaczenie opony - czyli inaczej będzie w chopperach inaczej w turystykach mimo tych samych rozmiarów
kolega zamówił dunlopa chopperowego na przód, ja turystyczne duro i moje ledwo mieści się w błotniku :(

:
bogdi, właśnie doczytałem się Twoich doświadczeń. Najlepiej będzie przed założeniem na felgę sprawdzić "na sucho" jak wchodzi w błotnik bo nie chciałbym się później zdziwić jadąc z obciążeniem.,że poszarpie gumę albo kable. Choć z drugiej strony po napompowaniu może straci trochę na szerokości?
A może jest ktoś kto ma właśnie u siebie w 750-tce C2 taką gumę i wyleczy mnie z rozterki :-/

Dopiero wibracje silnika między nogami definiują to uczucie...
:
scoorpioon napisał/a:
Najlepiej będzie przed założeniem na felgę sprawdzić "na sucho" jak wchodzi w błotnik

Nie na sucho, tylko proponuję zamontować te dwie opony na identyczne felgi i dopiero wtedy sprawdzać. Nie tylko opony mają rożne rozmiary, felgi też.
Osobiście używałem opon kilku producentów, Avon, Michelin, Dunlop, Shinko i nigdy nie miałem problemów z jakimkolwiek ocieraniem. Oczywiście opony były montowane w rozmiarach dedykowanych do moto. Z własnego doświadczenia widziałem montowane opony Duro, Maxxis czy Haidenau, bez problemów.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Dylemat rozwiązany. Opona założona i leży jak udał. W porównaniu z poprzednią 14-letnią Pirelli guma mięciutka i mam nadzieje że będzie się dobrze sprawować. Temat do zamknięcia

:
Dylemat rozwiązany, czyli co ;)
Już wiadomo o co chodziło z tymi różnymi rozmiarami?

kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
Opona przeszła jakby transformację po założeniu i napompowaniu. Straciła z szerokości i bardziej się zaokragliła. Wcześniej była bardziej w grzybek. Teraz ma normalny i właściwy rozmiar Tak więc jak Todek pisał trzeba założyć i na felgę i nadmuchać by ocenić faktyczny kształt i rozmiary. Fachura w warsztacie potwierdził że niektóre gumy całkiem inaczej wyglądają na sucho a inaczej po założeniu.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group