/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie odpala na ciepłym.
Autor Wiadomość
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-05-11, 20:41   Nie odpala na ciepłym.

Witam.Mam hondę VT500C(86r),mam z nią parę problemów,po pierwsze to że nie zawsze odpala po nagrzaniu,zgaszeniu i odczekaniu 5-10 min(na zimnym bez problemu) i po nagłym dodaniu gazu jest buu i dopiero po chwili się wkręca na obroty.Czyściłem gaźniki,przedmuchałem wszystko w środku(dysze itp) i umyłem w benzynie.Sprawdziłem świece po chwilowym kręceniu rozrusznikiem i są suche,czyściłem też kranik ale nie patrzyłem membran w gaźnikach,myślałem na początku że ją zalewa przez to że ssanie się blokuje więc wyciągnąłem linki z tłoczków ssania i założyłem je same ale to nic nie pomogło.Zastanawiam się co może być jeszcze nie tak.
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2623
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-05-11, 20:53   

Najpierw tu :koso:
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 38
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1708
Skąd: Sanok
Wysłany: 2016-05-11, 20:58   

A synchronizacja gaźników była robiona? Pewnie nie. Trzeba zrobić. Ale przed tym pasuje nowy filtr powietrza założyć. Filtr pewnie masz papierowy. Trzeba go od odmy trochę osłonić coby się olejem nie zachlapał. Jak dobrze poszukasz to wszystkie potrzebne informacje znajdziesz na forum.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-05-11, 21:10   

Nie robiłem synchronizacji,jutro rozbiorę gaźniki i przyjrzę się membraną
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 38
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1708
Skąd: Sanok
Wysłany: 2016-05-11, 21:16   

Przejrzyj też styki i elektrykę, akumulator też może być słaby stąd problemy z odpalaniem.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-05-11, 21:21   

Akumulator raczej nie bo patrzyłem na innym i tak samo było,iskrę sprawdzałem jest git,Najlepsze jest to że jeździłem i wszystko ok dobrze idzie ma moc itp tylko z tym odpalaniem jest problem może poziom paliwa za mały ?
 
 
Wojtek13 
Wojtek13

Motocykl: Honda vt 500 c
Wiek: 45
Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 25
Skąd: Łaskarzew
Wysłany: 2016-05-11, 21:21   

Hej. Miałem podobną sytuację z tym że u mnie to mechanik dał du..y.Do rzeczy w moim moto zleciłem ogólny remont w tym wymiana przewodów świec i ten że mechanik w dwóch świecach fajki wkrecił a dwie tylko wcisnął.W zwiazku z tym na dwóch byla przerwa pomiędzy przewodem a fajką.W moto prawidłowo pracowały po jednej swiecy na cylinder. A drugie dwie, różnie gdy zimny coś tam dawało prądu gdy ciepły prąd nie docierał.W każdym razie objawy identyczne jak u ciebie. Pzdr Wojtek
 
 
Fr0g 
pan Wyindywidualizowany


Motocykl: Hanki: VT 600 1994 + VT 1300 Interstate 2010
Wiek: 39
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 1581
Skąd: (Sercem PŁO) WUWUA
Wysłany: 2016-05-11, 22:31   

a wiatru za dużo w gary nie idzie?
_________________
-> Oddaj proszę 1% podatku <-

Moja VT 600
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 68
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 258
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2016-05-11, 22:39   

Podobnie, po nagrzaniu nie można było uruchomić silnika, na pych zapalał bez problemu.Z tym że nie było iskry na świecy dodatkowej przy wkręconych świecach.
Winnym okazał się rozrusznik, miał zużyte szczotki i komutator, po remoncie zapalał dobrze.
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-05-12, 06:36   

Na pycha nie próbowałem,zobaczę dzisiaj.A co do za dużej ilości powiefrza to ja mam zamiast oryginalnego filtra papierowego wsadzoną gąbke,może to jest przyczyna ?
 
 
baton2156 

Motocykl: VT500c
Wiek: 31
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 30
Skąd: Krosno
Wysłany: 2016-05-13, 10:08   

Moze być też że lewe powietrze lapie. U mnie na poczatku było podobnie (zgrębiała guma na króćcach) edekt byl taki ze zimny palil na strzala a cieply za skarby. Wymiana rozwiazala problem. Przerabialem to samo regulacja gaznikow itp nabijanie kabzy czarodzieja.
 
 
dedal100 


Motocykl: Honda Shadow VT500C 1986
Wiek: 33
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 53
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2016-05-13, 11:44   

Serwus!
Miałem kiedyś podobną sytuację u siebie -> zimny palił na rys a na rozgrzanym silniku juz miał ciężko rozrusznik zakręcić.. w skrajnych przypadkach po prostu nie zapalał...trzeba było chwilę zaczekać i po jakimś czasie z biedą ale zapalił... jak się odczekało do całkowitego ostygnięcia to palił jak złoto ;-) Potem- w trakcie jazdy silnik żyleta :mrgreen: Ale u mnie sytuacja była w miarę jasna bo było słychać/czuć, że rozrusznik jakby nie miał siły... Więc szybka inspekcja rozrusznika i szczotek... szczotek to nawet nie musiałem wyjmować ze szczotkotrzymaczy, same się wysypały... więc podmianka i na pół sezonu znowu spokój. Po tym czasie znowu te same objawy.. rozbieram rozrusznik a tam szczotki znowu zmielone... Komutator choć nie wyglądał na pierwszy rzut oka źle, okazał się niszczycielem szczotek. Szczotki się ścierały szybko, a do tego droga przepływu prądu też nie była taka jak być powinna co skutkowało ograniczeniem prądu rozruchowego i tak jak wyżej napisalem -> nie miał siły. Nie wiem.. może kompresja na ciepłym jest większa i dlatego na zimnym jeszcze dawał rady a na zagrzanym juz było jak było...
Dałem wał rozrusznika (z komutatorem) tokarzowi co by wyrównać powierzchnię komutatora... Ten chciał dobrze, ale miedzi na komutatorze było już na tyle mało, że nie dało się już z tym nic zrobić. Więc rady nie było, trzeba kupić nowy rozrusznik. I tutaj chciałbym przestrzec każdego kto będzie chciał podobnego zakupu dokonać. :omg:
W grę wchodził oczywiście używany rozrusznik, wtedy były takie do kupna za okolice 200 zł. A przecie mógłbym trafić na taki jak ten mój.. i 2 stówki w plecy. Więc zaryzykowałem i kupiłem za połowę tego (100zł) rozrusznik do Magny 500 (założyłem, że pewnie nie chciało się Japończykom robić dwóch różnych typów rozruszników do obu modeli). Jak się okazało błędnie założyłem. Z tego co pamiętam to sama obudowa lekko się różniła i chyba sposób jej mocowania do bloku. Więc wymyśliłem, że przełożę sam komutator (bo się okazał b. dobry) do tego mojego rozrusznika. Ale nie miałem ani narzędzi ani pomysłu - jak to zrobić. Więc zaryzykowałem przełożenie całego wału z Magnowskiego rozrusznika do mojego. Wał był troszkę krótszy niż oryginalny i trzeba było wprowadzić małe modyfikacje w szczotkotrzymaczu żeby wszystko grało, ale udało się i teraz będzie leciał trzeci sezon na takim "patentowym" rozruszniku. Czy ciepły, czy zimny pali jak w książce pisze! ;-)
Nie mniej jednak - polecam od razu zakup dedykowanego do VT500 rozrusznika :-)
_________________
http://www.bikepics.com/members/dedal100/86vt500c/
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-05-18, 13:10   

Dzięki za rady :) Sprawdziłem gaźniki,wyczyściłem je(strasznie dużo syfu było),ustawiłem poziom paliwa na ~6,8mm,wymieniłem kable wraz z fajkami(jedna miała przebicie),sprawdziłem ładowanie(jest około 14V),zrobiłem synchronizacje(na metodę wężyk z olejem),ustawiłem zawory.Pali już lepiej ale dalej to nie tak jak ma być,ktoś już grzebał przy składzie mieszanki(bo nie ma zaślepki na śrubę),muszę ustawić na fabrykę i potem dać mniej paliwa bo teraz chyba ma za dużo bo kopci i czasami strzela w wydech przy odpalaniu.A i jeszcze jak by ktoś był tak miły i mógł mi podać zdjęcie tłoczka ssania wraz z jego wymiarami bo ja mam dwa inne(ktoś zamienił) i chciałbym sobie dorobić nowy :D
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-24, 14:53   

Witam.Odkopię trochę temat,dalej mam problem z słabym odpalaniem na ciepłym,sprawdziłem niedawno o większość elementów w układzie zapłonowym(cewki,moduły,kable,kostki) i dalej jest źle(na zimnym pali super a wystarczy że się zagrzeje dobrze i już trzeba długo kręcić żeby zapalił). Mam wrażenie że to przez impulsatory, patrzyłem stroboskopem i przy próbie odpalenia na ciepłym silniku nie ma przez chwile iskry potem nagle się pojawia(czasem jest strzał z tłumika) i odpala.Mierzyłem impulsator i wyszło że przy 0 st C było 390 ohm przy ciepłym silniku (około połowy skali) było 510-520 ohm, (coś dziwnie rośnie) i zastanawiam się jak można go jeszcze inaczej sprawdzić. Mam do was pytanie czy wartość rezystancji może się tak zmieniać,i co może jeszcze być przyczyną ?
 
 
Gibek 
Mroczny Kosiarz Traw


Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 668
Skąd: Karczew
Wysłany: 2017-02-24, 15:13   

Majster1234 napisał/a:
Witam.Odkopię trochę temat,dalej mam problem z słabym odpalaniem na ciepłym,sprawdziłem niedawno o większość elementów w układzie zapłonowym(cewki,moduły,kable,kostki) i dalej jest źle(na zimnym pali super a wystarczy że się zagrzeje dobrze i już trzeba długo kręcić żeby zapalił). Mam wrażenie że to przez impulsatory, patrzyłem stroboskopem i przy próbie odpalenia na ciepłym silniku nie ma przez chwile iskry potem nagle się pojawia(czasem jest strzał z tłumika) i odpala.Mierzyłem impulsator i wyszło że przy 0 st C było 390 ohm przy ciepłym silniku (około połowy skali) było 510-520 ohm, (coś dziwnie rośnie) i zastanawiam się jak można go jeszcze inaczej sprawdzić. Mam do was pytanie czy wartość rezystancji może się tak zmieniać,i co może jeszcze być przyczyną ?

Z reguły tak jest że rezystancja zmienia się wraz ze zmianą temperatury. To normalne zjawisko.
_________________
Ukłony dla ciebie Gość .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM