/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Czym kierować sie przy wyborze shadow 125?
Autor Wiadomość
wodnik57 

Motocykl: chce honda shadow 125
Dołączył: 22 Lut 2016
Posty: 11
Skąd: śląskie
Wysłany: 2016-03-15, 17:17   Czym kierować sie przy wyborze shadow 125?

Witam, jak w temacie, stoję przed wyborem jednej z trzech hond , ktore oglądałem i mam kilka wątpliwości.
1. rocznik - słyszałem, że praktycznie nie ma znaczenia, ważny stan motocykla
2. Przebieg do jakiej wartości nie ma wiekszego znaczenia, czyli jakie przebiegi robia cienie ze 125cm motorem?
3. jakich objawow sie bać?
Moje hondy do wyboru to:
1. rok 99, przebieg 8 tys km, srebrna, stała kilka lat, dlatego czyszczony gażnik, wymieniony naped, filtry , olej, faktura na 500 euro. Problemy to uszkodzone kierunkowskazy tylne i w ofercie zamienniki z intrudera, jakies ryski i brak emblematu na baku z jednej strony. Cena 1600 euro
2. rok 2006, 27 tys.km, czarna, oryginalna, wymuskana, luźny lańcuch i według właściciela napęd możnaby juz zmieniać. Z opowiesci wynikało , ze bardzo regularny serwis we własnym zakresie. W garażu obok stała niedawno zakupiona 750ka... Cena 1950 euro
3. rok 2004, 12 tys. km, bordo-krem. Używana w weekendy, gmole, sakwy, lightbar i oparcie pasażera, zadbany. udalo mi sie ja rozpedzic do 80 km i nie wiem czy to wina niezmienionego filtra powietrza, czy ten typ tak ma, bo ja ponad 90 kg i 185 cm. cena 2250 euro
Mi najbardziej oczywiście podoba sie kolor czarny, ale jak zrobie mu napęd to osiągnę cenę ostatniego, który ma o wiele niższy przebieg i nic tylko jeździć. I pozostaje pierwszy, który może najbardziej jest dotknięty zębem czasu chociaż nie widać tego specjalnie, cene moze zbilbym jeszcze ze 100 euro i jesli za rok bede robil A2 to przynajmniej najmniej zainwestuje teraz, chociaż nie myślę, ze bede miał jakiś bardzo duzy problem ze sprzedażą. Jak opinia grona specjalistów? :omg:
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2617
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-03-15, 17:40   

Ad.1 rocznik nie ma wielkiego znaczenia
Ad.2 przebiegi robią jakie chcą ,nie ma tu ograniczeń ;-)
Ad.3 bać się wszelkich niepokojących stuków,puków w silniku,wycieków itp.

Jeżeli chodzi o wybór ,to z Twojego opisu najbardziej pasuje mi nr.2 ,ale wybór należy do kupującego ;-)
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
borejek343 
Marek


Motocykl: Honda Shadow VT750 ACE C2 2003
Wiek: 54
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 1090
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-03-15, 18:41   

Nr 3 nie możesz rozpędzić powyżej 80 km/h bo prawdopodobnie ma blokadę.
Z opisu też bym celował w nr 2.
_________________
Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
 
 
KrzychuN 

Motocykl: VT125, VULKAN 900
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 3
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2016-03-15, 19:15   

Nie przejmuj się przebiegiem, moja ma ponad 51 tys. km i bez problemów
 
 
wodnik57 

Motocykl: chce honda shadow 125
Dołączył: 22 Lut 2016
Posty: 11
Skąd: śląskie
Wysłany: 2016-03-15, 19:31   

Ile km srednio wytrzymuje lancuch i zebatki i czy wymiana to raczej jakis kwalifikowany serwis czy mozna tez w garazu? co jeszcze z istotnych czynnosci obslugowych, okresowych, czyli takich, ktore zapewniaja bezawaryjna jazde?
 
 
borejek343 
Marek


Motocykl: Honda Shadow VT750 ACE C2 2003
Wiek: 54
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 1090
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-03-15, 19:59   

Wszystko jest do zrobienia samemu. Ja jak swoją kupiłem to od razu zrobiłem co poniżej:

1. Wymiana oleju
2. Wymiana filtra oleju
3. Wymiana filtra powietrza
4. Wymiana płynu chłodniczego
5. Wymiana świec zapłonowych
6. Wymieniłem zębatkę przednią bo ktoś wstawił z 12-ma zębami i licznik strasznie w gumę walił
7. Wymieniłem łańcuch.

Wszystko zrobiłem sam własnymi "ręcami". Mam nieźle wyposażony garaż ;-)
_________________
Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
 
 
lupo4801 
krzych

Motocykl: Honda Shadow Honda Varadero BMW GS
Wiek: 54
Dołączył: 27 Wrz 2014
Posty: 118
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-03-15, 21:30   

Przebieg jeśli ori to brałbym nr dwa że względu na kolor, każdy jest ładny ale przy chromach najlepiej wygląda.
Patrz na stan( rdza) Hanie są odporne ale zaniedbane są i dobry stan pozwoli Ci ją później odsprzedać. 80 km/h blokowane były z Niemiec.
_________________
LwG
 
 
Roker 
Marcin


Motocykl: była VT700 C 1985r jest CBR900RR sc33
Wiek: 41
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 9
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-15, 21:35   

Raczej nr.2 . Przebieg 27 tyś hmm 27 : 9 sezonów to wychodzi nam 3 tys km na sezon.Podzielmy to jeszcze przez ilość miesięcy w sezonie w które już da się polatać to wychodzi ... 428 km na miesiąc . Czyli jak dla mnie w miarę normalny przebieg dla kogoś kto lubi pojeździć. No i jest duża szansa że wszystkie wymiany były faktycznie robione.
 
 
wodnik57 

Motocykl: chce honda shadow 125
Dołączył: 22 Lut 2016
Posty: 11
Skąd: śląskie
Wysłany: 2016-03-15, 22:42   

Zastanawialem sie wlasnie nad napedem, o ile jest to skomplikowane i co ile km trzeba ja wymienic. Czy jakies geometrie sa potem potrzebne. Nie mam pojecia
 
 
Grunej 


Motocykl: Shadow vt 125 99'
Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 35
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-03-16, 08:11   

Rzuć okiem na VIN, po vnie można rozpoznać czy jest zblokowany czy nie.
JH2JC29A chodzi o tą ostatnią literkę u mnie niby blokada do 110 miała być ale ciągnie więcej.
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2617
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-03-16, 09:07   

wodnik57 napisał/a:
Zastanawialem sie wlasnie nad napedem, o ile jest to skomplikowane i co ile km trzeba ja wymienic. Czy jakies geometrie sa potem potrzebne. Nie mam pojecia


Nie ustawiasz żadnej geometrii, ustawia się koło w osi (pomocne są znaczki na wahaczu) odpowiedni naciąg łańcucha i cała filozofia. ;-)
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
wodnik57 

Motocykl: chce honda shadow 125
Dołączył: 22 Lut 2016
Posty: 11
Skąd: śląskie
Wysłany: 2016-03-16, 16:06   

Co za jednomyslnosc. Wszyscy glosuja na czarnule. Nawet wlasciciel uznal , ze chce mi ja sprzedac. Zadzwonil dzisiaj i spuscil 100 euro (zaproponowalem mu 1800) i zgodzilismy sie na 1850. Jutro jade jeszcze raz i wszystko wskazuje na to, ze bede mogl uzupelnic moj wpis w profilu. Jeszcze tylko znajde kogos kto z zimna glowa ja dla mnie obmaca i da blogoslawienstwo. Mozecie rozszyfrowac VIN? VTMJC31A04E022127
DZIEKI
 
 
Goldix 
Rafał


Motocykl: Były VT 125, 750. Jest INNY
Wiek: 51
Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 775
Skąd: Marki (Warszawa)
Wysłany: 2016-03-16, 16:49   

Rocznik ma znaczenie w przypadku łożysk na wałku rozrządu. Po 2000 roku są smarowane dwoma kanałami. W starszych był tylko jeden i łożyska szybciej padały.
_________________
To nie było moje marzenie, ale zaskoczyło.

https://www.facebook.com/shadowontheroad/

 
 
Goldix 
Rafał


Motocykl: Były VT 125, 750. Jest INNY
Wiek: 51
Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 775
Skąd: Marki (Warszawa)
Wysłany: 2016-03-16, 16:56   

wodnik57 napisał/a:
Zastanawialem sie wlasnie nad napedem, o ile jest to skomplikowane i co ile km trzeba ja wymienic.


Wymiana w zależności od stopnia zużycia, co 200-300 km smarujesz (specjalne smary w aerozolu), sprawdzasz napięcie i je regulujesz (instrukcja motocykla, naklejka na ramie), w przypadku braku możliwości regulacji naciągu wymieniasz cały napęd na nowy. Oczywiście warto obserwować również zębatkę.

Na zużycie w znacznym stopniu ma wpływ sposób jazdy (zmiany biegów).
_________________
To nie było moje marzenie, ale zaskoczyło.

https://www.facebook.com/shadowontheroad/

 
 
wodnik57 

Motocykl: chce honda shadow 125
Dołączył: 22 Lut 2016
Posty: 11
Skąd: śląskie
Wysłany: 2016-03-16, 17:10   

Z ciekawosci sprawdzilem i bordowa honda tez ma numer vtmjc31A. Wlasciciel zapewnial , ze rozpedza sie do 115 spokojnie. Zakladam, ze nie sa zablokowane, nie sa z Niemiec. Czekam na rozszyfrowanie vinu. Nie wiem czy jest tu na VIN osobny dzial. Emocje w kazdym razie rosna. Obejrzalem do tej pory ponad 10 roznych marek i czasami sie wahalem nad inna, ale po podjeciu jedynej slusznej decyzji nawet mi ulzylo. Pewnie po swietach zaczne w stylu "jaki olej, ile zebow, skad filtr" ale w czasie swiat sobie postudiuje troche to forum, zeby ograniczyc ilosc pytan
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM