/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2009-04-03, 13:35
Układ chłodzenia
Autor Wiadomość
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2009-01-28, 21:51   

Ja termostat wywaliłem całkiem. Jeśli chodzi o czujnik to z oryginałem możesz mieć problem. Ja założyłem przełącznik i włączam wentylator ręcznie ale jeśli dobrze pogrzebiesz na forum to kiedyś było podawane od jakiego samochodu pasuje gwint lub wykręć czujnik jedź do sklepu i może mają coś z takim gwintem na stanie.
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
Duch
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-28, 22:54   

Wczoraj byłem w sklepie z częściami do samochodów japońskich wziąłem ze sobą czujnik i termostat gościu pół godziny szukał po katalogach i w kompie i udało się dobrać odpowiedni czujnik (50 zł) i termostat (35 zł), oryginały jak się dowiedziałem kosztowały by w sumie około 540 zł, także za 2 tygodnie odbiorę ze sklepu zamówione rzeczy i sprawdzę czy będzie pasowało i działało tak jak powinno.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-01-28, 23:10   

Duch napisał/a:
Wczoraj byłem w sklepie z częściami do samochodów japońskich wziąłem ze sobą czujnik i termostat gościu pół godziny szukał po katalogach i w kompie i udało się dobrać odpowiedni czujnik (50 zł) i termostat (35 zł), oryginały jak się dowiedziałem kosztowały by w sumie około 540 zł, także za 2 tygodnie odbiorę ze sklepu zamówione rzeczy i sprawdzę czy będzie pasowało i działało tak jak powinno.


Napisz później na forum jakie zamienniki dobrałeś..

Powodzenia...
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Duch
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-28, 23:31   

jak odbiorę i będzie pasowało to napisze numery katalogowe i z czego to jest :)
 
 
Duch
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-13, 23:21   

Odebrałem czujnik i termostat ze sklepu, poniżej zdjęcia nowych części i starych, termostat trochę się różni nie jest centralny, jest troszeczkę wyższy ale bez problemu mieści się w obudowie, temperatura otwarcia 82 stopnie tak samo jak oryginał, czujnik wentylatora z wyglądu jest praktycznie taki sam, ale temperatura zwarcia jest niższa niż w oryginale bo ma 85 stopni, jak poskładam układ chłodzenia to przetestuje czy to działa i napisze czy wszystko jest ok :)







 
 
Duch
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-19, 19:40   

Układ chłodzenia poskładany, zalałem go, zagrzałem cienia i cały czas mierzyłem temperaturę płynu miernikiem elektrycznym z tego co zauważyłem to chyba wszystko jest ok mniej więcej przy około 82 stopniach otwiera się termostat bo widać jak płyn zaczyna szybciej bulgotać poza tym w tym momencie zaczyna szybciej rosnąć temperatura do około 95 stopni i załącza się wentylator na jakąś chwile, zbija temperaturę do około 85 stopni, patrząc na miernik temperatury w zegarach to wskazówka jest wtedy mniej więcej w połowie skali, poza tym zauważyłem że w momencie gdy załącza się wentylator to nagle płyn zostaje wciągnięty do środka, tak mniej więcej jak lustro płynu jest równo z korkiem to wciąga go na całej długości rurki od wlewu i po wyłączeniu się wentylatora powolutku płyn cofa się spowrotem.
 
 
Duch
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-20, 14:09   

Termostat jest firmy Vernet numer katalogowy 5075.82 i po tym numerze znajda go w sklepie jeśli dobrze znalazłem to jest to termostat z Mitsubishi Colt,Lancer 1.8D 84-88

Czujnik wentylatora jest z Nissana numery katalogowe 21595-M0205 21595-M0206 to ten sam czujnik także w sklepie wystarczy podać ten numer, a taki czujnik jest między innymi w Nissan Bluebird, Cherry
 
 
Duch
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-25, 20:53   

No i problemów ciąg dalszy :-( a mianowicie z układu chłodzenia znika mi płyn, nie ma żadnych wycieków na zewnątrz, płyn nie wybija do zbiorniczka wyrównawczego, po prostu go ubywa średnio jak rozgrzeje silnik zgaszę go to tak w około godzinę płynu ubywa od korka wlewu do termostatu, na zimnym trochę woniej ale jednak, zaczynam sie zastanawiać czy czasem nie jest walnięty któryś oring z pompy wody i wbija ja do bloku silnika ale bardziej stawiam że walnięta jest uszczelka na pierwszej głowicy miedzy głowicami i wali mi płynem na tłok bo jak silnik jest odpalony to z wydechu pierwszej głowicy o wiele bardziej kopci poza tym z tego wydechu w sumie delikatnie też wywala wodą ale to może być kiepskie paliwo bądź po prostu para się skrapla, już nie mam pomysłu a nie chcę rozbierać pół silnika na daremno, tym bardziej że takiego typu silnika nigdy nie rozbierałem, ma ktoś jakieś pomysły jak sprawdzić gdzie znika mi woda, np. na której głowicy ?
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-02-25, 20:56   

Jeśli wali Ci do silnika to olej powinien się pienić, taka kawka z mlekiem się z niego robi.

Sprawdź olej...
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Duch
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-25, 21:01   

Już sprawdzałem i jak na razie olej wygląda ok (może jeszcze za mało płynu zmieszało się z olejem) więc dlatego skłaniam się bardziej ku temu że płyn wbija mi na tłok :-( szczerze to już sam nie wiem q załamka jak zrobię jedno to następna rzecz wychodzi
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9472
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-02-25, 22:35   

Ja też bym się skłaniał do tego, że jeżeli olej jest OK, a z jednego garnka wydobywa się coś jakby para, i kapie wilgoć z rury, to jest walnięta uszczelka pod głowicą na tym cylindrze. :-( :-(
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-02-26, 10:02   

Duch napisał/a:
No i problemów ciąg dalszy :-( a mianowicie z układu chłodzenia znika mi płyn, nie ma żadnych wycieków na zewnątrz, płyn nie wybija do zbiorniczka wyrównawczego, po prostu go ubywa średnio jak rozgrzeje silnik zgaszę go to tak w około godzinę płynu ubywa od korka wlewu do termostatu, na zimnym trochę woniej ale jednak, zaczynam sie zastanawiać czy czasem nie jest walnięty któryś oring z pompy wody i wbija ja do bloku silnika ale bardziej stawiam że walnięta jest uszczelka na pierwszej głowicy miedzy głowicami i wali mi płynem na tłok bo jak silnik jest odpalony to z wydechu pierwszej głowicy o wiele bardziej kopci poza tym z tego wydechu w sumie delikatnie też wywala wodą ale to może być kiepskie paliwo bądź po prostu para się skrapla, już nie mam pomysłu a nie chcę rozbierać pół silnika na daremno, tym bardziej że takiego typu silnika nigdy nie rozbierałem, ma ktoś jakieś pomysły jak sprawdzić gdzie znika mi woda, np. na której głowicy ?


Rozbieranie tego silnika to nie jest żaden problem. Przerabiałem to :-) Z Szatrim, przy 8 watowej lampce warsztatowej i zimie za oknem rozebraliśmy silnik w 4 godziny :-) Gdyby Ci padła pompa wody to od spodu kapałoby przez taka maleńką dziurkę. Dużo razy już dolewałeś płynu? Bo może chłodnica ma po prostu kiepski przepływ i dopiero się odpowietrza? Aczkolwiek jeśli mówisz, że na odpalonym silniku nie znika Ci dym z rury i woda się pojawia, to ja tez bym obstawiał uszczelkę głowicy.
 
 
Duch
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-26, 15:46   

w sumie jestem na 99,99% pewny ze któraś uszczelka na głowicy jest walnięta bo zrobiłem taki myk że odpiąłem chłodnice, pompę wody i dolne rurki wchodzące do głowicy zaślepiłem to samo zrobiłem z wylotem z termostatu do chłodnicy i w tym momencie został obieg zamknięty tylko na głowicach zalałem to wodą destylowaną i zostawiłem na parę godzin i jak mogłem się spodziewać woda znikła czyli że poszła na którąś głowice, niestety na 100% nie jestem pewien na którą ale przez zauważone wcześniej objawy czyli woda z wydechu i ciągłe kopcenie stawiam na 1 głowice.
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-02-26, 15:49   

Duch napisał/a:
w sumie jestem na 99,99% pewny ze któraś uszczelka na głowicy jest walnięta bo zrobiłem taki myk że odpiąłem chłodnice, pompę wody i dolne rurki wchodzące do głowicy zaślepiłem to samo zrobiłem z wylotem z termostatu do chłodnicy i w tym momencie został obieg zamknięty tylko na głowicach zalałem to wodą destylowaną i zostawiłem na parę godzin i jak mogłem się spodziewać woda znikła czyli że poszła na którąś głowice, niestety na 100% nie jestem pewien na którą ale przez zauważone wcześniej objawy czyli woda z wydechu i ciągłe kopcenie stawiam na 1 głowice.


Więc powiem tak - rozbierz obie. Jeśli jedna ma kłopoty, to druga w każdej chwili również je może mieć. A przy okazji wymienisz uszczelniacze zaworów :-)
 
 
Duch
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-26, 17:38   

zaczynam się nastawiać na wymianę uszczelek na obu głowicach (chociaż zanim go kupiłem ponoć uszczelki były wymieniane ale teraz już wiem że sprzedającemu nie można wierzyć) zestaw uszczelek na cały silnik 230 zł bo już dzwoniłem do sklepu i mają mi je ściągnąć z centrali z wawy i teraz tak poza wymianą uszczelek między głowicami cylindrem i pokrywami oraz uszczelniaczami zaworów bo też są w komplecie coś jeszcze będę musiał wymieniać, jakieś oringi albo podkładki miedziane pod czymś?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM