/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce bębnowe - jak często wymieniać
Autor Wiadomość
Zabaluk 
Żaba


Motocykl: Shadow Adventure VT1100
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 1058
Skąd: warszawa/Bielany
Wysłany: 2015-12-27, 22:36   Hamulce bębnowe - jak często wymieniać

Hej,

Mam pytanko jak w temacie.

Czyli jak często w motocyklu wymienia się hamulce bębnowe i jak można sprawdzić ich stan?
_________________
Ten, kto nie ma odwagi iść naprzód, nigdzie nie dojdzie.

 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9472
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2015-12-27, 22:39   

Zabaluk napisał/a:
jak można sprawdzić ich stan?

Mierząc grubość okładziny.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Zabaluk 
Żaba


Motocykl: Shadow Adventure VT1100
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 1058
Skąd: warszawa/Bielany
Wysłany: 2015-12-27, 22:41   

czyli trzeba je wpierw rozkręcić?
_________________
Ten, kto nie ma odwagi iść naprzód, nigdzie nie dojdzie.

 
 
Zabaluk 
Żaba


Motocykl: Shadow Adventure VT1100
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 1058
Skąd: warszawa/Bielany
Wysłany: 2015-12-27, 23:35   

I jeszcze takie pytanko do fachowców - czy ten bęben jest symetryczny czy nie symetryczny?

http://istorage.pl/images...19956146188.jpg
_________________
Ten, kto nie ma odwagi iść naprzód, nigdzie nie dojdzie.

 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1701
Skąd: Sanok
Wysłany: 2015-12-27, 23:36   

Tak trzeba rozkręcić. Ale ze swojej natury tylny bęben nie jest to część która się szybko zużywa.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2015-12-28, 09:44   

Zabaluk napisał/a:
Hej,

Mam pytanko jak w temacie.

Czyli jak często w motocyklu wymienia się hamulce bębnowe...?


Wtedy kiedy zachodzi taka potrzeba.


Todek napisał/a:
Zabaluk napisał/a:
jak można sprawdzić ich stan?

Mierząc grubość okładziny.


Niekoniecznie...

Zabaluk napisał/a:
czyli trzeba je wpierw rozkręcić?


Panoramiks napisał/a:
Tak trzeba rozkręcić...


Guzik prawda - nie trzeba...


A teraz do rzeczy... Panowie nigdy nie jeździli Komarkami czy WSKami? Jak się sprawdza grubość okładzin? Zapomnieliście, że na tarczy kotwicznej do której mocowane są szczęki jest znacznik zużycia okładzin?

*

Dzięki temu nie trzeba nic mierzyć i rozbierać aby wiedzieć czy okładziny wymieniają wymiany. Podobnie jest z bębnem - jeśli podczas hamowania czuć pulsowanie pedału(podobnie trochę jak przy ABS) to znak, że bęben jest nierównomiernie zużyty i nadaje się na szrot, ale jak już Nasz nadworny druid Panoramiks napisał - nie jest to element, który się często wymienia...



Zabaluk napisał/a:
I jeszcze takie pytanko do fachowców - czy ten bęben jest symetryczny czy nie symetryczny?

http://istorage.pl/images...19956146188.jpg


A niby jak mamy to ocenić po zdjęciu?



* Zdjęcie zapożyczone z internetu.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Zabaluk 
Żaba


Motocykl: Shadow Adventure VT1100
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 1058
Skąd: warszawa/Bielany
Wysłany: 2015-12-28, 09:53   

GhoustDragon, zdjęcie jest z mojego moto ;-)

Podobno jak przy bębnie jest jedna dźwigienka to są symetryczne, jak dwie to nie symetryczne.

Wg moich oględzin jest jedna, ale ja się na tym nie znam, więc chciałem opinii kogoś kto się zna ;-) .


I to mu się jeszcze nasunęło pytanie - czy jeśli mam szczęki symetryczne to czy mogę je wymienić na niesymetryczne?
_________________
Ten, kto nie ma odwagi iść naprzód, nigdzie nie dojdzie.

 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2015-12-28, 11:52   

Tośmy się nie zrozumieli - myślałem, że chcesz określić owalizację itp. bębna; a nie że chodzi Ci o to czy jest to hamulec

Simplex:




czy

Duplex:




Jak widać ze zdjęć powyżej samych szczęk nie zamienisz - konieczne jest przekonstruowanie układu hamulcowego.



Zapraszam do krótkiej lektury na ten temat:

http://www.junak.org.pl/a...081123183526429
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1701
Skąd: Sanok
Wysłany: 2015-12-28, 16:50   

GhoustDragon napisał/a:
Panoramiks napisał/a:
Tak trzeba rozkręcić...


Guzik prawda - nie trzeba...


A faktycznie. Kompletnie o tym zapomniałem.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-28, 20:50   

W małej Hani również jest znacznik na bębnie od zużycia okładzin. Nawet działa ;)
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9472
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2015-12-28, 21:00   

GhoustDragon napisał/a:
Zapomnieliście, że na tarczy kotwicznej do której mocowane są szczęki jest znacznik zużycia okładzin?

No tak, masz oczywiście rację. Jest taki znacznik, ale nie byłem pewien czy w VT125, też jest. :oops:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Zabaluk 
Żaba


Motocykl: Shadow Adventure VT1100
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 1058
Skąd: warszawa/Bielany
Wysłany: 2015-12-28, 21:19   

Nawet u siebie znalazłem taki znacznik :mrgreen: .

GhoustDragon, a czy przekonstruowanie układu hamulcowego na duplex jest to gra warta świeczki czy nie bardzo?
_________________
Ten, kto nie ma odwagi iść naprzód, nigdzie nie dojdzie.

 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2015-12-28, 22:34   

Zabaluk napisał/a:


GhoustDragon, a czy przekonstruowanie układu hamulcowego na duplex jest to gra warta świeczki czy nie bardzo?

A skąd ja to mam niby wiedzieć?
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Jeżol 


Motocykl: VT1100C (1986)
Wiek: 39
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 301
Skąd: P-ń
Wysłany: 2020-08-10, 22:43   

Cześć,
jeśli można, proszę o pomoc.

Wiem, że trochę odkopuję, ale po przeczytaniu tematu stwierdzam, że jest on jak najbardziej adekwatny do mocniejszego rozwinięcia.
Jako, że kwestia normalnej eksploatacji została zgłębiona wyczerpująco, to nt bębnów, o których
Panoramiks i GhoustDragon napisał/a:
...~że nie często się je wymienia...
myślę, że 35 lat, jak najbardziej kwalifikuję się na "nieczęsto" :mrgreen:

Dobrze,
innymi słowy czas u mnie nastał na zmianę tylnego laczka i podczas jego zakładania wulkanizator niestety nie był w stanie posłużyć odpowiednim narzędziem pomiarowym. Koło ściągałem sam i rzucił mi się napis, że max dopuszczalny wymiar średnicy bębna, to 181mm. Niestety pomiar mogłem zrobić po założeniu oponki, co uczyniłem. Oczywiście liczyłem się z faktem, że bęben będzie zajechany no i wyszło 180mm.
Moto mam od 2013 r. Od początku słabo hamował tyłem (z taką też uwagą go sprzedawano). Ja tyłu nie używam, a kto wie jak mój egzemplarz wygląda wie też, że naciśnięcie przodu z pełnym impetem nie spowoduje podniesienia moto 8-)

Nie mam chwilowo dostępu do serwisksięgi, a motocykl też poza zasięgiem...
Jak jest z tą bieżnią od hamulca tylnego? Jest to jakoś wymienne czy trzeba inne koło kombinować?

Jako, że motocykl składam i w tej chwili stoi bez silnika i koła, chciałem wszelkie uchybienia zrobić na TIPTOP ;-)

Z góry dzięki i pozdrawiam :!:
_________________
 
 
Jeżol 


Motocykl: VT1100C (1986)
Wiek: 39
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 301
Skąd: P-ń
Wysłany: 2020-08-10, 22:54   

oczywiście wpisanie do net'a czegoś w stylu "bęben do VT1100" daje super rezultaty w postaci możliwości zakupu zestawu szczęk + bębna (no oczywiście tu już bęben dla sprzedawców równa się wcześniej wspomnianej w temacie tarczy kotwicznej...
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM