Sabre - przednie zawieszenie
Odpowiedz do tematu

: Sabre - przednie zawieszenie
Hej,

Od jakiegoś czasu sabre zaczęła dobijać przednie zawieszenie do metalicznego dźwięku.
Zdarza się gdy jest mocno załadowana i najadę na leżącego policjanta lub wpadnę w jakąś dziurę lub za bardzo popędzę po wybojach i będzie jakieś zagłębienie.

Nic nie cieknie, przynajmniej nie widać.
Moto ma najechane ok. 26 000 mil.
Pytanie, czy taki przebieg i wiek moto świadczy że już trzeba wymienić, czy ww. sytuacja obligatoryjnie wskazuje konieczność?

Kupiłem 1l Motul 15W Fork , ale teraz widzę teraz w serwisówce że musi być 538ml na lagę. :roll: No cóż trzeba dokupić

Teraz zastanawiam się na uszczelniaczami. Z zapytania do Karlik Honda w Poznaniu otrzymałem informację, że 88zł za komplet uszczelniaczy na jedną lage + osłony przeciwpyłowe (tylko tak można zamówić uszczelniacze)

Jeśli nie cieknie, a wymienia się olej, obligatoryjnie wymieniam uszczelniacze + osłony?
Z serwisówki wiem że w sabre limit sprężyny to 324,8.

Coś jeszcze powinienem kupić nim się zabiorę :?:

:
Uszczelniacze dostaniesz wszędzie oprócz Hondy. wystarczy z serwisówki odczytać wymiary i zadzwonić do pierwszego sklepu z częściami do ciągników lub hurtowni łożysk i wybierać z dostępnych cen i producentów np tu www.albeco.com.pl/ lub podobnym.
Olej to wiadomo że trzeba zmienić. dobrze że 15w bo rzadsze mogą nie przynieść oczekiwanego efektu i będzie bujał. nie wiem jak jest dokładnie w sabre ale jak wymieniałem w vt 600 to te oryginalne miały po 27 cm co rozbawiło mnie prawie do łez :lol: progresywne miały ok 60 65cm i wypełniały lagę bez żadnych dystansów przekładek i kolejnych dystansów na całej długości. zamienniki są dostępne.
Ja na twoim miejscu spuścił bym olej zalał świeży jak serwisówka każe i obserwował czy jest lepiej, a jak zacznie cieć to dopiero wymieniacz uszczelniacze albo sprężyny.

:
Jeżeli już chcesz zmieniać, to proponuję takie:
http://allegro.pl/uszczel...5828462903.html
Są to uszczelniacze trój wargowe.
Serwisowo, zalecany jest olej 10W, ale wymiana na 15W na pewno nie zaszkodzi.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Todek napisał/a:
Jeżeli już chcesz zmieniać, to proponuję takie:
http://allegro.pl/uszczel...5828462903.html


Cena znacznie korzystniejsza do dwóch lag :mrgreen: :toast:

Todek napisał/a:
Serwisowo, zalecany jest olej 10W, ale wymiana na 15W na pewno nie zaszkodzi.


Z czytanych kiedyś postów archiwalnych, pamiętam że sam chyba też lałeś 15W. Czy się mylę?


Skorupek napisał/a:
Nie wiem jak jest dokładnie w sabre ale jak wymieniałem w vt 600 to te oryginalne miały po 27 cm co rozbawiło mnie prawie do łez :lol: progresywne miały ok 60 65cm i wypełniały lagę bez żadnych dystansów przekładek i kolejnych dystansów na całej długości. zamienniki są dostępne.


Jak rozbiorę to zobaczymy :-) Dzięki za podpowiedź.

:
dzinks napisał/a:
pamiętam że sam chyba też lałeś 15W

Tak lałem. I dodatkowo, trochę bardziej napinałem sprężyny. Do każdej lagi dawałem takie dodatkowe tulejki o długości 20 mm.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Todek napisał/a:
I dodatkowo, trochę bardziej napinałem sprężyny. Do każdej lagi dawałem takie dodatkowe tulejki o długości 20 mm.


Miałeś też podobnie jak u mnie z dobijaniem czy coś innego spowodowało konieczność włożenia tulejek? Takie tulejki można gdzieś kupić? Jaki jest jej średnica?

Jeśli sprężyna będzie w limicie to i tak warto to włożyć?
W którym miejscu powinny być umieszczone?

Todek, jakie jest Twoje podejście do wymiany uszczelniaczy? Podobnie jak napisał Skorupek?

:
Todek napisał/a:

...Są to uszczelniacze trój wargowe...


A jak sprawa się ma z uszczelniaczami ARAI ARI047 (41x54x11). To są podobno dwu wargowe.Słyszałem dobre opinie o nich.
Ja w zeszłym sezonie założyłem zestaw TOURMAXa z kapturkami przeciwpyłowymi i teraz muszę ponownie zmienić uszczelniacze. Jedna z lag zaczęła ciec.

:
Todkowe uszczelniacze zamówione. Wczoraj z Kijo pobujaliśmy Sabrą i okazało się że oprócz stuku, jest jakieś chrupanie w lewej ladze. Rozbierzemy to zobaczymy.

:
dzinks napisał/a:
Miałeś też podobnie jak u mnie z dobijaniem czy coś innego spowodowało konieczność włożenia tulejek? Takie tulejki można gdzieś kupić? Jaki jest jej średnica?

U mnie nic nie dobijało. Po prostu stwierdziłem, że jest trochę za miękko i dlatego dołożyłem tulejki.
Kupić gotowych to raczej nie można, mi dorabiał znajomy ślusarz. Nie pamiętam jak była ich średnica. Była większa ze 2-3 mm od średnicy wewnętrznej tej blaszanej rurki znajdującej się w ladze. Na jednym końcu miały takie podtoczenie 5-7 mm które4 wchodziło do wnętrza rurki. Słyszałem, ze niektórzy dobierają odpowiedniej wielkości klucz nasadowy który pasuje do tej rurki.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Todek, co to za uszczelniacze były (te do Sabry)? Link już nieaktualny, a ja chcę u siebie wymienić.
Nie mogę nigdzie znaleźć wiarygodnych wymiarów żeby coś dobrać. No i na firmę też nie mogę się zdecydować. Jedni polecają ARI, inni AllBalls...
A e InterMotors mają 4Ride ...
Które będą OK?

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group